گفت و گو با اینگرید مازولا وکیل پرونده شکایت علیه وزیر مهاجرت کبک
20 جولای 2017 - 0:53
بازدید 283
7

اداره مهاجرت استان کبک در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته، تغییراتی را در جدول امتیازات برنامه نیروی متخصص این استان اعلام کرد و متاسفانه این مقررات جدید را برای همه پرونده هایی که هنوز بررسی اولیه آنها انجام نشده است، عطف بماسبق خواهد کرد. بنابراین شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس بر آن شد تا اقدام عملی […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت استان کبک در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته، تغییراتی را در جدول امتیازات برنامه نیروی متخصص این استان اعلام کرد و متاسفانه این مقررات جدید را برای همه پرونده هایی که هنوز بررسی اولیه آنها انجام نشده است، عطف بماسبق خواهد کرد.

بنابراین شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس بر آن شد تا اقدام عملی در احقاق حقوق موکلین خود انجام دهد.

کنپارس این رویه را کاملا غیر عادلانه می داند و برای انجام یک اقدام عملی برای شکایت از وزیر مهاجرت کبک، قراردادی را با مجموعه حقوقی  Rochefort & Associates امضا کرده است که به این ترتیب  دعوایی از سوی موکلین علیه وزیر مهاجرت به مدیریت خانم اینگرید مازولا، وکیل با سابقه کبک،  مطرح شود.

اینگرید مازولا که از وکلای شرکت حقوقی  Rochefort & Associates می باشد و در زمینه حقوق اداری و حقوق مهاجرت فعال است، در گفت و گویی با شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس در خصوص جزئیات این شکایت توضیحاتی را ارائه کرد.

سوال اول: تاکنون چه اتفاقی بر سر تغییرات امتیازبندی برنامه نیروی متخصص کبک آمده است؟

اداره مهاجرت کبک، طی سال های گذشته مقررات و شرایط امتیاز بندی خود را تغییر داده است و این مسئله کاملاً طبیعی است که قوانین و مقررات با گذشت زمان دستخوش تغییرات قرار گیرند و آخرین باری که اداره مهاجرت جدول امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص را تغییر داد، ۸ مارس ۲۰۱۷ بود.

 

سوال دوم: نظر شما درباره این تغییراتی که اداره مهاجرت می خواهد انجام دهد، چیست؟

نظر تخصصی خودم را به طور خلاصه باید این گونه بیان کنم که اداره مهاجرت می خواهد این نوع امتیاز بندی جدید را برای پرونده های اعمال کند که در سالهای گذشته ثبت شده اند و در حقیقت قرار است مقررات جدید برای متقاضیان قدیمی انجام شود و به عبارتی عطف بما سبق گردد که این مسئله به این معنی است که اداره مهاجرت مستقیماً حقوق متقاضیان را پایمال می کند؛ برخی از متقاضیان بر اساس مقررات قدیم امتیاز لازم برای پذیرفته شدن در برنامه نیروی متخصص کبک را داشتند اما اکنون با مقررات جدید دیگر امتیازتشان به حد نصاب نمی رسد.

 

سوال سوم: چرا رفتار اداره مهاجرت کبک عادلانه و درست نیست؟

هر دولتی حق این را دارد که مقررات خود را تغییر دهد اما مشکل اصلی این تغییرات ماهیت تغییرات نیست، بلکه عطف بماسبق شدن آنهاست. سه حقوق اساسی هر فرد متقاضی را نقض می کند:

  1. اصل عدالت طبیعی
  2. اصل رسیدگی عادلانه
  3. اصل انتظار منطقی

بر اساس اصل سوم، افرادی که در گذشته با قوانین و مقررات گذشته پرونده خود را ثبت کرده اند، انتظار دارند که با قوانین و مقررات همان زمان پرونده شون مورد بررسی قرار می گیرد، حقوق این افراد با حقوق افرادی که در زمان دیگری و با مقررات دیگری پرونده خود را ثبت کرده اند، متفاوت است.

 

سوال چهارم: چگونه شما این مشکل را برای موکلین کنپارس به چالش می کشید؟ استراتژی شما چیست؟

تنها راه موجود برای شکایت از این گونه عطف بماسبق شدن مقررات که به عقیده ما کاملاً غیر قانونی ست، بایستی از طریق مراجع قانونی و دادگاه عالی صورت  گیرد.

اما باید متقاضیان را به دو دسته تقسیم کنیم،

گروه اول کسانی هستند که تصمیم گیری راجع به پرونده آنها اتفاق افتاده است که باید برای آنها مستقیماً از طریق دادگاه اقدام کنیم و گروه دوم کسانی هستند که اداره مهاجرت تصمیم نهایی برای آنها نگرفته است. برای گروه دوم باید با وزارت مهاجرت کبک مکاتبه کرد و مشکل را اعلام کرد.

اگر اداره مهاجرت این مشکل را پذیرفت و پرونده های متقاضیان را با مقررات زمان خودشان بررسی کرد که خوب ما به هدف خود رسیده ایم، اما اگر اداره مهاجرت نپذیرد که این مشکل را برطرف کند، باید از طریق دادگاه عالی کبک این مشکل را مطرح کنیم.

 

سوال پنجم: ارزیابی شما از این اقدام و درصد موفقیت ما چگونه است؟

اگرچه ما نمی توانیم اطمینان بدهیم که حتما در شکایت از وزیر مهاجرت کبک موفق می شویم چرا که از اصول حرفه ای وکالت به دور است، اما تاثیر این شکایت بر وزارت مهاجرت واقعاً مهم است. اگر اداره مهاجرت کبک نپذیرد که هر متقاضی را با مقررات زمان ارسال پرونده مورد بررسی قرار دهد و ما در دادگاه با توجه به اتفاقاتی که در گذشته افتاده است، از متقاضیان دفاع خواهیم کرد و شکایت های گذشته از وزیر مهاجرت نشان دهنده شانس بالای موفقیت ماست و اینکه راه را برای ما بیشتر باز می کند.  

 

سوال ششم: در مورد کیس های قدیمی که شکایت آنها در دادگاه موفق بوده است، لطفاً توضیح بدهید.

پرونده یاسمین گلاس در سال ۲۰۱۶ در خصوص عطف بماسبق شدن مقررات برای مهارت زبان فرانسه وی بود و پس از شکایت،  قاضی دادگاه تصمیم وزیر مهاجرت در خصوص آموزش مهارت زبان فرانسه را لغو شود و پرونده یاسمین دوباره بازنگری شد.  بر اساس قانون مهاجرت کبک، درخواست گواهی انتخاب کبک (CSQ) یاسمین بر اساس قوانین و مقررات زمان ارسال درخواستش یعنی ۹ ژانویه ۲۰۱۳ بررسی شد.

برای مطالعه ترجمه این دعوای حقوقی اینجا را کلیک کنید. برای اینکه ببینید شانس برنده شدن ما در این شکایت علیه وزیر چقدر است، مقاله «سابقه شکایت موفق از وزیر مهاجرت کبک در ارتباط با عطف بماسبق کردن مقررات جدید» را مطالعه کنید. 

 

سوال هفتم: چه کسانی شامل این اقدام خواهند شد؟

موکلین شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس که با قوانین جدید حقوق شان ضایع شده است، در این اقدام مشارکت داده می شوند و کنپارس هزینه را تقبل خواهد کرد و افراد غیر موکل کنپارس با پرداخت هزینه ۱۰۰۰ دلاری می توانند در این طرح دعوا مشارکت کنند. هزینه این شکایت عودت داده نمی شود.

 

سوال هشتم: چگونه متقاضیان می توانند در این اقدام شرکت کنند؟

بهترین و ساده ترین راه برای شرکت در این طرح دعوا این است که متقاضیان به نشانی [email protected] ایمیل بزنند. ایمیل ها بایستی با عنوان «Unfair Quebec Regulations» باشد.

 

سوال نهم: در صورت موفقیت در این اقدام، چه کسانی از آن بهره مند خواهند شد؟

مطمئناً کسانی که در این اقدام و طرح دعوا شرکت کردند، می توانند از موفقیت آن بهره مند شوند و تصمیمات گرفته شده بر روی این پرونده ها اعمال می شود.

 

سوال دهم: مهلت شرکت در این برنامه چه زمانی خواهد بود؟

مهلت اولیه این طرح دعوا که روی سایت کنپارس نیز اعلام شده است،  ۲۱  ژوییه ۲۰۱۷ بوده است اما برای اینکه افراد فرصتی داشته باشند تا تصمیم خود مبنی بر شرکت در این اقدام را بگیرد، تمدید شده و اکنون تا ۲۱ اوت  ۲۰۱۷ فرصت دارند.

 

کلام آخر؟

از متقاضیان علاقه مند دعوت می کنم که از طریق ایمیل هر گونه سوالی که درباره شکایت از وزیر مهاجرت کبک دارند، مطرح کنند. سوالات می تواند به زبان فرانسوی، انگلیسی یا فارسی باشد، من و تیم مهاجرتی علی مختاری این افتخار را داریم که پاسخگوی شما باشیم.

   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar