آنچه برای آغاز یک کار جدید در سال ۲۰۱۳ ضروری است
27 ژانویه 2013 - 20:51
بازدید 325
8

بسیاری از افراد، سال نو را زمانی می‌دانند که باید برای یک تغییر از نو شروع کنند یا وضعیت شغلی خود را ارتقا دهند. به نظر می‌رسد که حالا برای کسانی که می‌خواهند یک حرکت کاری انجام دهند زمان زمان مناسبی است. در نظرسنجی‌ای که Workopolis از کارفرمایان کانادایی در سراسر کشور به عمل آورده، […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسیاری از افراد، سال نو را زمانی می‌دانند که باید برای یک تغییر از نو شروع کنند یا وضعیت شغلی خود را ارتقا دهند. به نظر می‌رسد که حالا برای کسانی که می‌خواهند یک حرکت کاری انجام دهند زمان زمان مناسبی است. در نظرسنجی‌ای که Workopolis از کارفرمایان کانادایی در سراسر کشور به عمل آورده، پاسخ اکثریت این بوده که می‌خواهند در سال جدید افزایش نیرو داشته باشند.

در این‌جا به برخی از موارد ضروری برای آغاز کار در سال ۲۰۱۳ اشاره می‌کنیم:

  • به کارفرماها نشان دهید مهارت‌های نرمی (soft skill) که مورد نظر آنهاست را دارید.
  • رزومه خود را به تناسب کاری که برای آن تقاضا می‌دهید، تنظیم کنید.
  • خود را گوگل کنید: در شبکه‌های اجتماعی حضور (آن‌هم به شکلی موقر) داشته باشید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از فرصت‌های موجود به شبکه‌های خود سری بزنید.

و حالا همان موارد با جزئیات بیشتر:

عرضه مهارت‌های نرم

از آن‌جایی که ۶۷ درصد از مدیران پاسخ‌دهنده به نظرسنجی Workopolis گفته‌اند که برای یافتن نیروهایی که دارای رفتار مثبت، اخلاق حرفه‌ای، مهارت‌های ارتباطی و توانایی‌های کار گروهی باشند دچار مشکل هستند، پس کاندیداها می‌توانند در هنگام مواجهه با کارفرماها با نشان دادن این‌که دارای چنین مهارت‌هایی هستند از شانس بالایی برای استخدام برخوردار شوند.

برای این کار باید تلاش کنید تا رزومه‌ای که ارائه می‌کنید، خوب نوشته شده و عاری از غلط باشد. زمان‌ها و مواردی را که در آنها برای رسیدن به هدف‌های خود تلاش بیشتری کرده‌اید را در رزومه برجسته کنید. روی همکاری‌هایتان با تیم‌های موفق بیشتر تمرکز کنید. از زمان مصاحبه شغلی هم برای نشان دادن رفتارهای مثبت، اشتیاق به کار و اخلاق حرفه‌ای‌اتان استفاده کنید.

تنظیم رزومه به تناسب کاری که برای آن تقاضا می‌دهید

کارفرماها خیلی سریع رزومه‌های عمومی را تشخیص می‌دهند و این نوع رزومه‌ها خیلی آنها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. آنچه آنها دوست دارند ببینند مکتوبی است که در آن دقیقا نشان داده شده باشد که مهارت‌ها و تجربیات شما چیست و چطور به درد کاری  که مد نظر آنهاست می‌آید.

دستاوردهایتان را توضیح دهید نه مسئولیت‌های شغلی‌اتان را. مدیران استخدام خود می‌دانند که مسئولیت‌های افراد در شغلشان چیست. آنچه اهمیت داشته و منحصر به‌فرد است کارهایی است که شما به تنهایی در آن سمت انجام داده‌اید و دستاوردهایی است که کسب نموده‌اید. همین‌هاست که در تصمیم‌گیری کارفرمای احتمالی شما تاثیرگذار است. اینها را برایشان توضیح دهید.

سر و وضع مرتبی داشته باشید.

خود را گوگل کنید. آیا خودتان را پیدا کردید. آیا از آنچه می‌بینید خوشتان می‌آید؟

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از کارفرمایان به عنوان بخشی از روند بررسی‌هایشان، به پروفایل متقاضی مورد نظر خود در شبکه‌های اجتماعی هم سر زده‌اند. ۶۹ درصد گفته‌اند که بر اساس محتوای پروفایل، کاندیدای مورد نظر را کنار گذاشته‌اند و ۶۸ درصد هم گفته‌اند که دقیقا به دلیل همان محتوای پروفایل بوده که کاندیدای مورد نظرشان را استخدام کرده‌اند.

آنها چه چیزهایی را واقعا دوست ندارند ببینند:

عکس‌های نامناسب، کامنت‌های نامناسب، دروغ (مواردی که آنچه در رزومه گفته‌اید را نقض کنند)، نشانه‌هایی از ضعف در مهارت‌های ارتباطی،‌ پست کردن مطالبی درباره نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد مخدر.

پس همان‌طور که گفتیم در شبکه‌های اجتماعی حضور (آن‌هم به شکلی موقر) داشته باشید. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند فرصت‌های بسیاری برای دوستی و تعامل افکار در اختیار شما قرار دهند، پس از این فرصت استفاده کنید تا دانسته‌های خود در زمینه تخصصی‌اتان را در معرض دید بگذارید. در مورد آخرین اخبار و پیشرفت‌ها در حوزه کاری خود صحبت کنید و نظرتان را بگویید. از وبلاگ شخصی‌اتان مطالبی را به اشتراک بگذارید. نشان دهید که واقعا به حوزه کاری خود علاقه‌مندید و نسبت به آن آگاهی دارید.

و فراتر از حضور در شبکه‌های اجتماعی،‌ واقعا در اطراف خود شبکه ایجاد کنید

دوست داشته باشید یا نه، همیشه آشنا شدن با آدم‌های درست می‌تواند به هنگام استخدام برایتان کارساز باشد.  

اغلب کارشناسان و متخصصان بر این عقیده هستند که فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل مشاغل آگهی استخدام عمومی می‌دهند. برای این‌که بتوانید از آنچه به آن «بازار مخفی کار» می‌گویند بهره‌مند شوید، بهترین ابزار داشتن شبکه است. با توجه به حجم عظیم مشاغلی که بدون آگهی استخدام به دنبال نیرو هستند، می‌توان به اهمیت توصیه‌های شفاهی در یافتن یک شغل جدید پی برد.

البته معنای این حرف این نیست که شما باید در کنفرانس‌های متعدد شرکت کنید و کارت ویزیت خود را بین افراد توزیع کنید (هرچند که این هم ایده بدی نیست). آنچه شما به آن نیاز دارید، ایجاد ارتباطات با مجموعه‌ای از متخصصان است که از توانایی‌ها و کار شما در حوزه تخصصی‌اتان شناخت خوبی داشته باشند. کسانی که دوست داشته باشند با شما کار کنند یا شما را به دیگران توصیه کنند. این کار از طریق ارتباطاتی که شما در محل تحصیل، به هنکام کار، در فعالیت‌های کامیونیتی خود و در شبکه‌های اجتماعی برقرار می‌کنید، ممکن می‌گردد.‌ برای این کار به تعامل‌ معتبر نیاز است و البته ایجاد یک شبکه قدرتمند و واقعی نیازمند صرف زمان است.

بنا بر این این‌طور نیست که هر وقت در جستجوی کار هستید بخواهید شبکه ایجاد کنید. این کار باید بخشی از روند مداوم شغلی شما باشد. بیایید در سال ۲۰۱۳ آن را به عنوان یک اصل مهم در نظر بگیرید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar