10 شغل مورد نیاز در آلبرتا در 2022
11 دسامبر 2022 - 8:06
بازدید 498
10
اقتصاد آلبرتا طی سال جاری و تاکنون رشد قوی داشته است
ارسال توسط :
پ
پ

اقتصاد آلبرتا طی سال جاری و تاکنون رشد قوی داشته است

عملکردهای قوی در صنعت نفت و بخش کشاورزی آلبرتا باعث رونق اقتصاد استان و ایجاد فرصت‌های شغلی در سال جاری شده است و این موضوع برای کسانی که قصد مهاجرت به استان پریری کانادا دارند خبر خوبی است. 

اقتصاددانان «TD Economics» در چشم‌انداز استانی مربوط به اواخر سپتامبر خاطرنشان کردند: «اقتصاد آلبرتا تاکنون در سال جاری در بحبوحه افزایش قیمت نفت خام و گاز طبیعی در زمستان و بهار رشد قوی داشته است.»

انعکاس عملکرد افزایش درآمد در به روز رسانی مالی سه ماهه اول آلبرتا مشخص است که در آن دولت برآورد بودجه خود را برای سال جاری به مازاد 13.2 میلیارد دلاری ارتقا داده است. 

اقتصاددانان در پیش‌بینی اقتصادی استانی خود 4.9 درصد رشد تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) در آلبرتا را تا پایان سال جاری پیش‌بینی کردند. 

انتظار می‌رود در سال آینده، اقتصاد استان تا حدودی از رشد بیفتد، اما همچنان رشد تولید ناخالص داخلی واقعی 1.8 درصد داشته باشد و سپس 1.4 درصد دیگر در سال 2024 رشد کند. 

اقتصاددانان اذعان داشتند: «با تعدیل سرعت رشد درآمد، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای استان بیشتر در معرض بادهای معکوس جهانی تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره قرار خواهند گرفت». 

حتی با پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی، این اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ بیکاری در آلبرتا نسبتاً پایین باقی بماند و سال آینده به 6.1 درصد و سال 2024 روی 6.4 درصد بایستد. 

برنامه انتخاب استانی آلبرتا

برنامه انتخاب استانی آلبرتا به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا از طریق اکسپرس انتری درخواست دهند. 

اتباع خارجی به آلبرتا به عنوان مقصد مهاجرتی تحت برنامه‌های اکسپرس انتری فدرال نگاه می‌کنند که با برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استان آلبرتا (AINP) مرتبط است، از جمله مسیر فناوری تسریع شده آلبرتا (Alberta Accelerated Tech Pathway) که مسیری سریع برای متقاضیان دارای پیشنهاد شغلی، در یکی از 38 شغل حوزه فناوری، در این استان ارائه می‌کند. 

در اینجا 10 شغل مورد نیاز در آلبرتا بر اساس کدهای طبقه‌بندی ملی مشاغل  (NOC2021)(  آورده شده است: 

  1. پرستاران دارای مجوز (NOC 31301) 

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: 1 هزار و 406 شغل در سایت کاریابی  Indeed.ca

متوسط دستمزد در استان: سالانه 87 هزار و 750 دلار کانادا بر اساس 37.5 ساعت کار در هفته

پرستاران و پرستاران روانپزشکی دارای مجوز مراقبت‌های پرستاری مستقیم را به بیماران ارائه می دهند، آنها همچنین برنامه‌های آموزش بهداشت و خدمات مشاوره‌ای را در مورد مسائل مربوط به عملکرد پرستاری ارائه می‌دهند.

 بانک کار کانادا (Job Bank) وب سایت کاریابی دولت فدرال، بیشترین چشم انداز شغلی را برای پرستاران دارای مجوز در استان‌های سراسر کانادا پیش بینی می‌کند.  

2. رانندگان کامیون‌ (NOC 73300)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 54 هزار و 600 هزار دلار کانادا بر اساس یک هفته کاری استاندارد

کامیونداران برای حمل بار در مسیرهای شهری، بین شهری، استانی و بین المللی با کامیون ها یا تریلرها رانندگی می‌کنند. آنها معمولاً برای شرکت های حمل و نقل، تولید، توزیع و جابجایی و آژانس‌های خدمات کاریابی کامیون کار می کنند، اما برخی از آنها خوداشتغال هستند. 

3. مدیران فروش خرده فروشی (NOC 60020) 

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: 296 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 71 هزار و 994 دلار کانادا برای 37.5 ساعت کار در هفته

توسعه کسب و کار جنبه بسیار مهمی از هر کسب و کاری است به ویژه زمانی که اقتصاد رو به کند شدن می‌رود، بنابراین مدیران فروش در آلبرتا بسیار مورد تقاضا هستند.  

به اعلام شرکت رندستاد بزرگترین شرکت کاریابی و منابع انسانی جهان،  طبق تجربه و سابقه این افراد می‌توانند سالانه 175 هزار دلار درآمد داشته باشند. وظیفه آنها بستن قرارداد، ایجاد روابط جدید با مشتری و ایجاد درآمد است، به همین دلیل شرکت‌ها مایلند برای استعدادهای خوب این شغل حق بیمه پرداخت کنند. 

4. مکانیک تجهیزات سنگین (NOC 72401)  

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: 600 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 76 هزار و 966 دلار کانادا برای 37.5 ساعت کار در هفته 

تعمیر، عیب‌یابی، تنظیم، تعمیرات اساسی و نگهداری تجهیزات سنگین مورد استفاده در ساخت و ساز، حمل و نقل، جنگلداری، معدن، نفت و گاز، حمل مواد، محوطه سازی، پاکسازی زمین و کشاورزی کار مکانیک تجهیزات سنگین است. 

بانک کار دولت پیش‌بینی کرده است که طی سال‌های ۲۰۲۸-۲۰۱۹ در سطح کشور برای این گروه شغلی کمبود نیروی کار وجود داشته باشد.

5. اپراتورهای تجهیزات سنگین (NOC 73400)

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: 825 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 62 هزار و 400 دلار کانادا برای 37.5 ساعت کار در هفته 

آن دسته از کارگرانی که از تجهیزات سنگین مورد استفاده در ساخت و ساز و نگهداری جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، خطوط لوله گاز و نفت، تونل‌ها، ساختمان ها و سایر سازه‌ها، در معادن روباز و استخراج معادن و جابجایی مواد استفاده می‌کنند بسیار مورد تقاضا هستند.

این کارگران که توسط شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران تجهیزات سنگین، بخش‌های کارهای عمومی و شرکت‌های خط لوله، حمل‏ونقل دریایی و سایر شرکت‌ها استخدام می‌شوند. 

6. توسعه دهنده نرم افزار (NOC 21232) 

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: یک هزار و 46 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 62 هزار و 400 دلار کانادا 

بخش فناوری کلگری این روزها با سرازیر شدن سرمایه گذاری‌ها و شرکت های فناوری نیاز شدیدی به استعدادهای این حوزه دارد. 

این افراد به عنوان متخصصان فناوریِ اطلاعات که کدهای کامپیوتری را برای برنامه های نرم افزاری، برنامه های پردازشِ داده، نرم افزارهای سطح سیستم عامل و نرم افزارهای ارتباطی می نویسند و اصلاح، تکمیل و آزمایش می کنند، مورد تقاضای زیادی هستند.

یکی از درس‌هایی که در طول قرنطینه‌های مربوط به کرونا در سال‌های اخیر آموختیم، این بود که فناوری می‌تواند یک کسب‌وکار را ایجاد کند یا آن را شکست دهد. شرکت‌هایی که به صورت یکپارچه دورکار می‌شوند، اغلب بهتر عمل می‌کنند. حال به این موارد، نیازِ روزافزون به استفاده از داده ها و اتوماسیون برای رقابتی ماندن را اضافه کنید، پس جای تعجب نیست که بسیاری از کسب و کارها به دنبال توسعه دهندگان نرم افزار ماهر هستند.

7. پزشکان – خانواده (NOC 31102) و متخصصان (NOC 31101)

متوسط دستمزد در استان: سالانه برای پزشکان خانواده سالانه 216 هزار و 833 دلار کانادا -برای متخصصان 273 هزار و 510 دلار کانادا 

در واقع صدها فرصت شغلی برای پزشکان خانواده و متخصصان در آلبرتا در اواخر نوامبر ثبت شده است.

پزشکان عمومی و خانواده، بیماری‌ها و اختلالات فیزیولوژیکی و آسیب‌ها را تشخیص و درمان می‌کنند. متخصصان، دسته‌ای که شامل جراحان می شود، بیماری ها و اختلالات فیزیولوژیکی یا روانی را تشخیص و درمان می‌کنند و به عنوان مشاور سایر پزشکان عمل می‌کنند. 

8. حسابداران (NOC 11100)

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: 865 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 86 هزار و 151 دلار کانادا برای یک هفته متوسط کاری 

حسابداران سیستم‌های حسابداری را برنامه ‌یزی، سازماندهی و مدیریت می کنند . 

9. نیروی کار برای مشاغل ساختمان‌سازی (NOC 75110)

فرصت‌های شغلی در آلبرتا:  یک هزار و 242 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 39 هزار دلار کانادا برای 37.5 ساعت کار در هفته

کارگران ساختمانی و دستیارانشان فعالیت خود را برای کارگاه های ساختمانی، معادن و معادن روباز یا شرکت‌های ساختمانی، پیمانکاران تجارت و کار، و متصدیان معادن و معادن روباز انجام می دهند.

10.  آشپزها (NOC 63200) و متصدیان سِرو غذا و نوشیدنی (NOC 65200)

فرصت‌های شغلی در آلبرتا: برای آشپزها 2 هزار و 988 شغل و برای متصدیان سِرو غذا و نوشیدنی  یک هزار و 190 شغل در سایت کاریابی Indeed.ca (اواخر نوامبر)

متوسط دستمزد در استان: سالانه 31 هزار و 200 دلار کانادا بر اساس یک هفته کاری 37.5 ساعته

رستوران‌داران در آلبرتا در جذب آشپزها و سرورکنندگان غذا و نوشیدنی با مشکل مواجه هستند، زیرا بخش هتلداری با کمبود بی‌سابقه نیروی کار مواجه است. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۰ شغل پرتقاضا در انتاریو

۱۰ شغل مورد نیاز در نیوفاندلند و لابرادور

اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar