پنج مزیت شهروندی کانادا
06 آوریل 2022 - 10:29
بازدید 453
12
فراتر از امنیت و مباهاتی که شهروندی به همراه می‌آورد، مزایایی نیز وجود دارد که برای کسانی که اقامت دائم دارند، در دسترس نیست. در اینجا پنج مزیت دریافت شهروندی کانادا آورده شده است
ارسال توسط :
پ
پ

احساس تعلق به خانواده کانادایی یکی از دلایل عمده برای برداشتن گام نهایی در مسیر مهاجرت به کانادا است. دلایل خوبی برای تبدیل اقامت دائم به شهروندی کانادا وجود دارد. فراتر از امنیت و مباهاتی که شهروندی به همراه می‌آورد، مزایایی نیز وجود دارد که برای کسانی که اقامت دائم دارند، در دسترس نیست. در اینجا پنج مزیت دریافت شهروندی کانادا آورده شده است.

نیازی به تمدید وضعیت نیست

بیشتر کارت‌های اقامت دائم فقط پنج سال اعتبار دارند. در این فاصله، امکان فراهم ساختن شرایط برای شهروندی وجود دارد. افرادی که اقامت دائم دارند، باید پیش از درخواست برای شهروندی، به مدت ۱۰۹۵ روز در پنج سال گذشته (پیش از ارائه درخواست) در کانادا حضور داشته باشند. پس از دریافت شهروندی، دیگر نیازی به تمدید وضعیت شهروندی خود ندارید. گواهی شهروندی به‌طور نامحدود معتبر است.

فرصت‌های شغلی بیشتر

شهروندان کانادایی می‌توانند برای مشاغلی درخواست دهند که برای ساکنان دائمی در دسترس نیستند. برخی مشاغل دولتی و برخی از مشاغلی که نیاز به گواهینامه امنیتی دارند، فقط برای شهروندان کانادایی در دسترس هستند.

محافظت بهتر در برابر از دست دادن وضعیت

اخراج افرادی که مقیم دائم هستند، صرف نظر از مدتی که در کانادا زندگی کرده‌اند، امکان‌پذیر است. ولی فقط در چند مورد معدود، وضعیت شهروندی می‌تواند لغو شود.

طبق قوانین کانادا، در صورتی که شهروندی فردی از طریق وکالت دروغین، کلاه‌برداری یا پنهان کردن آگاهانه شرایط مادی به دست آمده باشد، می‌تواند سلب شود. دلایل دیگر برای لغو شهروندی به مسائل امنیتی، نقض حقوق بشر یا حقوق بین‌المللی یا جنایات سازمان‌یافته مربوط می‌شود.

داشتن حق رأی

شهروندان کانادایی می‌توانند در همه انتخابات رأی دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند نامزد انتخابات شوند و در مورد مسائلی که برای کانادایی‌ها مهم است، رأی‌دهندگان را نمایندگی کنند.

گرفتن گذرنامه کانادایی

شهروندان، گذرنامه کانادایی دریافت می‌کنند. بسیاری از کشورها برای اهداف خاصی به دارندگان گذرنامه کانادایی، اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهند.

کانادا همچنین شهروندی دوگانه را به رسمیت می‌شناسد. اگر کشور محل تولد شما هم شهروندی دوگانه را به رسمیت بشناسد، می‌توانید دو گذرنامه داشته باشید.

اگر کشور شما شهروندی دوگانه را مجاز نمی‌داند، می‌توانید مزایا و معایب انتخاب یک گذرنامه را نسبت به دیگری بررسی و تحلیل کنید و تصمیم نهایی را برای داشتن یکی از آن‌ها بگیرید.

نتیجه‌گیری

حدود ۸۶ درصد از کسانی که اقامت دائم دارند، شهروند کانادا می‌شوند که یکی از بالاترین نرخ‌ها در میان کشورهای غربی است. دریافت شهروندی کانادا، هم به نفع افرادی که اقامت دائم دارند و هم به نفع کشور کانادا به‌طور کلی است. شهروندی به مهاجران حق رأی می‌دهد، آن‌ها را قادر می‌سازد تا نفوذ سیاسی داشته باشند و مطالعات نشان می‌دهد که فرصت‌های اقتصادی مهاجران را بهبود می‌بخشد.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar