آشنایی با مفهوم «مشاغل رگولیتد»-قسمت اول
19 دسامبر 2011 - 21:53
بازدید 261
7

مجید بسطامی یکی از مفاهیم بسیار مهم در بازار کار کانادا، رگولیتد regulated بودن یا نبودن یک شغل است. غفلت از این موضوع سبب می‌شود بسیاری از مهاجران تازه‌وارد تا مدت‌ها به درستی ندانند باید از کجا آغاز کنند در حالی‌که آگاهی از این موضوع و آشنایی با مسیر رسمی و قانونی ورود به چنین […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجید بسطامی

یکی از مفاهیم بسیار مهم در بازار کار کانادا، رگولیتد regulated بودن یا نبودن یک شغل است. غفلت از این موضوع سبب می‌شود بسیاری از مهاجران تازه‌وارد تا مدت‌ها به درستی ندانند باید از کجا آغاز کنند در حالی‌که آگاهی از این موضوع و آشنایی با مسیر رسمی و قانونی ورود به چنین مشاغلی، از بهترین راهنماها برای طی کردن درست مسیرهای شغلی در کاناداست. تلاش برای ورود به این مسیرهای شغلی می‌تواند پیش از ورود به کانادا آغاز شده و متقاضی در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند. در این سلسله بحث‌ها تلاش می‌شود اطلاعات جامعی درباره این مفهوم و مفاهیم مرتبط با آن ارائه شود.

رگولیتد بودن یک رشته یعنی چه؟

نظیر ایران و هر کشور دیگری در جهان، مشاغلی وجود دارند که اشتغال در آنها قانونا نیازمند کسب مجوز است یعنی نهادی قانونی (مثلا مجلس استانی) کسب مجوز را اجبار کرده و به دنبال آن نهاد مرجع بررسی کننده شرایط متقاضیان و ارائه کننده مجوز regulatory body را معرفی کرده است. کسانی‌که بخواهند در آن ناحیه جغرافیایی، «تحت آن عنوان شغلی» کار کنند و بر اساس اختیاراتی که قانون به آن عنوان شغلی داده، فعالیت نمایند باید شرایط و مسیری را که نهاد مرجع معرفی کرده برآورده کنند.

چه مرجعی رگولیتد بودن یک شغل را مشخص می‌سازد؟

برای مطالعه متن کامل این نوشتار که در سایت کاریابی کنپارس منعکس شده است، اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar