آینده برنامه‌های مهاجرتی کانادا بعد از همه‌گیری کرونا
30 جولای 2020 - 20:15
بازدید 392
8

وزیران مهاجرت کانادا، مهاجرت را گامی اساسی برای بهبود اقتصادی کانادا پس از همه گیری کرونا می دانند. وزیران مهاجرت جمعه گذشته، 24 جولای، به منظور گفتگو در مورد تأثیر همه گیری کرونا روی سیستم مهاجرت کانادا، به صورت آنلاین با یکدیگر ملاقات کردند.کانادا، ده استان و سه قلمرو دارد. همه استان ها و سرزمین […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیران مهاجرت کانادا، مهاجرت را گامی اساسی برای بهبود اقتصادی کانادا پس از همه گیری کرونا می دانند.

وزیران مهاجرت جمعه گذشته، 24 جولای، به منظور گفتگو در مورد تأثیر همه گیری کرونا روی سیستم مهاجرت کانادا، به صورت آنلاین با یکدیگر ملاقات کردند.کانادا، ده استان و سه قلمرو دارد. همه استان ها و سرزمین ها به غیر از «نوناووت» با دولت فدرال توافق دوجانبه دارد. موافقت نامه های دوجانبه، استان ها و قلمروها را قادر می سازد تا برنامه های مهاجرتی خود را برای پذیرش مهاجران اقتصادی اجرایی کنند. علاوه بر این توافق نامه ها، دولت فدرال و استان ها و قلمروها جلسات منظمی مانند جلسه اخیر، برای گفتگو در مورد موضوعات جاری در زمینه مهاجرت و برنامه ریزی برای آینده دارند. روز جمعه، وزرا توافق کردند با یک سیستم مهاجرتی قوی پیش بروند.

 

زمینه بحث و گفتگوی وزیران

وزیران علاوه بر بحث در مورد تأثیر همه گیری کرونا بر سیستم مهاجرت، در مورد برنامه ریزی برای «میزان مهاجرت» و «مهاجرت اقتصادی منطقه ای» گفتگو کردند. آنها تصویب برنامه راهبردی فدرال-استانی-قلمرویی را برای مهاجرت 2020-2023 بررسی کردند که اولویت های آنها را برای مهاجرت در این دوره تشریح می کند. دانشجویان بین المللی به عنوان محرک های اصلی رشد اقتصادی و جمعیتی شناخته شدند که برای بهبود اقتصادی کانادا و موفقیت این کشور در درازمدت اهمیت دارد.

 

گرچه محدودیت های سفر فعلی بر توانایی کانادا در جذب مهاجران جدید در کوتاه مدت تأثیر داشته، اما محرک های بلندمدت برای افزایش سطح مهاجرت همچنان باقیمانده اند. کانادا هنوز هم در بخش های مختلف با کمبود نیروی کار و همزمان با نرخ پایین تولد، با پیری جمعیت روبرو است. مهاجرت برای اطمینان از رشد مثبت جمعیت و پر کردن شکاف در بازار کار مهم است. وزیران همچنین موافقت کردند که همکاری خود را برای تهیه یک «برنامه جدید نامزد شهرداری» ادامه دهند، زیرا کانادا هنوز در تلاش است تا افراد تازه وارد را به شهرهای کوچک تر جذب کند.

 

« PNP» نمونه ای از برنامه های مهاجرتی متناسب با نیازهای مناطق خاص در کاناداست. کانادا همچنین برنامه «مهاجرت فدرال» دارد که شکاف های بازار کار منطقه ای و محلی را هدف قرار می دهد. این برنامه ها شامل «برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس» و «برنامه مهاجرت روستایی و شمالی» می شوند.

تاریخ تشکیل جلسه بعدی مشخص نشده است، با این حال بر اساس پیشینه، احتمالاً جلسه بعدی در پاییز برگزار می شود که کمی قبل از اعلام «سطح مهاجرت» جدید برای دوره 2021-2023 خواهد بود.

معنای این جلسات برای مهاجران

جلسات مکرر بین دولت فدرال و دولت های استانی و قلمروها نشان می دهد که چرا کانادا دارای چنین سیستم مهاجرتی قوی و موفقی است. امروزه کانادا از هر جهت کشوری بسیار متنوع با شرایط اقتصادی و اجتماعی متفاوت در هر استان و قلمرو است. دخالت دادن دیدگاه های مختلف در سیستم مهاجرت، کانادا را قادر می سازد تا از مهاجرت برای بهره مندی هر چه بیشتر در هر نقطه از کشور استفاده کند.

 

وزیر «مندیچینو» در طول همه گیری کرونا، بر تعهد دولت فدرال برای پذیرش استعدادها از گوشه و کنار جهان تأکید کرده است. اقدامات دولت فدرال و استان ها فقط به بیان کلمات ختم نشده است. در طول همه گیری کرونا، دولت فدرال و دولت های استانی و قلمروها با برگزاری و اجرای «سیستم اکسپرس انتری»، «انتخاب هایPNP» در «جزیره پرنس ادوارد»، «نوااسکوشیا»، «انتاریو»، «منیتوبا»، «ساسکاچوان، «آلبرتا» و «بریتیش کلمبیا» و «سیستم کبک»، همچنان از مهاجران استقبال کرده اند.

 

در جلسه بعدی، وزیران باید ارزیابی مجددی از چگونگی تأثیر همه گیری کرونا در سیستم مهاجرت در سال 2021 و بعد از آن داشته باشند. در حال حاضر، پیشبینی آینده به دلیل این همه گیری نامشخص است، اما مشخص است که همه گیری کرونا تأثیر منفی بر تمایل دولت های فدرال و استانی برای حفظ سیستم مهاجرتی باز کانادا نداشته است.

 

رئیس «مجمع وزیران مسئول مهاجرت» که همچنین وزیر مهاجرت «نیوبرانزویک» است، در بیانیه ای گفته است: «اگرچه ما امسال به دلیله مه گیری کرونا مشکلاتی داشته ایم، اما اکنون باید بیش از هر زمان دیگری، برای جذب، استقبال و حفظ کانادایی های جدید همکاری کنیم. ما با هم می توانیم به کشوری مرفه تر تبدیل شویم که افراد تازه وارد و خانواده های آنها بتوانند در آن جاگیر و موفق شوند و به جامعه ما کمک کنند.»

منبع خبر: CIC News, July 29, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar