آیا رکود کانادا یک رکود متوسط بود؟
11 می 2010 - 3:53
بازدید 322
13

    آنچه در دو سال گذشته برای اقتصاد کانادا اتفاق افتاد در مرحله اول کساد بزرگ و بعد از آن بحران خوانده شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آنچه اتفاق افتاد بیشتر یک بحران متوسط یا میانه بوده است. در این گزارش به نقل از یکی از تحلیل‌گران اقتصادی اداره آمار کانادا گفته شده […]

ارسال توسط :
پ
پ

 
 

آنچه در دو سال گذشته برای اقتصاد کانادا اتفاق افتاد در مرحله اول کساد بزرگ و بعد از آن بحران خوانده شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آنچه اتفاق افتاد بیشتر یک بحران متوسط یا میانه بوده است. در این گزارش به نقل از یکی از تحلیل‌گران اقتصادی اداره آمار کانادا گفته شده که رکود اقتصادی اخیر در کانادا به نسبت دیگر کشورهای G۷ شدت کمتری داشته و مدت کوتاه‌تری نیز به طول انجامیده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

در فاصله سه‌ماهه سوم سال ۲۰۰۸ و سه‌ماهه سوم سال ۲۰۰۹، GDP واقعی در کشور ۳.۳ درصد سقوط کرد که در مقایسه با سقوط ۳.۷ درصدی آن در ایالات متحده و سقوط‌ بیش‌ از این در اروپا و ژاپن، قابل توجه است. علاوه بر این مدت رکود در کانادا نیز کوتاه‌تر از جاهای دیگر بوده زیرا بنا به گفته اداره آمار کانادا، شروع رکود از سه‌ماهه آخر ۲۰۰۸ و ادامه آن در سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۰۹ بوده. در واقع این مدت سه دوره سه ماه را شامل می‌شده که نسبت به نقاط دیگر کوتاه‌تر بوده‌است. این در حالی است که در کشورهای G۷ دوران رکود چهار سه‌ماهه و در انگلیس تا شش سه‌ماهه به طول انجامیده است.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

از نظر کم‌ شدن میزان اشتغال نیز این کاهش در کانادا به اندازه دیگر کشورهای جهان نبوده و شدت آن هم به اندازه دو بحرانی که پیش‌تر این کشور به آنها دچار شده بود نبود. در تابستان گذشته نرخ بیکاری در کانادا با ۲.۵ درصد رشد به ۸.۷ درصد رسید که نسبت به رشد ۴.۲ درصدی در سال‌های ۱۹۹۰ تا۱۹۹۲ و رشد ۶ درصدی در فاصله سال‌های ۱۹۸۱تا ۱۹۸۲ به طور محسوسی کمتر بوده است. به گفته این گزارش بخشی از این قضیه به این دلیل بوده که در این مدت شرکت‌ها به جای اخراج نیروهای خود، از ساعات کاری خود کم کردند. شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

اما علت این امر چه بوده؟ باید گفت که سطح تعادل اقتصادی سالم‌تر کانادا، رشد بیشتر اقتصادی کشور در سال‌های گذشته تا حدی که به حذف بدهی‌ها انجامید، مازاد تجاری بسیار بالای دولت، رشد پس‌انداز از ۸ درصد در سال ۲۰۰۲ تا ۱۴ درصد در سال‌های بعدی، همه و همه در حکم ضربه‌گیر برای این رکود در کانادا عمل کردند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

برای مشاهده اصل مقاله اینجا را ببینیدشرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar