گران‌ترین ۷۲ ساعت کانادایی‌ها
22 ژوئن 2010 - 22:30
بازدید 331
7

         با نزدیک شدن به زمان اجلاس بسیار مهم سران ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به G۲۰ به مرور جزییات بیشتری از تاثیرات این اجلاس مهم سه روزه که در اواخر ماه جون در شهر تورنتو برگزار می شود آشکار می گردد از جمله هزینه هایی که مالیات دهندگان کانادایی باید آن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

 با نزدیک شدن به زمان اجلاس بسیار مهم سران ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به G۲۰ به مرور جزییات بیشتری از تاثیرات این اجلاس مهم سه روزه که در اواخر ماه جون در شهر تورنتو برگزار می شود آشکار می گردد از جمله هزینه هایی که مالیات دهندگان کانادایی باید آن را تقبل کنند. 
 

 

بنا بر مدارک دولتی که در هفته آخر ماه می منتشر شد، دولت فدرال در نظر دارد برای برگزاری دو اجلاس پی در پی G۸ و G۲۰ ۱۶۰ میلیون دلار دیگر هزینه کند که این رقم، به عدد ۹۳۳ میلیون دلاری که پیشتر برای هزینه های امنیتی این نشست اعلام شده بود اضافه شده و کل هزینه ها را به رقم نجومی بیش از یک میلیارد دلار خواهند رساند. به همین دلیل، مارک هالند نماینده لیبرال مجلس فدرال می گوید: «شاید این گران قیمت ترین ۷۲ ساعت در تاریخ کانادا باشد.»  
 

 

این در حالی است که وزیر امنیت عمومی که مسئولیت امور امنیتی و ایمنی نشست را بر عهده دارد اعلام کرده که در صورت افزایش هزینه های امنیتی نشست، ناگزیر است در پاییز امسال با ارائه لایحه به مجلس جبران کسری بودجه را از نمایندگان ملت تقاضا نماید. وی می افزاید که فکر نمی کند مردم بدانند چه تعداد افراد در این نشست حضور داشته و درگیر اصل و حاشیه آن هستند. نکته جالب اینجاست که ارقام تاکنون اعلام شده شامل هزینه های پذیرایی، زیرساخت ها، تغذیه و مخارج کارمندان برای ملاقات های قبل از نشست اصلی نمی شود.   
 

 

نشست اصلی سران به مدت سه روز در قلب داون تاون تورنتو که محل حضور مراکز اصلی مالی و بانکی کانادا و دفاتر ریاست مهم ترین ابرشرکت های کشور است برگزار می شود اما نیروهای پلیسی و امنیتی کشور اعلام کرده اند که به گونه ای عمل خواهند کرد تا فعالیت این مراکز مختل نشود و کشور بدون دردسر فعالیت عادی خود را دنبال کند. امری که با توجه به انواع تهدیدات گروه های مخالفی چون القاعده، چندان محتمل به نظر نمی رسد و معنای آن هزینه های پنهان دیگری برای کشور است. اما سیاست مداران معتقدند برگزاری این نشست در کشور که در واقع اولین نشست رسمی برای انتقال قدرت تصمیم گیری های مهم اقتصادی و مالی از G۸ به G۲۰ است خود نشان دهنده اعتبار بسیار بالای کانادا در میان گروه کشورهای صنعتی است. 
 

 

البته همه با این نظر موافق نیستند از جمله تشکل ها و گروه های مخالف پیامدهای اجتماعی و اقتصادی جهانی شدن و پیدایش گروه هایی نظیر G۲۰ که اعلام کرده اند همزمان با نشست، از سرتاسر جهان به سوی تورنتو روان خواهند شد تا صدای اعتراض خود را به نتایج مصوبات نشست به گوش جهانیان برسانند و البته برای این کار احتمالا از وسائل بسیار پر سر و صدا و گوش آزار هم استفاده خواهند کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar