ابراز نگرانی برخی از متقاضیان مهاجرت در مورد اوضاع دمشق
22 آوریل 2011 - 10:32
بازدید 364
4

علی مختاری؛ به دنبال ادامه بحران در کشور سوریه برخی از دوستان متقاضی مهاجرت به کانادا طی تماسهایی در این خصوص ابراز نگرانی می کنند. اساسا این دوستان دو گروهند: ۱- گروه اول کسانی هستند که به مصاحبه دعوت شده اند و نگران رفتن به دمشق هستند و گاه سوال می کنند که ایا جان […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

به دنبال ادامه بحران در کشور سوریه برخی از دوستان متقاضی مهاجرت به کانادا طی تماسهایی در این خصوص ابراز نگرانی می کنند. اساسا این دوستان دو گروهند:

۱- گروه اول کسانی هستند که به مصاحبه دعوت شده اند و نگران رفتن به دمشق هستند و گاه سوال می کنند که ایا جان ما در خطر است.

در پاسخ به این دوستان باید بگویم که خیر جان آنان در خطر نیست و اوضاع آنقدرها هم بد نیست که لازم باشد در این حد نگران باشند اما در عین حال لازم است مواردی را برای امنیت بیشتر دراین شهر رعایت کنند. مهمترین توصیه ما این است که از گرفتن مهمانسراهای ارزان قیمت مرکز شهر دمشق حوالی حمیدیه و نیز زینبیه چشم پوشی کنند و با کمی هزینه بیشتر در خیابانهای اطراف سفارت کانادا در دمشق و در منطقه مزه هتل بگیرند. یکی از بهترین محلها برای اقامت هتل روتاناست که در نزدیکی سفارت است. دومین توصیه ما این است که این سفر را یک سفر سیاحتی و زیارتی تعریف نکنید و سفری کوتاه و دوروزه برای شرکت در مصاحبه بدانید و از رفتن به زیارتگاهها در نقاط جنوبی و مرکزی شهر خودداری کنید. شاید این یکی سخت باشد اما از خرید در بازار حمیدیه هم که مورد علاقه خیلی از ایرانیان است چشم بپوشید.

 

۲- گروه دوم کسانی هستند که پرونده مهاجرت به کانادا در فدرال و یا کبک دارند و از این جهت نگرانند که نا آرامیها باعث تاخیر در پرونده آنها شود.  

گذشته از موضوع توقف و تاخیر مصاحبه ها در کبک که پیش از این در همین وب سایت اعلام شد هیچ نشانه دیگری از تاثیر نا آرامیها در روند رسیدگی به پرونده های مهاجرت به کانادا در دمشق در دست نیست. حتی تصمیمات اداره مهاجرت کبک معلوم نیست در ارتباط مستقیم با این ناآرامیها باشد. بنابراین تا اعلام رسمی اداره مهاجرت و کم کردن احتمالی تعداد کارمندان سفارت در صورت شدت یافتن بحران نباید نگران بود. به نظر بنده تاخیر در رسیدگی به پرونده ها بیش از آنکه به تحولات دمشق مربوط باشد به وضعیت نابسامان دولت کانادا و انتخابات پیش رو باز می گردد. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar