آنچه در مورد آزمون CELPIP باید بدانید
20 ژوئن 2022 - 10:11
بازدید 603
4
برای مهاجرت به کانادا، از طریق این آزمون کانادایی مهارت خود در زبان انگلیسی را نشان دهید
ارسال توسط :
پ
پ

برای مهاجرت به کانادا، از طریق این آزمون کانادایی مهارت خود در زبان انگلیسی را نشان دهید

کسانی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند، باید یکی از آزمون‌های زبان‌های رسمی مورد تائید کانادا را بگذرانند. آزمون سلپیپ (CELPIP) و آیلتس دو آزمون زبان انگلیسی مورد تائید اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای متقاضیان اقامت دائم و شهروندی کانادا هستند.

در این مطلب به معرفی آزمون CELPIP مخفف «برنامه شاخص مهارت‌ زبان انگلیسی کانادایی» (Canadian English Language Proficiency Index Program) خواهیم پرداخت.

  • اطلاعات کلی در مورد آزمون CELPIP

آزمون CELPIP آزمون مهارت زبان انگلیسی است و شرکت‌کنندگان در آزمون می‌توانند از طریق آن توانایی و مهارت خود را در این زبان نشان دهند.

این آزمون در مراکز آزمون تعیین شده در یک جلسه ۳ ساعته کاملا روی کامپیوتر اجرا می‌شود، همچنین مانند آزمون آیلتس چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، صحبت کردن و خواندن شرکت‌کنندگان را ارزیابی می‌کند.

برخلاف سایر آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی، در آزمون CELPIP در بخش صحبت کردن نیاز به صحبت با کسی نیست. درعوض، در بخش شنیداری، از طریق میکروفون و هدفون کامپیوتر باید به سوالات پاسخ داد.

از آنجایی که آزمون کاملاً کامپیوتری است، نتایج آزمون در عرض ۴ تا ۵ روز پس از تاریخ آزمون اعلام شده و نتایج به صورت آنلاین برای متقاضی ارسال می‌شود.

این آزمون ۲ نمونه آزمون دارد، آزمون «CELPIP-General test» با چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و آزمون «CELPIP-General LS»که برای گرفتن شهروندی کانادا بوده و تنها دارای دو بخش گوش دادن و صحبت کردن است.

آزمون‌های CELPIP به طور رسمی توسط چندین استان، سازمان حرفه‌ای، کالج، دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجربه روز آزمون، این ویدئو را در یوتیوب تماشا کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

آیلتس یا تافل؛ برای مهاجرت به کانادا در کدام آزمون شرکت کنم؟

پنج مزیت شهروندی کانادا

شرایط شهروندی کانادا

نحوه درخواست برای مدرک شهروندی کانادا

  • آزمون CELPIP کجا برگزار می‌شود؟

بیش از ۸۰ مرکز آزمون در کانادا و در سراسر جهان برای این آزمون وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز آزمون و در مورد تاریخ های آزمون به این وب سایت مراجعه کنید. در ایران مرکزی برای شرکت در آزمون CELPIP وجود ندارد و نزدیکترین کشوری که در آسیا این آزمون را برگزار می‌کند امارات متحده عربی است.

  • چگونه باید برای آزمون CELPIP اماده شد؟

انواع منابع آموزشی برای کمک به متقاضیان شرکت در آزمون، از جمله بیش از ۱۰ ساعت وبینار رایگان، یک نمونه آزمون رایگان، یک تمرین رایگان در وب‌سایت CELPIPوجود دارد، با  ایجاد یک حساب کاربری در سایت از این منابع استفاده کنید.

  • آزمون نمونه رایگان: به صورت رایگان در وب سایت گفته شده موجود است، آزمون نمونه شامل سؤالات و پاسخ آنها است و با این آزمون متوجه می‌شوید که هر بخش آزمون اصلی به چه صورتی است.
  • آزمون تمرین رایگان: در صورتی که حساب کاربری در وب‌سایت باز کنید به این آزمون رایگان دسترسی پیدا خواهید کرد. این تست تمرینی کامل برای هر بخش آزمون بوده و شامل کلیدهای پاسخ برای هر بخش است.
  • وبینارها و کارگاه های آموزشی رایگان: جلسات هفتگی اطلاعات رایگان به میزبانی یک متخصص برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان در آزمون یک مرور کلی از اجزای آزمون و همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ ارائه می دهد. وبینارها و کارگاه‌های آموزشی ضبط شده نیز در صفحه یوتیوب CELPIP موجود است.
  • منابع پولی: از فروشگاه آنلاین می‌توانید طیف وسیعی از تست‌های تمرینی، برنامه‌های یادگیری آنلاین، راهنمای مطالعه و موارد دیگر را خریداری کنید.

اگر برای آمادگی درآزمون به دنبال نکات و اطلاعات بیشتری هستید، کارشناسان CELPIP استراتژی‌های زیر را برای کمک به متقاضیان گردآوری کرده‌اند:

  • با کامپیوتر تمرین کنید و استفاده از آن را یاد بگیرید

آزمون سلپیپ به طور کامل کامپیوتری است، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی از ماوس و صفحه کلید استفاده کنید. با آزمون نمونه آنلاین و آزمون تمرین آنلاین که در بالا به آنها اشاره شد با کامپیوتر خود تمرین کنید.

  • به خاطر داشته باشید که CELPIP یک آزمون مهارت عمومی انگلیسی است

آزمون سلپیپ توانایی فرد را در استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های روزمره می‌سنجد و آزمون انگلیسی تجاری یا انگلیسی آکادمیک نیست، بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای کسب آمادگی این است که زبان انگلیسی را تا آنجا که می‌شود در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

  • حواستان به زمان آزمون باشد

در این آزمون کامپیوتری در هر صفحه از آزمون زمان برای شما نمایش داده می‌شود و مطلع‌تان می‌کند که چقدر زمان برای هر بخش باقی مانده است. توجه به زمان آزمون کمک می‌کند تا در طول آزمون سرعت خود را حفظ کنید.

۴) از لغات و ساختارهای مختلف در جملات استفاده کنید

برای اینکه نشان دهید در زبان انگلیسی مهارت دارید، دامنه واژگانی خود در نوشتار و گفتار را نشان دهید. به طور مکرر از کلمات یکسان استفاده نکنید، فقط از کلماتی استفاده کنید که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند. به یاد داشته باشید که در جملات خود از ساختارهای مختلف استفاده کرده و سعی کنید جملاتی بسازید که از نظر طول و پیچیدگی متفاوت باشند.

۵) با سرعت طبیعی و با صدای واضح صحبت کنید

مستقیماً با هدست میکروفون صحبت کنید، هدستی که نزدیک دهان شما باشد اما بدون تماس با لب هایتان، سعی کنید سرعت خود را حفظ کنید و آهسته و با سرعت عادی صحبت کنید، هرچند در جاهایی برای مثال، برای نشان دادن عصبانیت شاید لازم باشد تند صحبت کنید.

۶) لهجه مشکل‌ساز نیست

بسیاری از آزمون‌دهندگان نگران لهجه‌هایشان هستند، ارزیاب‌های آزمون توجهی به لهجه فرد نداند.  تا جایی که لهجه شما مانعی برای درک جملاتتان نباشد، روی آن تمرکز نکنید. در عوض، روی استفاده از گرامر مناسب، طیف وسیعی از واژگان و دادن پاسخ های کامل تمرکز کنید.

۷) یادداشت بردارید

هنگامی که در آزمون شرکت می‌کنید، کاغذ یادداشت و خودکار به شما داده می‌شود. می‌توانید از آنها برای یادداشت‌برداری در طول هر بخش از آزمون استفاده کنید، ممکن است سازماندهی ایده‌ها برای پاسخ‌های شنیداری و نوشتاری  برایتان مفید باشد. همچنین یادداشت‌برداری در مورد مفاهیم اصلی و جزئیات در طول بخش شنیداری آزمون روش خوبی است.

۸) پاسخ‌های خود را چک کنید

اگر در طول آزمون وقت اضافی به دست آورید، حتماً پاسخ‌های خود را بخوانید و مطمئن شوید که به هر سؤال تا حد ممکن پاسخ داده‌ باشید. به طور خاص، چند لحظه را به خواندن پاسخ‌های کتبی خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که هیچ غلط املایی یا اشتباهی نداشته باشید.

۹) به آنچه می دانید پایبند باشید

ممکن است در قسمت خواندن یا شنیداری با کلمات دشوار یا ناآشنا مواجه شوید. در واژگانی که نمی‌فهمید گیر نکنید، بلکه به معنای کلی و بخش‌هایی از متن که متوجه می‌شوید دقت کنید. گاهی اوقات می‌توان مفهوم کلمه جدید را بر اساس کلمات اطراف آن فهمید.

در آخر اینکه چنانچه قصد شرکت در این آزمون را دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر و بروزتر به وب سایت CELPIP مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۲ مورد درباره آیلتس که نباید باور کنید

آنچه در مورد CLB باید بدانید

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar