پردازش ۱۲ ماهه درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر
28 مارس 2022 - 8:55
بازدید 553
6
دولت کانادا می‌گوید: همه‌گیری کرونا عملکرد اداره مهاجرت را کُند کرده، اما اکنون درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر، مانند زمان پیش از همه‌گیری کرونا، در ۱۲ ماه بررسی و پردازش می‌شوند.
ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا می‌گوید: همه‌گیری کرونا عملکرد اداره مهاجرت را کُند کرده، اما اکنون درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر، مانند زمان پیش از همه‌گیری کرونا، در ۱۲ ماه بررسی و پردازش می‌شوند.

در ژانویه ۲۰۲۲ وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، اعلام کرد که پردازش درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر به استاندارد ۱۲ ماهه خود، برای متقاضیانی بازگشته است که درخواست‌های خود را پس از این ارائه می‌کنند.

تلاش‌ها برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا به اداره مهاجرت اجازه داده تا به مسیر عادی خود بازگردد. اداره مهاجرت همچنین پورتالی را راه‌اندازی کرده که در آن، متقاضیانِ اسپانسرشیپی همسر و فرزند می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت آنلاین پیگیری کنند.

خدمات ۱۲ ماهه برای همه همسران، چه آن‌هایی که از داخل کانادا درخواست می‌دهند و چه آن‌هایی که از خارج از آن، یکسان است. در هر دو مورد، زمان پردازش شامل زمان لازم برای ارائه مشخصات بیومتریک از طرف متقاضیان، برای ارزیابی اسپانسر و شخص اسپانسرشونده از طرف اداره مهاجرت و همچنین زمان مورد نیاز برای اطمینان از واجد شرایط بودن متقاضیان است.

شرایط اسپانسر

کانادایی‌ها می‌توانند واجد شرایط اسپانسرشیپی باشند اگر:

⦁ حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند

⦁ شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند، یا یک فرد بومی باشند که تحت قانون بومی‌های کانادا ثبت شده‌اند

⦁ نشان دهند که کمک‌های اجتماعی دریافت نمی‌کنند، مگر اینکه معلولیت داشته باشند

⦁ بتوانند نیازهای مالی شخص اسپانسرشونده را تأمین کنند

شرایط اسپانسرشونده

فرد اسپانسرشونده باید معیارهای زیر را داشته باشد:

⦁ باید به صورت قانونی با اسپانسر در یک مراسم حضوری ازدواج کرده باشد

⦁ باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد

⦁ باید از نظر سلامت و عدم سو پیشینه کنترل شده باشد تا در کانادا قابل پذیرش باشد

چگونگی درخواست

دو نوع فرآیند اسپانسرشیپی وجود دارد: اسپانسرشیپی داخلی و خارجی. تفاوت اصلی در این است که افراد اسپانسری که همسرانشان داخل خاک کانادا هستند، داخلی در نظر گرفته می‌شوند و آن‌هایی که همسرانشان در خارج از کانادا هستند، در خارج از کشور ثبت نام می‌کنند.

برای واجد شرایط بودن برای اسپانسرشیپی داخلی، همسر اسپانسرشونده باید دارای وضعیت اقامت موقت معتبر، به عنوان نیروی کار یا دانشجو یا گردشگر، در کانادا باشد. در طول فرآیند رسیدگی به درخواست اسپانسرشیپی داخلی، فرد اسپانسرشونده می‌تواند به زندگی، کار یا تحصیل در کانادا ادامه دهد. همچنین می‌تواند “مجوز کار آزاد همسر” دریافت کرده و تا زمان اعلام نتیجه درخواستش، کار کند.

به‌طور کلی انتظار می‌رود که متقاضیان اسپانسرشیپی داخلی تا زمان بررسیِ درخواستشان، در کانادا بمانند. اگر اسپانسرشونده قصد اقامت در کانادا را ندارد یا نیاز دارد در حین رسیدگی به درخواستش به خارج از کشور سفر کند، اسپانسرشیپی خارج از کشور می‌تواند گزینه بهتری باشد.

اسپانسرشیپی خارجی برای همسران اسپانسرشونده ای است که به هنگام ارائه درخواست، به صورت قانونی در کانادا زندگی نمی‌کنند. متقاضیانی که در کانادا زندگی می‌کنند نیز می‌توانند اسپانسرشیپی خارجی را انتخاب کنند، زیرا امکان سفر به خارج از کانادا و بازگشت را در بازه زمانیِ رسیدگی به درخواستشان فراهم می‌کند.

اسپانسرشیپی خارجی می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که شرایط کاری یا شخصیِ آن‌ها ایجاب می‌کند که به خارج از کانادا سفر کنند.

افرادی که اقامت دائم دارند، در صورتی می‌توانند اسپانسر همسر خود شوند که در کانادا زندگی کنند. اما شهروندان کانادایی می‌توانند اسپانسر همسر خود شوند حتی اگر در کانادا زندگی نکنند. در این صورت، باید نشان دهند که در صورت تایید درخواستشان، با همسر خود به کانادا بازگشته و در این کشور زندگی خواهند کرد.

مراحل درخواست اسپانسرشیپی

متقاضیان دو درخواست را با هم ارسال می‌کنند. یکی برای اسپانسرشیپی و دیگری برای اقامت دائم.

مرحله ۱: فرم درخواست را از اداره مهاجرت دریافت کنید.

مرحله ۲: هزینه‌های درخواست‌ها را به اداره مهاجرت بپردازید که شامل هزینه‌های پردازش، حق اقامت دائم و بیومتریک می‌شود. این هزینه‌ها باید از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت پرداخت شوند.

مرحله ۳: درخواست‌های تکمیل‌شده را به اداره مهاجرت ارسال کنید.

پردازش درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر در اداره مهاجرت، ۱۲ماه به طول می‌انجامد.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar