کاهش شهریه دانشجویان فرانسه زبان در کبک
23 می 2022 - 2:15
بازدید 803
19
دانشجویان بین المللی مناطق دورافتاده کبک شهریه‌ کمتری پرداخت خواهند کرد
ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویان بین المللی مناطق دورافتاده کبک شهریه‌ کمتری پرداخت خواهند کرد

دولت استان کبک به منظور تشویق دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل به زبان فرانسه در این استان تدبیر جدیدی اندیشیده است. از سال تحصیلی جدید در مناطقی غیر از کلانشهر مونترال، دانشجویان خارجی همان شهریه‌هایی را پرداخت خواهند کرد که دانشجویان ساکن کبک پرداخت می‌کنند.

برای دانشجویان بین‌المللی در شش رشته تحصیلی کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسوی زبان کبک که در خارج از کلانشهر مونترال در حال تحصیل هستند از پاییز ۲۰۲۳ تا زمانی که فارغ‌التحصیل شوند، کاهش قابل توجهی در شهریه‌ها اعمال خواهد شد.

این تفاوت تقریباً ۲۱ هزار  دلار در سال در شهریه به ازای هر دانشجو است؛ متوسط شهریه دانشجویان بین‌المللی کبک که ویزای تحصیلی دارند برای هر سال تحصیلی ۲۴هزار دلار است که به ۳ هزار دلار خواهد رسید.

در راستای جذب دانشجویان بین المللی به مناطق دورافتاده کبک، ژان بوله، وزیر مهاجرت استان کبک، روز پنجشنبه اعلام کرد که دانشجویان بین المللی واجد شرایط این برنامه اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته را نیز خواهند داشت.

تخفیفی که به دانشجویان بین المللی در کبک داده می‌شود، راهبردی است که توسط دولت این استان فرانسوی زبان برای افزایش جذب مهاجران در منطقه به کار گرفته شده است.

بوله در بیانیه‌ای اظهار کرد: « بسیار خوشحالم اعلام کنم که استراتژی جدید تأثیر زیادی بر اهداف تحصیلی مهاجران و اسکان آنها در کبک خواهد داشت.»

الزاماتی که در این برنامه باید رعایت شوند عبارتند از: فرد باید دانشجوی بین المللی و تمام وقت در یکی از رشته‌های مورد هدف این برنامه باشد، همچنین به زبان فرانسه در یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های استان کبک البته خارج از کلانشهر مونترال تحصیل کند.

رشته‌های موردهدف برنامه به شرح زیر هستند:

فناوری اطلاعات؛

مهندسی؛

مراقبت‌های بهداشتی؛

خدمات اجتماعی؛

آموزش؛ یا

آموزش کودکان

دانیل مک کان، وزیر آموزش عالی در این مورد گفت: «این استراتژی جدید انگیزه بیشتری برای دانشجویان بین‌المللی جهت حضور در موسسات آموزشی ما در مناطق دورافتاده فراهم می‌کند.»

با این برنامه دولت کبک نسبت به افزایش مهاجرت دائم به مناطق دورافتاده خود خوش بین است.

شرایط و ضوابط استفاده از این برنامه و همچنین لیست موسسات آموزشی واجد شرایط و برنامه‌های تحصیلی به زودی در وب‌سایت Québec.ca در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اقدام جدید، به صفحه معافیت از شهریه اضافی بر اساس برنامه تحصیلی و منطقه مراجعه کنید.

افزایش سلامت و ایمنی نیروی کار خارجی موقت کبک

در تلاش دیگری برای تقویت مهاجرت به مناطق، دولت کبک اوایل این هفته اعلام کرد که بازرسان بهداشت و ایمنی را برای اطمینان از رفاه نیروی کار خارجی موقت در سراسر منطقه در شش بخش اقتصادی مستقر خواهد کرد.

نیروی کار خارجی موقت دیگر فقط در بخش کشاورزی کار نمی‌کنند. با تسهیل برنامه نیروی کار خارجی موقت، دولت کبک نیاز به بهبود منابع بهداشتی و ایمنی نیروی کار خارجی موقت و کارفرمایان آنها داشت.

استقرار این گروه (متشکل از بازرسان ایمنی و بهداشت) باعث افزایش آگاهی در محیط‌های کاری در مورد حقوق و تعهدات نیروی کار و کارفرمایان آنها می شود.

در نسخه توسعه یافته این برنامه که تا بهار آینده به طور کامل عملیاتی می‌شود، گروه جدید بازرسان ایمنی و بهداشت در طول سال علاوه بر بخش کشاورزی، برای چندین بخش دیگر از جمله خرده فروشی، تولید، هتلداری، فرآوری مواد غذایی، مراقبت‌های بهداشتی نیز خدمات ارائه می‌دهد.

استان کبک، نیروی کار خارجی موقت را حداقل راه‌حلی برای کمبود گسترده نیروی کار خود می بیند.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar