آمار فهرست مشاغل سبب گمراهی نشود
15 آگوست 2011 - 18:47
بازدید 400
6

به‌روز شدن آمار فهرست مشاغل فدرال کمک زیادی به متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال کرده است تا فرصت‌های باقی‌مانده را ارزیابی کنند اما همین آمار می‌تواند سبب گمراهی شود. مطالب مرتبط اینجا می آیند. موردی که خصوصا در اینجا مورد مثال است، آمار پرونده‌های پذیرفته شده در مورد پزشکان عمومی است که […]

ارسال توسط :
پ
پ

به‌روز شدن آمار فهرست مشاغل فدرال کمک زیادی به متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال کرده است تا فرصت‌های باقی‌مانده را ارزیابی کنند اما همین آمار می‌تواند سبب گمراهی شود.

موردی که خصوصا در اینجا مورد مثال است، آمار پرونده‌های پذیرفته شده در مورد پزشکان عمومی است که تا تاریخ ۱۵ اگست (۵ روز بعد از آخرین به‌روزرسانی) عدد غیرقابل باور ۷ را نشان می‌دهد. این عدد قطعا درست نیست یعنی پرونده‌های دریافت شده در CIO برای این رشته شغلی بسیار بیشتر از این است. یک دلیل ساده آن این است که حداقل پرونده‌های ارسال شده از سوی کنپارس بیش از این تعداد است. حتی اگر این دلیل را نپذیریم، اینکه تعداد پرونده‌های پذیرفته شده در رشته پزشکی عمومی نه تنها از پزشکی تخصصی (با ۱۹ پرونده) کمتر است بلکه از تعداد تقاضاهای آشپزان که در سال گذشته از رشته‌های کم‌تقاضا بود پایین‌تر است خود گویای متفاوت بودن وضعیت آمار پرونده‌های مربوط به این رشته است. این اتفاق سال گذشته هم برای مدت کوتاهی برای این رشته شغلی به‌وقوع پیوست اما از آنجا که امسال در همان چند هفته اول، شاهد آن هستیم قطعا دلیل یا دلایل متفاوت و مهمی دارد.

اینکه چرا CIO پذیرش رسمی این پرونده‌ها را متوقف کرده برای ما چندان روشن نیست اما یک احتمال این است که تلاش خود کنپارس در افزایش امتیاز پزشکان و پذیرش پرونده در دادگاه فدرال دلیل این امر باشد. این اتفاق از این نظر مهم است که اگر کنپارس بتواند از دادگاه موفق خارج شود، تمام پزشکان عمومی در ایران می‌توانند از ۵ امتیاز بسیار حساس اضافه برخوردار شوند و مسیر بررسی پرونده‌ها تغییر خواهد کرد لذا اداره مهاجرت تا تعیین تکلیف این موضوع، پذیرش پرونده‌های متقاضیان پزشکی عمومی را متوقف کرده است. البته این تنها یک حدس است. حدسی با پشتوانه قوی اما چند ابهام؛ از جمله اینکه چرا از زمان اعلام رای قاضی مبنی بر بررسی پرونده، سه پرونده به آمار این رشته افزوده شده است؟ این پرونده‌ها چه بوده‌اند و چه ویژگی آنها را از بقیه متمایز می‌کرده است؟

به هر حال، دلیل اداره مهاجرت هر چه باشد در یک مورد تردید نیست، آمار پرونده‌های پزشکان عمومی متقاضی خیلی بیش از اینهاست و احتمالا این رشته از نظر تعداد واقعی پرونده‌ها در جایگاه چهارم یا پنجم قرار دارد. معنای این سخن این است که به محض اینکه مسئله این رشته- هر چه که باشد- به پایان برسد، با افزایش جهشی آمار پرونده‌ها روبرو خواهیم شد و همین الان هم هر کس که برای این رشته تقاضا می‌دهد در انتهای یک صف نامریی که اطلاع دقیقی از عدد منتظران در آن نداریم قرار می‌گیرد. ضمن اینکه اگر رای دادگاه به نفع کنپارس باشد، قطعا تعداد پرونده‌های پذیرفته شده افزایش بیشتری خواهند یافت.

توصیه ما به همه دوستانی که با شرایط فعلی (امتیاز ۲۰) حداقل امتیاز را می‌آورند این است که در این زمینه درنگ نکنند و هر چه سریع‌تر اقدام کنند. دوستان دیگر هم مدارک و مستندات لازم را گرداوری کنند تا به محض روشن شدن رای دادگاه، اگر امتیاز آنها افزایش یافت اقدام نمایند. رسیدن به سقف ۵۰۰ پرونده خصوصا در مورد رشته‌های با متقاضی بالا زمان زیادی نخواهد برد. کارشناسان کنپارس در دفتر تهران برای راهنمایی افراد، آمادگی کامل دارند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar