آنچه مهاجران تازه‌وارد برای سفر به کانادا باید بدانند
10 جولای 2021 - 20:27
بازدید 503
10

مهاجرانی که به عنوان تازه وارد به کانادا سفر می‌کنند، باید اقدامات خاصی را قبل و بعد از سفر انجام دهند. مراحلی که مهاجران جدید باید قبل از اقدام به سفر و در بدو ورود به مرز کانادا طی کنند، در ادامه آمده است. (پناهندگان پروسه متفاوتی را طی خواهند کرد که توسط اداره مهاجرت […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهاجرانی که به عنوان تازه وارد به کانادا سفر می‌کنند، باید اقدامات خاصی را قبل و بعد از سفر انجام دهند. مراحلی که مهاجران جدید باید قبل از اقدام به سفر و در بدو ورود به مرز کانادا طی کنند، در ادامه آمده است.

(پناهندگان پروسه متفاوتی را طی خواهند کرد که توسط اداره مهاجرت به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.)

 

1. ارائه مدارک موردنیاز خود و اعضای خانواده خود

مهاجران باید تمامی مدارک موردنیاز را قبل از سفر به کانادا، آماده کنند. برخی از مدارک در بدو ورود به مرز، موردنیاز خواهند بود. در صورتی که اصل این مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد، افراد ملزم به ارائه ترجمه‌ای رسمی از آن خواهند بود. تازه واردان باید اصل مدارک خود را نیز به همراه داشته باشند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • گواهی ازدواج یا طلاق؛ گواهی فوت همسر (در صورت شمول)
  • مدارک مربوط به فرزندخواندگی (در صورت شمول)
  • مدارک تحصیلی و جزئیات مقاطع گذرانده شده برای دریافت مدرک تحصیلی
  • سوابق رسمی واکسیناسیون
  • سوابق پزشکی و دندانپزشکی
  • گواهینامه رانندگی و یا «مجوز رانندگی بین الملل» (IDP)

 

2. ارتقا سطح زبان انگلیسی یا فرانسه

به عنوان زبان‌های رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسه در زمینه‌های مختلف، کاربرد دارند. مهارت ایجاد ارتباط مستلزم تسلط کافی به این زبان‌ها، و راهی برای یافتن بهترین شغل با توجه به نیازهای شخصی و اجتماعی مهاجران است. با شناسایی زبان رایج منطقه‌ای که در آن مستقر شده اند، تازه واردان می‌توانند برای ارتقاء مهارت‌های انگلیسی یا فرانسه خود تلاش کنند.

 

3. برنامه ریزی برای مکان اقامت

طی اولین روزها پس از ورود به کانادا، مهاجران باید نزد دوستان یا خانواده خود مستقر شده یا اقامت خود را در هتل رزرو کنند. طی این مدت، آنها باید به دنبال اجاره یا خرید خانه باشند. در دوران کرونا، مسافران باید برنامه مناسبی برای مکان قرنطینه و چگونگی دسترسی به خدمات حیاتی ارائه دهند، که توسط افسران مهاجرت در بدو ورود به مرز، بررسی خواهد شد.

  • تمامی مسافران 5 سال به بالا باید تست کرونا را 72 ساعت قبل از سفر، و هنگام ورود به کانادا انجام دهند.
  • مسافران باید قبل از ورود به کانادا، اطلاعات مربوط به کووید19 خود را در اپلیکیشن «ArriveCAN» ثبت کنند.
  • مسافران هوایی باید در هتل‌های موردتأیید دولت، منتظر نتیجه تست خود باشند.
  • از روز 5 جولای 2021، ساعت 23:59 به وقت کانادا (20:29 به وقت ایران)، مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند، از اقامت 3 روزه در هتل موردتأیید کانادا معاف خواهند بود. این افراد در صورت ارائه نتیجه منفی کرونا در بدو ورود و نداشتن علائم ویروس، از قرنطینه 14 روزه نیز معاف خواهند شد.
  • افرادی که بین 14 الی 90 روز قبل از ورود به کانادا دارای نتیجه مثبت کرونا بوده اند، با ارائه نتیجه منفی، دیگر ملزم به تست مجدد در بدو ورود به کانادا نخواهند بود، و از اقامت 3 روزه در هتل موردتأیید دولت نیز معاف خواهند شد.

 

4. یافتن شغل

اشتغال تازه واردان برای اسکان و استقرار در کانادا، امری حیاتی به شمار می‌آید. از این رو، این افراد باید مجوزها و مدارک شغلی و تحصیلی خود را جمع آوری کرده و برای اثبات تطابق آنها با استاندارد کانادایی، «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) را تهیه کنند. نامه‌های ارجاعی (letters of reference) یا نامه‌های پیشنهاد کارفرما (letters of recommendation) نیز در پذیرش افراد تأثیرگذار خواهند بود. مهاجران در وهله اول، ملزم به تحقیق درباره حرفه یا تخصص خود هستند. برای مثال، باید بدانند که شغل آنها «نظام‌مند» (regulated) یا آزاد (unregulated) است.

 

5. آشنایی با سیستم آموزشی

برای ارسال درخواست و ثبت نام در مقاطع مختلف، مهاجران جدید باید اطلاعات به روز را از طریق وبسایت‌ها و مراجع مربوط در کانادا، گردآوری کنند. هزینه تحصیلات برای کودکان 6 تا 18 سال، در مدارس دولتی، از طریق مالیات پرداخت شده و شهریه اضافی ندارد. شهریه مدارس خصوصی باید علاوه بر مالیات پرداخت شود. تحصیل در مقاطع بالاتر، بسته به نوع برنامه آموزشی و دانشگاه یا مؤسسه موردنظر، دارای قوانین و مراحل متفاوت است.

 

6. اقدام برای بیمه سلامت خصوصی

بیمه خصوصی در کانادا برای تازه واردانی مناسب است که هنوز توسط دولت بیمه نشده اند. هزینه‌های فوریت‌های پزشکی تحت پوشش این بیمه خواهد بود. دریافت بیمه خصوصی امری حیاتی به شمار می‌آید، زیرا زمان پردازش درخواست افراد برای دریافت بیمه دولتی ممکن است 3 ماه یا بیشتر به طول انجامد.

 

7. آشنایی با استان یا قلمرو خود

اطلاعات مربوط به اسکان و استقرار، یافتن شغل، تحصیل، و غیره در وبسایت مربوط به هر استان یا قلمرو ذکر شده است. مهاجران جدید لازم است تا حد امکان، این اطلاعات را کسب کرده و برای اشتغال یا تحصیل در منطقه موردنظر، اقدام کنند. موقعیت‌های شغلی در حرفه‌های مختلف سراسر کانادا، در «بانک مشاغل کانادا» آمده است.

 

8. آشنایی با حقوق و قوانین شهروندی

به عنوان مقیم کانادا، تازه واردان باید حقوق و مسئولیت‌های متقابل را رعایت کنند. اطلاع از این قوانین، مهاجران جدید را به سمت ادغام بهتر در جامعه کانادایی و موفقیت در زمینه شغلی/تحصیلی سوق خواهد داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar