آمار جدید نرخ اشتغال در کانادا، ادامه روند مثبت در ماه نوامبر
23 دسامبر 2009 - 11:45
بازدید 421
10

  همچنان که انتظار می‌رفت نرخ اشتغال در کانادا در ماه نوامبر به روند رو به رشد خود ادامه داد و تعداد قابل توجهی مشاغل تمام‌وقت و پاره‌وقت در این ماه شکل گرفت. هرچند که با افت قابل ‌توجه در میزان خود‌اشتغالی، نرخ کلی بیکاری کاهش محدودی داشت.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

همچنان که انتظار می‌رفت نرخ اشتغال در کانادا در ماه نوامبر به روند رو به رشد خود ادامه داد و تعداد قابل توجهی مشاغل تمام‌وقت و پاره‌وقت در این ماه شکل گرفت. هرچند که با افت قابل ‌توجه در میزان خود‌اشتغالی، نرخ کلی بیکاری کاهش محدودی داشت.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در ماه نوامبر که گزارش وضعیت اشتغال در آن در اوایل دسامبر منتشر شد، با ایجاد حدود ۷۹ هزار فرصت شغلی جدید، نرخ بیکاری حدود یک دهم درصد کاهش یافت و به ۸.۵ درصد رسید. که البته هنوز ۳۲۱ هزار شغل (منهای ۱.۹ درصد) کمتر از بهترین دوره دو سال اخیر در اکتبر ۲۰۰۸ است. 

در این ماه برای سومین ماه پی در پی شاهد رشد تولید در مشاغل تمام‌وقت بودیم و ۳۹ هزار شغل از این گروه به مجموعه مشاغل کانادا اضافه شد. همچنین پس از دو ماه کاهش، با تولید ۴۰ هزار فرصت جدید، مشاغل پاره‌وقت هم از رشد خوبی برخوردار شدند. این در حالی است که معمولا مشاغل پاره‌وقت فصلی در ماه‌های دسامبر و حتی ژانویه افزایش قابل توجهی پیدا می‌کنند و بعید نیست که این رشد مدتی ادامه داشته باشد اما معمولا از ماه فوریه تا ایپریل یک روند کاهشی در مشاغل فصلی دیده می‌شود که باید دید تاثیر آن برروی آمار کلی اشتغال چگونه خواهد بود.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

از میان بخش‌های اقتصادی هر دو بخش اصلی خصوصی و عمومی (شرکت‌های حاضر در بورس) از رشد قابل توجهی برخوردار بودند و به ترتیب ۵۷ هزار و ۵۴ هزار شاغل جدید به این دو بخش عمده افزوده شد. البته در مقابل، ۳۲ هزار شغل از بخش خوداشتغالی کاسته شد که احتمالا دلیل عمده آن جذب بسیاری از افراد این گروه به یکی از دو بخش دیگر است. اگر این اتفاق نمی‌افتد، با اشتغال بیکاران در فرصت‌های شغلی پیش آمده، شاهد یک کاهش جدی و چشمگیر در میزان بیکاران می‌بودیم. نکته جالب در مورد بخش خصوصی این است که آمار اشتغال این بخش در ماه‌های گذشته عموماً روندی ثابت داشته‌است. لذا رشد فعلی می‌تواند نشان دهنده آغاز حرکت‌های جدید این بخش در راه‌اندازی پروژه‌های باشد که شرایط دشوار اقتصادی کانادا در یک سال گذشته آنها را به تاخیر انداخته بود.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

از نظر رابطه دسته‌بندی سنی و اشتغال، بیشترین میزان اشتغال این ماه مربوط به زنان بین ۲۵ تا ۵۴ سال (سن هسته‌ای و اصلی شاغلین در کانادا) و پس از آن مردان ۵۵ سال به بالا بوده است. گروه اول با ۵۱ هزار فرصت جدید شغلی روبرو بوده‌اند و گروه دوم با ۱۷ هزار فرصت.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در میان بخش‌ها و صنایع مختلف اقتصادی، با ۷۳ هزار فرصت شغلی جدید، تقریبا تمامی رشد اتفاق افتاده در بخش خدمات بوده است که در زیرمجمعه خدمات هم رشد اصلی در حوزه آموزش و پرورش و تحصیلات اتفاق افتاده است. با این میزان رشد، آمار اشتغال در بخش خدمات به شرایط قبول از رکود اقتصادی کانادا در اکتبر ۲۰۰۸ بازگشته است اما بخش کالا هنوز با یک کاهش ۳۲۴ هزار شغلی دست و پنجه نرم می‌کند. خود همین فرآیند نشان می‌دهد که بخش صنایع و کارخانه‌ها که از مهم‌ترین بخش‌های تولیدکننده کالا هستند با چه فشاری از ناحیه کاهش مشاغل روبرو هستند. البته در این حوزه، صنایع وابسته به ساخت و ساز هم از اکتبر ۲۰۰۸ با بحران جدی روبرو بودند اما به مرور این بخش هم بر مشکلات خود فائق آمده و هرچند هنوز نتوانسته نظیر بخش خدمات به جایگاه قبلی خود بازگردد اما در مسیر بهبودی قرار دارد در حالیکه هنوز حرکت چشمگیری در میزان اشتغال در کارخانجات دیده نشده است.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در میان استان‌های مختلف، بیشترین میزان تولید شغل در استان انتاریو اتفاق افتاده که با ۲۷ هزار شغل جدید در رده اول قرار دارد. البته به دلیل کاهش مشاغل در حوزه‌های دیگر، نرخ بیکاری استان تغییر محسوسی نداشت و در همان عدد ۹.۳ باقیماند. با این حال به دلیل اینکه از ماه می ۲۰۰۹ روند اشتغال در این استان رو به افزایش بوده امید می‌رود که با غلبه بر مشکلات و خصوصاً راه افتادن برنامه‌های جدید کارخانه‌های اتومبیل‌سازی استان در سال ۲۰۱۰ این روند سرعت بیشتری بگیرد. همچنین دولت استان امیدوار است که برنامه انقلابی تغییر مالیات‌ها و یکپارچه‌سازی آن که از نیمه سال ۲۰۱۰ اجرایی می‌شود بتواند در تحرک بخشیدن به بخش‌های مختلف اقتصادی در استان کمک کند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در کبک نیز با یک رشد ۲۱ هزار شغلی، نرخ بیکاری چهار دهم درصد کاهش پیدا کرد و به ۸.۱ رسید. کبک از مجموعه استان‌هایی است که تمامی تغییرات آن چه در زمینه کاهش و چه افزایش نرخ اشتغال با سرعت بسیار آرام و شیب ملایم منحنی اتفاق افتاده و لذا کمترین میزان فشارها و آسیب‌دیدگی‌های روانی احتمالی به شاغلین و دیگر ساکنین این استان وارد شده است.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید. 

 

در آلبرتا با افزایش ۱۳ هزار شغل، این استان یکی از بالاترین آمار افزایش ماهانه شغلی از اکتبر سال ۲۰۰۸ را تجربه کرده است. مشکل آلبرتا این است که در تمامی ماه‌هایی که اوضاع سایر نقاط کشور نامناسب بود و همگی از فشار شدید بیکاری در ۵ ماه اول بعد از اکتبر ۲۰۰۸ رنج می‌بردند، این استان یک روند مثبت و امیدبخش را شاهد بود اما ناگهان از ماه مارچ ۲۰۰۹ روند کاهش مشاغل در این استان با شدتی نه به وخامت سایر استان‌ها آغاز شد که هنوز به طور کامل التیام نیافته است. چون این اوضاع در شرایطی اتفاق افتاد که وضعیت بحران بیکاری و اخراج کارگران در سایر استان‌ها تقریباً آرام گرفته بود، فشار روانی زیادی بر روی مدیران و ساکنان این استان وارد آمد. در این میان تنها این مانیتوبا بوده که تقریبا از آغاز شرایط رکود تا به امروز نرخ اشتغال خود را حفظ کرده و تاثیری از شرایط بد اقتصادی در یک سال اخیر حداقل در زمینه اشتغال احساس نکرده است. در سایر استان‌ها هم کم یا بیش با نرخ مثبت اشتغال البته در اندازه‌های بسیار جزیی روبرو بوده‌ایم.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

به نظر می‌رسد آخرین شاخصی که اقتصاددانان کانادایی از آن به عنوان علامت خروج از بحران برای کانادا معرفی می‌کردند آنقدر مثبت شده که دیگر حتی بدبین‌ترین اقتصاددانان کانادا هم از تعبیر «کانادای درگیر رکود اقتصادی» برای اشاره به شرایط اقتصادی فعلی یاد نمی‌کنند. حال باید شاهد بود روند درمانی اقتصاد در سال ۲۰۱۰ با چه سرعتی ادامه خواهد یافت و آیا کشور در همان ۶ ماهه اول سال شاهد بازگشت شاخص‌های مهم مالی و اقتصادی به شرایط اکتبر ۲۰۰۸ خواهد بود.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

اصل گزارش را اینجا ببینید



 

 

 

 

 

  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar