10 دانشگاه دولتی برتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی
22 نوامبر 2022 - 5:03
بازدید 576
8
کانادا از کیفیت آموزش بسیار بالایی برخوردار است. بر اساس بررسی جمعیت جهان، کشور کانادا به صورت مداوم در بین 5 کشور برتر با بهترین تحصیلات در جهان قرار می‌گیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا از کیفیت آموزش بسیار بالایی برخوردار است. بر اساس بررسی جمعیت جهان، کشور کانادا به صورت مداوم در بین 5 کشور برتر با بهترین تحصیلات در جهان قرار می‌گیرد. با بودجه قابل توجه دولت برای آموزش، کارکنان با درآمد مناسب و همین‌طور فرهنگ تکمیل تحصیلات تکمیلی پس از دوره متوسطه، جای تعجب نیست که دانشجویان بین‌المللی، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در این مقاله به معرفی 10 دانشگاه دولتی برتر کانادا برای دانشجویان بین‌المللی می‌پردازیم بنابراین می‌توانید بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید.

چرا انتخاب دانشگاه‌های دولتی کانادا

یکی از جنبه‌های مهم تحصیل در کانادا این است که در این کشور برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری از دانشگاه‌های برتر، دولتی هستند. دانشگاه‌های دولتی اغلب بودجه بسیار زیادی دریافت می‌کنند و این به مفهوم عدم دریافت شهریه از دانشجویان کانادایی است. هزینه‌های تحصیل دانشجویان بین‌المللی نیز مشمول تخفیف زیادی می‌شود و آن‌ها می‌توانند بسته به شرایط خود یکی از بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه را دریافت کنند. به همین دلیل کانادا به عنوان یک مقصد برتر برای دانشجویانی محسوب می‌شود که به دنبال تکمیل تحصیلات خود در خارج هستند. 

تحصیل دانش‌آموز بین‌المللی در یک مدرسه خارجی در ابتدا ممکن است دشوار باشد. تطبیق با فرهنگ، دانشگاه و محیط جدید بدون پشتیبانی از اعضای خانواده، دانشجو را تحت فشار زیادی قرار می‌دهد. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا تلاش می‌کنند تا از دانشجویان بین‌المللی حمایت کنند و در این راستا دوره‌ها و کارگاه‌های متعددی برگزار می‌کند. بنابراین دانشجویان سریع‌تر با شرایط، فرهنگ و قوانین آشنا می‌شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه همواره در بین 20 دانشگاه دولتی برتر جهان قرار می‌گیرد. از طرفی این دانشگاه دارای 17225 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 150 کشور دنیاست. دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای امکانات درجه یک برای کمک به هزاران دانشجوی بین‌المللی خود است. علاوه‌بر‌این، یک مشاوره کامل برای دانشجویان بین‌المللی برای کمک به آشنایی با پروتکل‌های مهاجرت، سازگاری با زندگی در کانادا، سلامت روانی و جسمی، گرایش به زندگی دانشگاهی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. 

دانشگاه مک‌ گیل (McGill University)

دانشگاه مک‌ گیل به خود می‌بالد چون بین‌المللی‌ترین دانشگاه در کانادا است. تقریبا یک سوم از دانشجویان این دانشگاه یعنی بیش از 11000 نفر، دانشجوی بین‌المللی هستند. در نتیجه دانشگاه مک ‌گیل دارای مجموعه وسیعی از خدمات پشتیبانی از طریق سرویس‌ دانشجویی وبینارها و کارگاه‌های آموزشی برای این دانشجویان است. این وبینارها و کارگاه‌های آموزشی برای کمک به دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شوند تا با تحصیل در مک‌ گیل کنار بیایند. علاوه‌براین، دانشگاه مک‌ گیل یک برنامه دوستانه دارد که در آن دانشجویان بین‌المللی جدید را با دانشجویان فعلی خود آشنا می‌کند. به این ترتیب روابط دوستانه در دانشگاه شکل می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند برای رفع هر مشکلی به یکدیگر کمک کنند. 

دانشگاه مک‌ گیل یک برنامه خاص دارد که بواسطه آن دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، کار خود در کانادا را شروع کنند. این بهترین فرصت برای آن‌ها خواهد بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. دلایل زیادی برای انتخاب مک ‌گیل توسط دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

  • دانشگاه‌ مک‌گیل یکی از دانشگاه‌های برتر جهان است و رتبه آن در جهان 32 است.
  • ساختار دوره‌ها در مک‌گیل عالی است.
  • برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های متعددی برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دانشگاه کنکوردیا مونترال (Concordia University Montreal)

دانشگاه‌ کنکوردیا مونترال یکی از فعال‌ترین، معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های کانادا است. دانشجویان آینده‌نگر در سراسر جهان به دلیل دانشجو محور بودن کنکوردیا مونترال آن را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هم این دانشگاه حدود 9883 دانشجوی بین‌المللی دارد. دانشگاه کنکوردیا مونترال یک سازمان بین‌المللی دارد که از دانشجویان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند تا راهنمایی‌های لازم برای اقامت در کنکوردیا را دریافت کنند. علاوه‌براین، قبل از رسیدن دانشجویان بین‌المللی، این دانشگاه وبینارهایی برای کمک به ثبت‌نام دوره، بیمه درمانی و غیره برگزار می‌کند.

این دانشگاه همچنین میزبان رویدادهای اجتماعی است که به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند با دیگر دانشجویان ارتباط بگیرند. دانشگاه کنکوردیا مونترال تورهای محل کار برگزار می‌کند تا به دانشجویان بین‌المللی کمک کند شغل آینده خود را بهتر درک کنند. 

دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University)

دانشگاه سیمون فریزر در حالی که یک دانشگاه کوچک‌تر نسبت به بقیه دانشگاه‌های کانادا است، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه با راه‌اندازی دفاتری، خدماتی به دانشجویان بین‌المللی ارائه داده و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گوید. یکی از این خدمات، دریافت مشاوره است. دانشگاه سیمون فریزر یک مرکز جهانی دانشجویی راه‌اندازی کرده که از طریق آن فضایی برای ایجاد ارتباطات، مشارکت در مسائل جهانی و به اشتراک گذاشتن تجربیات از طریق کارگاه‌ها و رویدادهای اجتماعی فراهم شده است. این دانشگاه 9084 دانشجوی بین‌المللی دارد. زیرساخت‌های عالی، آموزش حرفه‌ای و در سطح جهانی و فضای زیبای دانشگاه از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب سیمون فریزر توسط دانشجویان بین‌المللی هستند. 

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا در مرکز استان ادمنتون واقع شده و در طی 112 سال فعالیت خود به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی در کانادا شناخته می‌شود. این دانشگاه استانداردهای تحقیقاتی بسیار بالا، تدریس باکیفیت و امکانات فوق‌العاده دانشجویی به طور مداوم داشته و در بین 5 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این اعتبار باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر جهان دانشگاه آلبرتا را انتخاب کنند. این دانشگاه 8000 دانشجوی بین‌المللی دارد که 20% از جمعیت دانشجویان را تشکیل می‌دهند. برای کمک به تعداد انبوه دانشجویان بین‌المللی در محوطه دانشگاه، برنامه‌های دانشجویی گسترده‌ای برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برنامه موفقیت در مقطع کارشناسی بین‌المللی که به صراحت برای کمک به دانشجویان بین‌المللی راه‌اندازی شده تا با سیستم فوق‌متوسطه کانادا کنار بیایند.
  • برای کمک به دانشجویان بین‌المللی برنامه کاریابی برای یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی راه‌اندازی شده است.
  • برای سازگار کردن دانشجویان بین‌المللی با شرایط موجود، تیم مشاوره دانشجویی راه‌اندازی شده است.

دانشگاه ویندزور (University of Windsor)

فرهنگ‌ کوچک‌تر و صمیمی‌تر دانشگاه ویندزور برای تازه‌واردان به کانادا عالی است. این دانشگاه در انتاریو مستقر بوده و جنوبی‌ترین دانشگاه کانادا است. به همین دلیل نیز دانشجویان از آب و هوای معتدل و اقامت در شهری کوچک و ساکت لذت می‌برند. دانشگاه ویندزور یک دانشگاه تحقیقاتی بسیار معتبر است که از ذهن‌های برتر جهان دعوت می‌کند تا دانش خود را در این دانشگاه گسترش دهند. 

دانشگاه ویندزور دارای انبوهی از ساختارهای پشتیبانی خارق‌العاده برای دانشجویان بین‌المللی است. مانند شبکه قوی مشاوران دانشجویی بین‌المللی و برنامه‌های متععد آشنایی برای دانشجویان بین‌المللی جدید تا بتوانند راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را دریافت کنند. ویژگی مهم دانشگاه ویندزور، کیفیت بسیار بالای آموزش است. 

دانشگاه دالاهو (Dalhousie University)

دانشگاه دالاهو که در شهر زیبای هالیفاکس نوا اسکوشیا واقع شده یکی از 10 دانشگاه برتر کشور کانادا برای استخدام فارغ‌التحصیلان است. این دانشگاه با بیش از 200 سال آموزش، حدود 4500 دانشجوی بین‌المللی دارد. دانشگاه دالاهو در سال 1818 تاسیس شده و دارای 13 دانشکده است. این دانشگاه هر سال بیش از 190 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت می‌کند. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها (QS) در سال 2022 رتبه 308 را دریافت کرده است. از جمله رشته‌های دانشگاه دالاهو می‌توان به حسابداری، بازیگری، زیست‌شناسی و مهندسی عمران اشاره کرد. از جمله مهم‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه، دانشکده کشاورزی، دانشکده معماری و برنامه‌ریزی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده علوم کامپیوتر و دانشکده فنی و مهندسی هستند. 

دالاهو برای کمک به پایگاه دانشجویان بین‌المللی خود، یک مرکز بین‌المللی بزرگ راه‌اندازی کرده که پشتیبانی آکادمیک، بهداشتی و شغلی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. یکی دیگر از جنبه‌های مهم دانشگاه دالاهو، زبان انگلیسی است که به عنوان برنامه زبان دوم ارائه می‌شود. دانشجویان دالاهو تجربه دانشگاهی فوق‌العاده‌ای را کسب می‌کنند. 

دانشگاه یورک (York University)

دانشگاه یورک چهارمین دانشگاه بزرگ کانادا است. یورک که در کلان‌شهر پُررونق تورنتو واقع شده یکی از مراکز تحقیقاتی اصلی انتاریو و کانونی برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال گسترش دانش خود هستند. دانشگاه یورک محیطی فوق‌العاده برای ذهن‌های پرسش‌گر فراهم کرده است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رشته‌های متنوعی چون هنر و علوم انسانی، تجارت و مدیریت، مهندسی فناوری، علوم زیستی و پزشکی و علوم طبیعی تحصیل کنند. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال 2022، دانشگاه یورک در بین 100 دانشگاه برتر هنر و علوم انسانی جهان و 150 دانشگاه برتر علوم اجتماعی قرار گرفته است.

سیستم دانشگاهی منحصربه‌فرد یورک مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی حمایتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویان عضو یکی از 10 کالج برتر دانشگاه می‌شوند و می‌توانند از طیف وسیعی از انجمن‌ها و برنامه‌ها استفاده کنند. بعد از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان عضوی از یک شبکه بزرگ و فعال با بیش از 130 هزار فارغ‌التحصیل در بیش از 180 کشور جهان خواهند شد.

دانشگاه یورک چندین تسهیلات خوب برای حمایت از 5000 دانشجوی بین‌المللی خود دارد. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های جهانی هستند که به تازه‌واردان کمک می‌کنند سریع‌تر با شرایط کنار بیایند. علاوه‌براین، برنامه‌های کارآموزی به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کنند تا سریع‌تر شغل مناسب خود را پیدا کرده و پس از فارغ‌التحصیلی برای دریافت مجوز کار کانادا اقدام کنند.

دانشگاه رجینا (University of Regina)

دانشگاه رجینا دارای 10 دانشکده و 25 دپارتمان یا مدرسه آکادمیک است که به دلیل برنامه‌های برتر و نوآورانه که منجر به اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود، شهرت دارد. از جمله رشته‌های دانشگاه رجینا می‌توان به بالینی، علوم فیزیکی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، علوم زیستی، تجارت و اقتصاد، هنر و علوم انسانی، فناوری مهندسی و روانشناسی اشاره کرد. رجینا یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی کانادا است که در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها (QS) در رتبه 1001-1200 قرار دارد.

رجینا به عنوان برترین دانشگاه دولتی ساسکاچوان، محیطی فوق‌العاده، حامی و دلسوزانه برای آموزش دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. آموزش در سطح جهانی و زیرساخت‌های منحصربه‌فرد باعث شده رجینا به یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل تبدیل شود. دانشگاه رجینا طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را در پایگاه بین‌المللی خود به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها شامل آموزش زبان انگلیسی، کمک تحصیلی، پشتیبانی از تمامی دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های متعدد در طول سال تحصیلی و بسیار موارد دیگر هستند. این دانشگاه در صورتی که دانشجویان فارغ‌التحصیل پس از 6 ماه نتوانند شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند به دانشجویان واجد شرایط یک ترم کلاس رایگان ارائه می‌دهد.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شده و طی این سال‌ها به یکی از موسسات پیشرو در کانادا در زمینه یادگیری تبدیل شده است. در این دانشگاه  گزینه‌های زیادی برای کمک به دانشجویان برای تامین هزینه‌های تحصیل وجود دارد. دانشگاه تورنتو حدود 700 برنامه کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی، علوم زیستی، علوم فیزیک و ریاضیات، تجارت و مدیریت، علوم کامیپوتر، مهندسی، و فیزیک دارد.

بر اساس گزارش‌های جهانی، دانشگاه تورنتو بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی است. در این دانشگاه 13027 دانشجوی بین‌المللی تحصیل می‌کنند. علت تحصیل این تعداد بالای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه تورنتو، اعتبار بالای این دانشگاه در جهان است. تورنتو اولین دانشگاه کارآفرین در کانادا است که بیش از 500 شرکت‌ استارتاپی توسط دانشجویان آن ایجاد شده است. 

از آنجایی که تورنتو یک دانشگاه بزرگ است، امکانات فوق‌العاده‌ای نیز داشته و خدمات متنوعی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. برنامه‌های متعدد این دانشگاه شامل توسعه مهارت‌های جهانی است که به دانشجویان کمک می‌کند برای فرصت‌های شغلی آماده شوند. علاوه‌براین، دانشگاه تورنتو به دانشجویان بین‌المللی خود در یادگیری زبان انگلیسی، ایجاد ارتباطات، سازگاری با فرهنگ کانادایی و بسیاری موارد دیگر کمک می‌کند.

جمع‌بندی

کانادا همواره به عنوان بهترین مرکز برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. اصلی‌ترین دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل توسط دانشجویان و دانش‌آموزان از سراسر دنیا، سیستم آموزشی فوق‌العاده عالی این کشور است. کانادا دارای دانشگاه‌های دولتی است که خدماتی عالی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند و با برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی و کارگاه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا دانشجویان تازه‌وارد سریع‌تر با سیستم دانشگاه و فرهنگ کانادا آشنا شوند. با وجود دانشگاه‌های برتری که معمولا در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و بودجه قابل توجهی که هر دانشگاه دریافت می‌کند، بستر برای رشد دانشجویان فراهم است. برخی از دانشگاه‌های کانادا پس از فارغ‌التحصیلی نیز از دانشجویان خود حمایت می‌کنند تا شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود انتخاب کنند. در این مقاله به معرفی 10 دانشگاه دولتی برتر در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی پرداختیم، شما از بین این دانشگاه‌ها کدامیک را برای تحصیل انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar