کدام شهرهای کانادا بیشترین مهاجران را به خود جذب می کند؟
23 فوریه 2020 - 18:25
بازدید 373
9

شهرهای کانادا بر سر جذب مهاجران بیشتر درگیر رقابتی تنگاتنگ هستند. در سال 2019، شهرهای شارلوت تاون، رجینا و تورنتو پذیرای بیشترین سرانه مهاجران بودند. اتاوا با سرانه یک درصدی تازه واردان به کانادا، آخرین شهر لیست بود. به دلیل پیر شدن جمعیت و پایین بودن نرخ تولد، شهرها برای حفظ اقتصاد خود به مهاجران […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهرهای کانادا بر سر جذب مهاجران بیشتر درگیر رقابتی تنگاتنگ هستند. در سال 2019، شهرهای شارلوت تاون، رجینا و تورنتو پذیرای بیشترین سرانه مهاجران بودند. اتاوا با سرانه یک درصدی تازه واردان به کانادا، آخرین شهر لیست بود.

به دلیل پیر شدن جمعیت و پایین بودن نرخ تولد، شهرها برای حفظ اقتصاد خود به مهاجران بیشتری احتیاج دارند.

در سطح ملی، کانادا در سال 2019 پذیرای بیش از 341000 مهاجر بوده است، یعنی حدود 0.9٪ از جمعیت آن. کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، برنامه های مهاجرت استانی (PNP) و همچنین ابتکارات جدیدی مانند برنامه مهاجرت آزمایشی آتلانتیک (AIP) از مهاجران بیشتری استقبال می کند.

تورنتو پذیرای 118000 مهاجر

در بین شهرهای کانادا، تورنتو همچنان با اختلاف بسیار زیاد، بیشترین تعداد مهاجران را می پذیرد. سال گذشته، این کشور نزدیک به 118000 مهاجر  یا 35 درصد از کل تازه واردان به کانادا را به خود جذب کرد. به این ترتیب، لیست 5 شهر برتر کانادا از نظر پذیرش تعداد مهاجران بیشتر با ونکوور، مونترال، کلگری و ادمونتون کامل می شود.

به لحاظ سرانه جذب مهاجر، شارلوت تاون رتبه یک را دارد

با این حال، به لحاظ سرانه، داستان بسیار متفاوت می شود. با در نظر گرفتن این معیار، شارلوت تاون پیشرو بوده است، زیرا 2.4 درصد از جمعیت خود را از بین تازه واردان جذب کرده است. این امر به این دلیل است که استان پرنس ادوارد آیلند موفق شد تعداد زیادی از مهاجران گروه اقتصادی را از طریق برنامه های PNP و AIP جذب کند.

رجینا با تازه واردانی که تقریباً 2.4 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند در رده دوم قرار دارد.

به لحاظ سرانه ملی، جذب بسیار زیاد تورنتو آن را در جایگاه سوم قرار داد، زیرا 1.8 درصد از جمعیت خود را از تازه واردان پذیرفته است.

ساسکاتون با پذیرش مهاجرانی معادل حدود 1.8٪ از جمعیت خود در جایگاه چهارم قرار گرفت و بعد از آن نیز وینیپگ با تقریبا 1.8٪  در جایگاه پنجم جای گرفت. طی 20 سال گذشته، استان های ساسکاچوان و منیتوبا نیز تعداد زیادی از مهاجران گروه اقتصادی را از طریق برنامه PNP پذیرش کرده اند.

افزایش مهاجرت در مناطق آتلانتیک کانادا

طی سال های اخیر، چندین شهر در آتلانتیک کانادا به منظور ارتقاء توسعه اقتصادی خود توانسته اند مهاجران بیشتری را بپذیرند. فردریکتون، هالیفاکس و مونکتون هر یک از سال گذشته حداقل 1.2 درصد از جمعیت خود را از تازه واردان پذیرفته اند. برنامه های PNP وAIP نقش مهمی در تقویت مهاجرت به این منطقه ایفا کرده اند.

اتاوا- گاتینو به یک باشگاه اختصاصی می پیوندد

منطقه پایتخت ملی کانادا، تازه ترین مورد اضافه شده به باشگاه اختصاصی شهرهای کانادا بود. در سال 2019، اتاوا- گاتینو یک درصد از جمعیت خود را در قالب تازه واردان پذیرفت.

طی سال های اخیر، میزان مهاجرت اتاوا- گاتینو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که احتمالاً ناشی از عوامل مختلفی است. این شهر علاوه بر استقبال از پناهندگان بیشتر، بسیاری از مهاجران گروه اقتصادی را نیز پذیرش می کند. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد پذیرش از طریق گروه اقتصادی در دسترس نیست، اما این امکان وجود دارد که اتاوا- گاتینو دانشجویان بین المللی بیشتری را بپذیرد که از طریق برنامه های اکسپرس انتری و برنامه مهاجرتی استانی انتاریو اقدام به اقامت دائم می کنند. علاوه بر این، با توجه به تصمیم اخیر کبک مبنی بر کاهش 20 درصدی مهاجرت، این احتمال وجود دارد که برخی از مهاجران علاقمند به اقامت در کبک تصمیم به اسکان در منطقه همسایه اتاوا- گاتینو بگیرند.

با توجه به تصمیم کبک، مهاجرت به مونترال در سال گذشته حدود 10000 نفر کاهش یافت و همین امر منجر به کاهش سرانه تازه واردان این شهر به زیر یک درصد از جمعیت آن (0.8٪) شد.

چرا جذب سرانه یک درصد مهم است

استقبال از این سطح از مهاجرت یک راه مهم برای ارتقاء رشد اقتصادی است.

دو راه برای توسعه اقتصادی، جذب افراد بیشتر و استفاده بیشتر از آن ها در بازار کار است.

جمعیت کانادا طی دو دهه گذشته یک درصد یا بیشتر افزایش یافته است که تقریباً به همان میزان در رشد و توسعه اقتصادی نقش داشته است.

بخش فزاینده ای از رشد جمعیت کانادا ناشی از مهاجرت است و پیش بینی می شود که طی ده سال آینده، سهم رشد جمعیت ناشی از مهاجرت، افزایش  100 درصدی را به خود اختصاص دهد.

این بدان معناست که مهاجرت نقش مهمی در حمایت از رشد اقتصادی کانادا خواهد داشت. با استقبال از حداقل یک درصد از جمعیت مهاجران، شهرهای سراسر کانادا در شرایط اقتصادی بهتری قرار خواهند گرفت.

بیش از 80 برنامه مهاجرتی در سراسر کانادا

خوشبختانه، شهرهای کانادا از امکانات عالی برای افزایش جمعیت مهاجر برخوردار هستند. به این ترتیب، مهاجران بالقوه به کانادا برای انتخاب سردرگم می شوند. بیش از 80  مسیر مهاجرت در گروه اقتصادی از طریق سیستم اکسپرس انتری و سایر برنامه های مهاجرتی دولت فدرال مانند PNP و AIP وجود دارد.

این مسیرهای مهاجرتی برای شهرهای سراسر کانادا فرصتی را فراهم می آورند تا به 1٪  پر اهمیت تازه واردان دست یابند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar