گزارش ستاد انتخابات کانادا: مشارکت تاریخی رای دهندگان بین المللی
19 اکتبر 2019 - 19:13
بازدید 441
9

ستاد انتخابات کانادا نامه های برگ رای بیشتری نسبت به انتخابات فدرال پیشین از کانادایی های مقیم خارج کشور دریافت کرده است. روز جمعه ستاد اعلام کرد 21842 رای از شرکت کنندگان خارج از کشور دریافت کرده است که این در نوع خود بزرگترین حضور کانادایی های مقیم خارج کشور تا به حال در انتخابات […]

ارسال توسط :
پ
پ

ستاد انتخابات کانادا نامه های برگ رای بیشتری نسبت به انتخابات فدرال پیشین از کانادایی های مقیم خارج کشور دریافت کرده است.

روز جمعه ستاد اعلام کرد 21842 رای از شرکت کنندگان خارج از کشور دریافت کرده است که این در نوع خود بزرگترین حضور کانادایی های مقیم خارج کشور تا به حال در انتخابات فدرال بوده است.

تعداد کانادایی های خارج از کشور که برای مشارکت در انتخابات ثبت نام کردند 55،529 نفر بودند که از ماه گذشته تا کنون این رقم 20 هزار نفر افزایش داشت.

این رقم از سال 2015 جهش بزرگی داشته است. در آن سال 15 هزار و 603  نفر ثبت نام کردند و حدود 11 هزار رای اخذ شد.

تعداد آرای دریافت شده در این انتخابات به مراتب بیشتر از تعداد رای دهندگان ثبت شده در سه انتخابات گذشته است. در سال 2011، تعداد رای دهندگانی که ثبت نام کردند 10 هزار و 733 نفر بودند و در سال 2008 این رقم 11 هزار و 561 نفر بود. این افزایش احتمالا باید نتیجه تغییر بخشی از قوانین شرکت در انتخابات برای کانادایی هایی باشد که خارج از این کشور زندگی می کنند.

در گذشته، کانادایی هایی که بیش از 5 سال خارج از کشور زندگی کرده بودند، از رای دادن منع می شدند.

سال گذشته دولت لیبرال قانونی تصویب کرد که طی آن قانون 5 سال خنثی شود و سپس دادگاه عالی کانادا تصمیم به حذف این قانون گرفت.

ستاد انتخابات کانادا تا ساعت 6 عصر روز دوشنبه، 21 اکتبر به شمارش آرای ارسالی ادامه خواهد داد.

واحد نظارت بر رسانه های اجتماعی کانادا همچنین برخی از شواهد مربوط به انتشار اطلاعات نادرست به صورت آنلاین در مورد روند برگزاری انتخابات ذکر کرده است. با این حال هیچ نشانه ای از تاثیرات گسترده بر روند رای گیری وجود ندارد.

انتظار می رود ستاد انتخابات کانادا گزارش کاملی از روندهای مهم مشاهد شده از طریق نظارت خود در پی انتخابات منتشر کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar