کانادا تغییری در تحریم‌های علیه ایران نمی‌دهد
25 نوامبر 2013 - 5:56
بازدید 308
10

کانادا به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان، توافق بین ایران و ۶ قدرت جهانی را برای تغییر تصمیمات قبلی خود برعلیه حکومت ایران، کافی ندانست. جان برد وزیر خارجه کانادا در اظهاراتی که روز یکشنبه ۲۴ نوامبر بیان داشت ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه جهانی برای حل بحران هسته‌ای گفت که نسبت به نتیجه‌بخش […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان، توافق بین ایران و ۶ قدرت جهانی را برای تغییر تصمیمات قبلی خود برعلیه حکومت ایران، کافی ندانست. جان برد وزیر خارجه کانادا در اظهاراتی که روز یکشنبه ۲۴ نوامبر بیان داشت ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه جهانی برای حل بحران هسته‌ای گفت که نسبت به نتیجه‌بخش بودن این توافق عمیقا مشکوک است و کانادا تا زمان اطمینان یافتن از نتایج آن، تغییری در تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران نخواهد داد.

کانادا در چند ساله اخیر به یکی از مخالفان سرسخت حکومت ایران تبدیل شده و با تعطیل کردن سفارت خود در تهران و همچنین سفارت ایران در کانادا عملا هیچ‌گونه رابطه سیاسی با ایران ندارد درحالی که برآورد می‌شود حدود ۵۰۰ هزار ایرانی نسل اول و دوم، در این کشور زندگی می‌کنند که عملا قربانی رفتارهای سیاسی غیرمنطقی و فاقد توجیه این کشور شده‌اند. زمانی‌که دولت محافظه‌کار هارپر تصمیم ناگهانی خود بر تعطیلی سفارت‌خانه‌های دو کشور را اعلام کرد تقریبا تمامی دیپلمات‌های سابقه‌دار این کشور از هر دو جناح لیبرال و محافظه‌کار این اقدام را غیرقابل توجیه و نادرست دانستند اما دولت اتاوا که در چند ساله اخیر تقریبا تمامی سیاست‌های خاورمیانه‌ای خود را بر اساس علایق دولت اسراییل تنظیم می‌کند به این اعتراضات و دیدگاه‌ها وقعی ننهاد.

هم‌چنین از آنجا که این کشور حداقل در یک دهه اخیر، رابطه اقتصادی و سیاسی فعالی هم با حکومت ایران نداشته است اعمال تحریم‌های اقتصادی عمدتا تنها بر ضد منافع ایرانیان ساکن کانادا و دشوار شدن زندگی آنها و خانواده‌های‌شان در ایران و کانادا منجر شده بدون اینکه تاثیر خاصی روی دولت ایران داشته باشد اما آقای برد و دیگر همکاران‌شان معمولا از کنار چنین حقایقی با پاسخ‌های کلی و بی‌ارتباط و بیان جملات شعاری و ایدیولوژیک گذر کرده‌اند. به نظر می‌رسد دولت هارپر در مجموعه اقدامات علیه ایران چشم به حمایت‌های سیاسی و مالی لابی حامی اسراییل در کانادا، گسترش ارتباط با دولت‌های ثروتمند عربی خلیج فارس و پشت‌گرمی اقلیتی از ایرانیان پرنفوذ و ثروتمند کانادا که با حکومت ایران ضدیت دارند دوخته‌ است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar