چگونه پس از پایان تحصیلاتم در کانادا بمانم؟ (قسمت سوم)
31 آگوست 2018 - 1:28
بازدید 436
11

پس از پایان تحصیلات در کانادا، برای ماندن و در نهایت گرفتن اقامت دائم چند راه وجود دارد: مجوز کار پس از تحصیلات  Post-graduation work permit برنامه تجربه کانادایی   Canadian Experience Class برنامه تجربه کبکی  Programme de l’Experience Quebecoise   پیش از این درباره مجوز کار پس از تحصیلات و برنامه تجربه کانادایی به طور مفصل توضیح دادیم، در این […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از پایان تحصیلات در کانادا، برای ماندن و در نهایت گرفتن اقامت دائم چند راه وجود دارد:

  1. مجوز کار پس از تحصیلات  Post-graduation work permit
  2. برنامه تجربه کانادایی   Canadian Experience Class
  3. برنامه تجربه کبکی  Programme de l’Experience Quebecoise

 

پیش از این درباره مجوز کار پس از تحصیلات و برنامه تجربه کانادایی به طور مفصل توضیح دادیم، در این نوشتار به توضیح در مورد برنامه تجربه کبکی خواهیم پرداخت.

برنامه تجربه کبکی یا Programme de l’experience Quebecoise که به اختصار PEQ خوانده می شود یکی از برنامه های مهاجرتی استان کبک است که اداره مهاجرت کبک برای آن اولویت ویژه قائل است. 

اگر کسی به مدت یک سال در کبک با اجازه کار معتبر کار کرده باشد و یا دست کم یک سال در کبک در یک موسسه آموزشی با داشتن اجازه تحصیل، درس خوانده باشد (دوره آموزشی که حداقل 1800 ساعت باشد) و درس خواندن وی منجر به دریافت مدرک شده باشد و یا به زودی بشود، می تواند برای دریافت CSQ از کبک اقدام کند.

نکته مهم این است که این دسته از افراد بایستی سطح B2 زبان فرانسه را در دو مهارت گفتاری و شنیداری نیز تامین کنند.

توجه به نکات زیر ضروری است:

  1.  اقدام در این برنامه هیچ شرط سنی ندارد.
  2. مهم نیست رشته تحصیلی و یا مقطعی که پیش از این در آن تحصیل کرده اید، چیست.  همین که تحصیلات شما در کبک بالای دیپلم باشد، کافی است.
  3. همه رشته ها و مدارک برای اقدام واجد شرایط نیستند و از این رو قبل از شروع به تحصیل، باید از اینکه مدرک حاصل از تحصیل برای این اقدام مناسب است یا خیر اطمینان حاصل شود. مقاطع لیسانس، فوق لیسانس MBA، دیپلم فنی کالج DEC، دیپلم حرفه ای کالج DEP به مدت حداقل 1800 ساعت. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مقاطع و رشته های قایل قبول در این برنامه مهاجرتی اینجا را بخوانید. 
  4. برای اقدام از طریق این برنامه مهاجرتی نیاز به سابقه کار و بیمه نیست.
  5. این روش در حال حاضر سریع ترین و کم دردسرترین روش دریافت اقامت دائم کانادا ست؛ به خصوص اینکه این روزها صدور ویزاهای دانشجویی بسیار ساده تر شده است و مانع اصلی در این برنامه رفع شده است.
  6. مزیت بزرگ این برنامه این است که با توجه به اینکه افراد در رشته های مفید با طول دوره حداقلی راهنمایی می شوند پس از فراغت از تحصیل و دریافت اقامت شرایط مناسبی در بازار کار دارند و بسیار موفق تر از مهاجرینی هستند که  بدون آمادگی از ایران به کانادا مهاجرت می کنند.
  7. متقاضیان این برنامه زمان کوتاهی را در مجموع برای دریافت اقامت دائم منتظر خواهند بود.
  8. مهم نیست که در زمان اقدام فرانسه می دانید یا خیر. می توانید برای تحصیل به موسسه انگلیسی زبان بروید و هم زمان با تحصیل در کلاس های فرانسه شرکت کنید و یا اینکه در امتحان فرانسه نمره B2 را بدست آورید.

از آنجا که شرایط اکثر برنامه های مهاجرتی در حال مشکل تر شدن هست، این برنامه مهاجرتی مسیر مناسبی برای گرفتن اقامت دائم کانادا ست، برای اطلاعات بیشتر با بسته قراردادی ما شامل گرفتن پذیرش از موسسه آموزشی مورد قبول برنامه PEQ و گرفتن ویزای دانشجویی و مجوز تحصیل و در نهایت گرفتن اقامت دائم کانادا با ما تماس بگیرید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar