تلاش برای کاهش زمان انتظار مسافران در فرودگاه‌ها
03 آگوست 2022 - 5:49
بازدید 394
5
افزایش سفرها در کانادا مسافران هوایی را با مشکلاتی چون تاخیر و لغو پروازها و گم شدن چمدان مواجه کرده است
ارسال توسط :
پ
پ

افزایش سفرها در کانادا مسافران هوایی را با مشکلاتی چون تاخیر و لغو پروازها و گم شدن چمدان مواجه کرده است

افزایش تقاضا برای سفر و کاهش کارکنان فرودگاه‌ها، بسیاری از مسافران هوایی را با تاخیر و لغو پروازها، گم شدن چمدان و انبوهی از مشکلات دیگر مواجه کرده است. از این رو دولت کانادا درصدد کاهش زمان انتظار مسافران و حل سایر مسائل موجود در فرودگاه‌های کانادا است

در ۲۲ جولای، اداره حمل و نقل کانادا برخی از آمارها را در مورد وضعیت فرودگاه‌های کانادا و نحوه رسیدگی دولت به این مسائل منتشر کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مدت زمان غربالگری توسط نیروهای امنیتی برای ۸۱ درصد از مسافران بین ۱۱ تا ۲۱ جولای ۱۵ دقیقه طول کشید. 

زمان انتظار در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو در هفته ۱۸ تا ۲۱ جولای افزایش یافت و  ۸۲ درصد از مسافران در مدت زمان ۱۵ دقیقه غربالگری شدند. هفته گذشته، ۷۸ درصد از مسافران در این مدت زمان غربالگری شدند. کلگری نیز در طول هفته شاهد بهبودی‌هایی در وضعیت بود. با این حال، مونترال کاهش سرعت را تجربه کرد و ۶۸ درصد از مسافرانش در ۱۵ دقیقه غربالگری شدند.

کمتر از ۲ درصد از مسافران در تمام فرودگا‌ه‌های کانادا طی هفته ۱۱ تا ۱۷جولای بیش از ۴۵ دقیقه منتظر بودند تا مورد بررسی امنیتی قرار گیرند.

معطلی و زمان انتظار در فرودگاه‌ها نسبت به زمان قبل از همه‌گیری یعنی سال ۲۰۱۹ بیشتر شده است. حدود ۸۹ هزار مسافر در هفته ۱۱ تا ۱۷ جولای وارد فرودگاه‌های کانادا شدند که نسبت به هفته مشابه آن در سال ۲۰۱۹ افزایش ۷۶ درصدی داشته است. خروجی‌ها در طول سال حدود ۸۳ درصد افزایش داشته است. 

دولت در وب‌سایت خود خاطر نشان کرده است که با افزودن افسران آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) و کیوسک‌ها و گیت‌های الکترونیکی بیشتر در سالن ترمینال ۱ آژانس خدمات مرزی در جهت رفع تنگناها و ساده‌سازی فرآیند مسافرپذیری در فرودگاه تورنتو، بزرگترین فرودگاه کانادا اقدام کرده است. 

دولت کانادا و عوامل صنعت هوایی کشور برای کاهش زمان انتظار مسافران با یکدیگر همکاری می‌کنند. برخی از تلاش‌های آنها عبارتند از:

همکاری با شرکای صنعت هوایی

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل طی دیدار با مقامات فرودگاه‌ها و خطوط هوایی در سراسر کشور سعی دارد به رفع تنگناهای موجود کمک کند.

در ۲۱ جولای وزیر با مدیریت فرودگاه بین‌المللی ادمونتون به منظور بحث در مورد راه‌حل‌های کاهش ازدحام و زمان انتظار ملاقات کرد. الغبرا همچنین جلسات مشابهی با مقامات فرودگاه‌های ونکوور، کملوپس و پرنس جورج در بریتیش کلمبیا داشت.

انتقال آزمایش اجباری تصادفی به خارج از فرودگاه‌ها

از ۱۹ جولای، آزمایش‌های تصادفی اجباری برای مسافران چهار فرودگاه بین‌المللی بزرگ کانادا یعنی تورنتو پیرسون، ونکوور، کلگری و مونترال-ترودو از سر گرفته شد. تمام آزمایشات برای مسافران هوایی که وارد کانادا می شوند اکنون در خارج از فرودگا‌ه‌ها تکمیل می‌شود.

تمامی مسافران هوایی که باید در هنگام ورود تحت آزمایش قرار گیرند، ظرف ۱۵ دقیقه پس از تکمیل اظهارنامه گمرکی خود ایمیلی دریافت خواهند کرد. این ایمیل حاوی اطلاعاتی است که به مسافران کمک می‌کند تا آزمایش کووید-۱۹ خود را در یک مرکز آزمایش مشخص در منطقه خود انجام دهند.  

افزایش کارکنان برای غربالگری امنیتی و پردازش گمرکی

از آوریل، بیش از ۱۵۰۰ افسر غربالگری در فرودگاه‌های سراسر کانادا استخدام شده‌اند. تعداد افسران فرودگاه بین المللی‌ پیرسون تورنتو و فرودگاه بین المللی ونکوور اکنون به سطح هدف تابستانی رسیده است.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) با استخدام مجدد و موقت افسران بازنشسته و در حال تحصیل ، افسران خدمات مرزی را در شلوغ ترین فرودگاه‌ها بیشتر کرده است. 

آسان‌سازی پردازش گمرکی در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو

سازمان فرودگاه‌های کلانشهر تورنتو و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)  کیوسک‌ها و گیت‌های الکترونیکی بیشتری را در فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو اضافه می‌کنند. علاوه بر این، آژانس خدمات مرزی کانادا به نظارت و آماده سازی جهت به حداکثر رساندن کارایی خود ادامه می‌دهد.

بهبود اپلیکیشن ArriveCAN

مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو یا فرودگاه بین‌المللی ونکوور و همینطور در اواخر این ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی مونترال ترودو  وارد کشور می‌شوند، این امکان را دارند که با استفاده از گزینه اختیاری             «Advance CBSA Declaration» در اپلیکیشن ArriveCAN اظهارنامه گمرکی و مهاجرتی خود را قبل از ورود ارسال کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

همچنین مسافران تشویق می‌شوند از ویژگی «saved traveller» در ArriveCAN استفاده کنند. این گزینه به کاربر اجازه می‌دهد مدارک سفر و اطلاعات واکسیناسیون را برای استفاده مجدد در سفرهای آینده ذخیره کند.

منبع اطلاعاتی جدید 

آژانس حمل و نقل کانادا منبع اطلاعاتی جدیدی برای کمک به مسافرانی ایجاد کرده است که در طول سفر خود با مشکلاتی چون تاخیر و لغو پرواز و گم شدن چمدان مواجه می‌شوند. این راهنما به بسیاری از سوالات متداول پاسخ می‌دهد و مسافران را در مورد حقوق آنها تحت مقررات حفاظت از مسافران هوایی در صورت تاخیر یا لغو پرواز یا مفقود شدن و آسیب دیدن چمدان  راهنمایی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

از سرگیری مجدد آزمایش‌های تصادفی کرونا در فرودگاه‌های کانادا

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی (LinkedIn)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز) 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar