اعتصاب کارکنان دولتی کانادا پایان یافت
02 می 2023 - 4:15
بازدید 326
7

روز دوشنبه، دولت کانادا بر سر پایان دادن به اعتصاب به توافق دست یافت  اتحادیه کارکنان خدمات عمومی کانادا (PSAC) و دولت فدرال پس از اعتصاب بیش از 155 هزار کارمند دولتی، از جمله کارکنان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به توافقی آزمایشی دست یافتند.  غروب روز یکشنبه اعلام شد که مذاکره بین اتحادیه و دولت […]

ارسال توسط :
پ
پ

روز دوشنبه، دولت کانادا بر سر پایان دادن به اعتصاب به توافق دست یافت 

اتحادیه کارکنان خدمات عمومی کانادا (PSAC) و دولت فدرال پس از اعتصاب بیش از 155 هزار کارمند دولتی، از جمله کارکنان اداره مهاجرت کانادا (IRCC) به توافقی آزمایشی دست یافتند. 

غروب روز یکشنبه اعلام شد که مذاکره بین اتحادیه و دولت به نتیجه رسیده و توافقی برای ۱۲۰ هزار تن از این کارکنان به دست آمده است. در صورت رای مثبت کارکنان، این توافق رسمیت می‌یابد. در طول این اعتصاب بسیاری از خدمات از قبیل امور مالیاتی، پاسپورت و مهاجرت دچار وقفه شده بود.

اعتصاب کارکنان دولتی کانادا  در 19 آوریل آغاز شد. اتحادیه کارکنان خدمات عمومی کانادا به عنوان نماینده کارمندان فدرال، به اعضای خود دستور داد که از 1 می، ساعت 9 صبح به وقت شرقی یا شیفت بعدی به محل کار خود بازگردند. 

به اعلام اتحادیه کارکنان خدمات عمومی کانادا، توافقنامه آزمایشی در مورد موضوعاتی چون دستمزدهای بالاتر متناسب با تورم، مساله دورکاری کارکنان و تشکیل کمیته‌های اداری برای رسیدگی به نگرانی‌های کارمندان است. 

در وب‌سایت اداره مهاجرت آمده است که هنوز ممکن است طی روزها و هفته‌های آینده برخی از تأثیرات اعتصاب روی خدمات ادامه داشته باشد. اخبار به روز رسانی روی وب‌سایت قرار می‌گیرند. 

در زمان اعتصاب، اداره مهاجرت در مورد امکان وجود اختلال در خدمات زیر اطلاع‌رسانی کرد:  

  • پردازش درخواست‌ها
  • قرارهای ملاقات حضوری یا رویدادها از جمله مراسم شهروندی
  • تماس از طریق ایمیل، تلفن یا شبکه‌های اجتماعی با اداره مهاجرت
  • خدمات تابعیت کنسولی و گذرنامه
  • خدمات پاسپورت در کانادا
  • خدمات کمک هزینه و مشارکت

در طول اعتصاب، امکان ارسال درخواست آنلاین به اداره مهاجرت جهت تمدید اقامت در کانادا وجود داشت. 

 لازم به توضیح است که به رغم اعتصاب، چهارشنبه گذشته، اداره مهاجرت انتخاب اکسپرس انتری خود را طبق برنامه برگزار کرد  و  برای  3 هزار و 500  متقاضی جهت دریافت اقامت دائم دعوتنامه صادر کرد. 

همچنین، اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) اختلالاتی را در برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) و جمع‌آوری بیومتریک گزارش کرده است.

اداره  استخدام و توسعه اجتماعی کانادا، مسئول بررسی ارزیابی‌های میزان تاثیر بر بازار کار (LMIA)است. برای کارفرمایانی که مایل به استخدام نیروی کار موقت خارجی هستند، ارائه ارزیابی‌های تاثیر بر بازار کار اجباری است. بسیاری از کارفرمایان کانادایی جهت پر کردن موقعیت های شغلی فوری در بخش‌های پرتقاضا به نیروی کار موقت خارجی نیاز دارند.  

دلیل اعتصاب کارکنان

اتحادیه کارکنان خدمات عمومی کانادا (PSAC) رای‌گیری برای اعتصاب سراسری را بین 22 فوریه و 11 آوریل برگزار کرد. مذاکرات با دولت در دستیابی به توافق موفقیت‌آمیز نبود و اعضای اتحادیه از ساعت 12:01 صبح 19 آوریل اعتصاب را آغاز کردند. 

اعتصاب کنندگان به دنبال افزایش حقوق متناسب با تورم، تعادل بهتر بین کار و زندگی، نفع همگانی در محل کار و کاهش اخراج کارکنان با ایجاد مشاغل بیشتر و … بودند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

اعتصاب بزرگ کانادا و اثرات آن

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar