پیشنهاد وزارت مهاجرت به متقاضیان لایحه حذف 18000 پرونده مهاجرتی
20 فوریه 2019 - 0:11
بازدید 523
9

پس از اینکه وزیر مهاجرت استان کبک، لایحه حذف 18000 پرونده مهاجرتی را در هفتم فوریه 2019 در مجلس نمایندگان این استان مطرح کرد، اکنون نیز برای همه متقاضیان برنامه نیروی متخصص نامه ای را در پروفایل مون پروژه ارسال کرده است مبنی بر اینکه چه راهکاری را باید پیش گیرند. در متن این نامه […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از اینکه وزیر مهاجرت استان کبک، لایحه حذف 18000 پرونده مهاجرتی را در هفتم فوریه 2019 در مجلس نمایندگان این استان مطرح کرد، اکنون نیز برای همه متقاضیان برنامه نیروی متخصص نامه ای را در پروفایل مون پروژه ارسال کرده است مبنی بر اینکه چه راهکاری را باید پیش گیرند.

در متن این نامه نوشته شده است:

آیا شما درخواست خود برای برنامه مهاجرتی نیروی متخصص را قبل از تاریخ دوم آگوست 2018 ثبت کرده اید؟

 اکنون از شما درخواست می شود تا درخواست جدیدی در سیستم آریما مبنی بر ابراز علاقه مندی ثبت کنید.

سیستم آریما به منظور جذب نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار کبک راه اندازی شده است و به عبارت دیگر، باید هماهنگی بیشتری بین نیازهای بازار کار کبک و نحوه گزینش نیروی متخصص بوجود آید و زمان بررسی پرونده ها نیز باید کاهش پیدا کند.

وزارت مهاجرت کبک، درخواست های متقاضیان اقامت در این استان را ظرف مدت 6 ماه پس از ارسال دعوت نامه اولیه بررسی و تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

آیا به عنوان نیروی متخصص با مجوز کار موقت در کبک هستید؟

لایحه شماره 9 شرایط اقامت شما در استان کبک را تغییر نمی دهد، به علاوه شرایط دریافت اجازه کار نیز برای شما تغییری نخواهد کرد.

هر گونه تمدید در اجازه کار نیازمند اقدام از سوی کارفرما می باشد. درخواست تمدید اجازه کار بایستی قبل از اتمام اعتبار اجازه کار فعلی به وزارت مهاجرت کانادا ارسال شود.

متقاضیان برنامه تجربه کبکی که سابقه کار یا تحصیل در این استان را دارند، باید توجه داشته باشند که درخواست های آنها در اولویت قرار دارد و درخواست های آنها ظرف مدت 20 روز کاری مورد بررسی قرار می گیرد.

برنامه تجربه کبکی تحت تاثیر لایحه شماره 9 قرار نمی گیرد و متقاضیان می توانند همانند قبل درخواست های خود را هر زمان ثبت کنند.

آیا یک کارفرمای کبکی به شما پیشنهاد کار دائم داده است؟

افرادی که پیشنهاد کار مورد قبول وزارت مهاجرت را دارند و فرم ابراز علاقه مندی خود را از طریق سیستم آریما ثبت کرده اند، دعوت نامه دریافت خواهند کرد تا درخواست اقامت دائم خود را در قالب برنامه نیروی متخصص ارسال کنند.

قوانین و مقررات درخواست تمدید اعتبار پیشنهاد کار از سوی کارفرما همانند گذشته خواهد بود و تا اطلاع ثانوی تغییری نخواهد کرد.

آیا با عنوان کارآفرین در استان کبک مشغول به کار هستید؟

با توجه به جنس کاری که در استان کبک انجام می دهید، می توانید با داشتن مدرک زبان فرانسه در سطح متوسط برای برنامه مهاجرتی کارآفرینی یا برنامه خوداشتغالی در هر زمانی اقدام کنید.

گفتنی است وزرات مهاجرت کبک، در  نامه ای دیگر خطاب به متقاضیان برنامه نیروی متخصص استان کبک تاکید کرده است که متقاضیان دیگر نمی توانند از طریق سیستم مون پروژه درخواست های اقامت دائم خود را ثبت کنند و همان طور که از سپتامبر 2018 به همه متقاضیان اعلام شده است، بایستی درخواست های خود را با بیان ابراز علاقه مندی در سیستم آریما ثبت کنند.

پروفایل مون پروژه برای جمع آوری اطلاعات تا اطلاع ثانوی در دسترس متقاضیان خواهد بود تا آنها بتوانند اطلاعات شخصی، تحصیلی و کاری خود را برای اقدام جدید ذخیره کنند.

در آخر نیز از همه متقاضیان خواسته شده است که بخش اخبار سایت وزارت مهاجرت کبک را دنبال کنند تا از اخبار لایحه شماره 9 مطلع شوند و یا اینکه تماس بگیرند. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar