گفت و گو با برگزیده نفر نخست هشتمین دوره مسابقه سفره هفت سین پرنیان
06 ژوئن 2017 - 9:00
بازدید 311
7

روبینا عبدالحسینی، برگزیده نفر نخست هشتمین دوره مسابقه سفره هفت سین پرنیان ۱۳۹۶ در مصاحبه با روابط عمومی گفت: با توجه به اینکه هفت سین یک نماد و آیین قدیمی در سنت ما ایرانیان است، سعی کردم حال و هوای قدیمی بودن را که در عین حال در یک فضای مدرن چیده شده در سفره […]

ارسال توسط :
پ
پ

روبینا عبدالحسینی، برگزیده نفر نخست هشتمین دوره مسابقه سفره هفت سین پرنیان ۱۳۹۶ در مصاحبه با روابط عمومی گفت: با توجه به اینکه هفت سین یک نماد و آیین قدیمی در سنت ما ایرانیان است، سعی کردم حال و هوای قدیمی بودن را که در عین حال در یک فضای مدرن چیده شده در سفره ام نشان دهم.

من امسال بار اولی هست که در مسابقه شرکت کردم. اولین بار از طریق یکی از آشنایانم با کنپارس و سایت پارس کانادا آشنا شدم. مدتی بود که اخبار و مقاله های کنپارس را در سایت پیگیری می کردم و از طریق سایت هم متوجه برگزاری این مسابقه شدم که تصمیم گرفتم در مسابقه هفت سین شرکت کنم.

چطور برای خودتان رای جمع کردید؟
بیشتر از طریق فامیل، خانواده و دوستان. البته در یکسری از گروه های متفرقه هم که عضو هستم تصویر سفره ام را گذاشتم و خواستم که به من رای بدهند. اما ۶۰ درصد تقریبا از طریق دوستان و آشنایان دور و نزدیک بود.

بر اساس چه ایده ای این سفره را چیدید؟
راستش من سعی کردم از وسایل و نمادهای سنتی و قدیمی در چیدمان سفره ام استفاده کنم. با توجه به اینکه هفت سین یک نماد و آیین قدیمی در سنت ما ایرانیان است، سعی کردم حال و هوای قدیمی را که در عین حال در فضای مدرن چیده شده در سفره ام نشان دهم و با توجه به اینکه رشته ام معماری هست و کار طراحی انجام می دهم از بحث نورپردازی در کارم استفاده کرده بودم که می خواستم جلوه بیشتری به عکس سفره ام داده باشم.

چه پیشنهادی برای اجرای بهتر مسابقه دارید؟
به نظرم نحوه رای گیری خیلی عادلانه نبود. البته خیلی به این فکر نکردم که از چه طریقی می شود مسابقه را عادلانه تر برگزار کرد ولی فکر می کنم که سفره های برنده خیلی سطح بالای نداشت و بیشتر کسانی که دوست و آشنای بیشتری دارند می توانند رای بیشتری هم داشته باشند. بنابراین شاید بتوان به شکل دیگری برگزار کرد تا عادلانه تر برگزار شود. چون به نظرم سفره های خیلی قشنگی هم بود که از نظر طراحی و عکاسی زیباتر بودند ولی رای پایینی داشتند. البته به نظرم تلاش دبیرخانه هم بسیار قابل تقدیر بود، اینکه بسیار دقیق و با برنامه مراحل را پیش بردند و نشان می داد که سعی بر این است که مسابقه کاملا عادلانه باشد، ولی به هر حال وقتی در فضای مجازی مسابقه برگزار می گردد، همیشه احتمال تقلب زیاد هست و می توان گفت تا حدودی این مسئله قابل کنترل نبود.

گفتنی است به علت تعداد بالای شرکت کنندگان برای بخش اصلی مسابقه، فقط رتبه سفره های ۶۰ به پایین اعلام شد که برای مشاهده نفرات ۹ تا ۶۰ می توانید به کانال تلگرام هفت سین پرنیان (telegram.me/myhaftsin) مراجعه کنید.

خبر مهم این که کانال هفت سین در سال جدید در هر ماه یک چالش فرهنگی-محیط زیستی برگزار می کند. جوایز و شرایط شرکت در چالش به زودی اعلام می گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar