کانادا محدودیت‌‌های سفر بین‌المللی را تمدید کرد
01 سپتامبر 2020 - 12:09
بازدید 424
6

همه گیری کرونا همچنان تهدیدی برای سلامتی عمومی مردم جهان است و کانادا به همین منظور، محدودیت های سفر برای مسافران خارجی  را برای یک ماه دیگر تمدیدکرد. این محدودیت ها تا تاریخ 30 سپتامبر تمدید شده اند. این سومین بار است که محدودیت های سفر به کانادا که از 18 مارچ تا 30 جون […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه گیری کرونا همچنان تهدیدی برای سلامتی عمومی مردم جهان است و کانادا به همین منظور، محدودیت های سفر برای مسافران خارجی  را برای یک ماه دیگر تمدیدکرد. این محدودیت ها تا تاریخ 30 سپتامبر تمدید شده اند. این سومین بار است که محدودیت های سفر به کانادا که از 18 مارچ تا 30 جون اعمال شده بودند، تمدید می شوند. دولت فدرال، هر ماه وضعیت کرونا را بررسی و سیاست های سفر به این کشور را بر اساس آن تنظیم می کند.

 

علاوه بر این، دستور قرنطینه اجباری که از ماه مارچ در حال اجرا بود نیز تمدید شده است. مسافران معاف از محدودیت های سفر، در صورت اجازه ورود به کانادا، باید چهارده روز در قرنطینه باشند.

 

چه کسانی اجازه ورود به کانادا دارند؟

براساس گزارش «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) گروه های زیر از محدودیت های سفر معاف هستند:

  • شهروندان کانادایی
  • ساکنان دائمی
  • افرادی که اقامت دائمشان در کانادا تأیید شده است
  • برخی از نیروی کار موقت خارجی
  • برخی از دانشجویان بین المللی
  • اعضای درجه یک خانواده های شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی (همسران یا شرکای زندگی قانونی، فرزندان وابسته، فرزندان تحت تکفل فرزندان وابسته، والدین یا نامادری و ناپدری، سرپرست یا مربی).

لیست کامل افراد معاف در اینجا موجود است.

 

کانادا همچنان مهاجر می پذیرد

کانادا همچنان مهاجرانی را می پذیرد که از بازار کارش حمایت، و به بهبود اقتصادی آن کمک می کنند. ماه گذشته، کانادا مسیری را برای اقامت دائم پناه جویانی ایجاد کرد که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کنند. «IRCC» همچنین سیاستی موقتی را به اجرا گذاشت که طبق آن بازدیدکنندگان از کانادا که دارای پیشنهاد شغلی هستند، می توانند بدون نیاز به ترک کشور درخواست مجوز کار دهند. برنامه های مهاجرت همچنان فعال هستند و از متقاضیان مهاجرت دعوت می شود تا قدم های بعدی را در جهت کسب اقامت دائم کانادا بردارند.

 

صدور بیشتری دعوت نامه ها از طریق «سیستم اکسپرس انتری»

اگرچه تعداد ساکنان دائمی پذیرفته شده در کانادا در سال جاری در مقایسه با همین زمان در سال گذشته کاهش یافته است، اما طبق آخرین اطلاعات «IRCC»، دولت فدرال تاکنون در سال 2020 بیش از هر سال دیگری «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) از طریق «سیستم اکسپرس انتری» صادر کرده است.

 

در ماه آگوست چهار انتخاب «اکسپرس انتری» برگزار شدند. کانادا متقاضیان را از طریق برنامه های فدرال دعوت می کند که به وسیله «اکسپرس انتری» مدیریت می شوند و شامل «برنامه نیروی متخصص فدرال»، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» و «برنامه تجربه کانادایی» است.

 

کانادا همچنین یک انتخاب «اکسپرس انتری» با هدف دریافت کنندگان «برنامه مهاجرت استانی» (PNP) برگزار کرد. به متقاضیان «سیستم اکسپرس انتری» که از طریق «PNP» نامزدی استانی دریافت کرده اند، به طور خودکار 600 امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» فوق العاده تعلق می گیرد و بدین ترتیب دریافت «ITA» را در انتخاب «اکسپرس انتری» تضمین می کند.

 

انتخاب «PNP» توسط استان های «بریتیش کلمبیا»، «ساسکاچوان»، «منیتوبا»، «انتاریو» و «جزیره پرنس ادوارد» در این ماه برگزار شد.

 

آینده مهاجرت کانادا

نظر دولت فدرال و مردم کانادا در مورد موضوع مهاجرت، عموماً مثبت است، اما همه گیری کرونا چالش های اقتصادی در کانادا و خارج از کشور ایجاد کرده است که بر مهاجرت تأثیر می گذارند.

 

مهاجران هنوز هم تمایل دارند به کانادا سفر کنند، زیرا معتقدند که مشکلات اقتصادی کانادا به اندازه کشور خودشان نیست. در عین حال، رکود اقتصادی در کشورهای خارجی ممکن است پرداخت هزینه های موردنیاز را برای مهاجرت به کانادا برای برخی از مردم دشوارتر کند.

 

در ادامه این فعالیت ها، دولت کانادا همچنین باید جو اقتصادی و سیاسی را ارزیابی کند تا درباره چگونگی اهداف مهاجرت بعد از سال 2020 تصمیم بگیرد. کانادا قصد دارد از اول نوامبر، از برنامه چندساله مهاجرت خود رونمایی می کند.

 

منبع خبر: CIC News, August 28, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar