ویزای تحصیلی من رد شده است، چاره چیست؟
12 دسامبر 2018 - 0:38
بازدید 475
9

بعد از اینکه نامه پذیرش از مدرسه، کالج یا دانشگاه را دریافت کردید، برای گواهی  پذیرش استان کبک یا همان CAQ اقدام می کنید و گمان می کنید که کار تمام است و تنها یک قدم تا گرفتن ویزای تحصیلی کانادا فاصله دارید، آن هم ساختن پروفایل در وب سایت IRCC و ثبت درخواست ویزای […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از اینکه نامه پذیرش از مدرسه، کالج یا دانشگاه را دریافت کردید، برای گواهی  پذیرش استان کبک یا همان CAQ اقدام می کنید و گمان می کنید که کار تمام است و تنها یک قدم تا گرفتن ویزای تحصیلی کانادا فاصله دارید، آن هم ساختن پروفایل در وب سایت IRCC و ثبت درخواست ویزای تحصیلی و استادی پرمیت است.

تصور کنید پروفایل خود را در سایت IRCC به درستی ایجاد کردید و همه مدارک لازم را اعم از نامه پذیرش از موسسه آموزشی، گواهی پذیرش کبک، ترجمه شناسنامه ها، استادی پلان و رزومه، مدارک مالی، فرم های درخواست استادی پرمیت و سایر مدارک را بارگذاری کردید، پس از پرداخت هزینه 235 دلاری (85 دلار آن، هزینه انگشت نگاری ست) و ثبت پروفایل اگر بیش از 14 سال داشته باشید، نامه انگشت نگاری دریافت می کنید و بایستی ظرف مدت 30 روز به یکی از مراکز درخواست ویزا یا همان VAC برای انجام انگشت نگاری مراجعه کنید.

پس از گذراندن این همه سختی و بعد از اینکه دو ماه از انجام انگشت نگاری گذشت، در کمال تعجب، روزی ایمیلی دریافت می کنید که نوشته شده است که شما شرایط کافی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را ندارید و با درخواست شما برای ادامه تحصیل در کانادا موافقت نشده است. 

طبق آمار جدیدی که اخیرا روزنامه Globe & Mail منتشر کرد، تقریبا یک چهارم درخواست های صدور ویزا در سال ۲۰۱۷ ربجکت شده اند و این رقم به نسبت سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در سال 2012، 18 درصد از درخواست ویزاهای موقت کانادا ریجکت شده اند این در حالی ست که در سال 2017، 26 درصد و در سه ماه اول سال 2018، 30 درصد درخواست ها رد شده اند. 

چه دلایلی باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی یا ویزای توریستی می شود؟

به طور کلی، برای گرفتن هر یک از ویزای موقت کانادا یعنی ویزای بازدید، ویزای تحصیلی و ویزای کار، افسر صدور ویزا سه معیار را در نظر می گیرد: در ابتدا دلیل سفر به کانادا بایستی منطقی و توجیه پذیر باشد مثلا دلیل ادامه تحصیل یا دیدار اعضای خانواده دلایل موجهی برای سفر به کانادا هستند. دوم اینکه، هزینه سفر و اقامت موقت در کانادا باید به مقدار کافی باشد و نکته سوم که افسر صدور ویزا به آن توجه می کند، مسئله میزان وابستگی به کشور مبدا و احتمال بازگشت است. ویدئوی مرتبط را اینجا ببینید. 

با این حال، حتی اگر همه شروط بالا برقرار باشد، باز هم نظر شخصی افسر تعیین کننده است و گرفتن ویزا کاملا به نظر شخصی افسر بستگی دارد.

در نامه ریجکت شدن ویزا یکی از موارد زیر علامت زده شده است:

  1. با توجه به بخش 219 قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان، منابع مالی کافی برای سفر و یا تحصیل در کانادا ارائه نشده است.
  2. شما منابع مالی کافی برای مدت اقامت خود و خانواده تان در کانادا ندارید.
  3. منابع مالی که اسپانسر شما برای پرداخت هزینه های تحصیل شما ارائه کرده است، کافی نیست.
  4. شما گواهی پذیرش کبک Certificat d’acceptation du Québec CAQ  را ارائه نکرده اید. البته این مدرک فقط شامل متقاضیان تحصیل در استان کبک می شود. 
  5. دلایل سفر شما به کانادا کافی نیست، تاریخچه سفرهای قبلی شما کافی نیست، دلایل کافی برای برگشت به کشورتان وجود ندارد، میزان دارایی و منابع مالی شما برای سفر به کانادا کافی نیست.
  6. مدارکی که در پروفایل ارائه کرده اید، اعتبار کافی ندارد برای مثال مدارک بانکی شما قدیمی است و آپدیت نیست.
  7. در زمان مشخص و تعیین شده برای مصاحبه حاضر نشدید یا آزمون پزشکی را در موعد مقرر ارسال نکرده اید.
  8. مدارک کافی دال بر اینکه زندگی و کار منظم در کشورتان دارید، ارائه نکرده اید.
  9. مدارک کافی از موسسه آموزشی که می خواهید در آنجا تحصیل کنید، ارائه نکرده اید.
  10. تحصیل شما در کانادا به یکی از دلایل زیر امکان پذیر نیست: تحصیلات قبلی شما، شرایط اشتغال، فرصت های تحصیلی دیگر در کشور خودتان یا در کانادا، مهارت های زبانی، برنامه های آینده زندگی تحصیلی و کاری شما.

به هر حال، افسری که پرونده ویزای توریستی یا تحصیلی را بررسی می کند، یک یا چند یک از موارد بالا را (گاهی حتی بدون هیچ گونه برهان و منطقی) بهانه قرار می دهد تا با درخواست شما موافقت نکند. اما در چنین شرایطی راه حل چیست؟

دو راه حل وجود دارد:

اول اینکه درخواست بررسی مجدد پرونده را به سفارت بررسی کننده پرونده ارسال کنید و به ازای هریک از ایرادهایی که افسر عنوان کرده است، دلایل بیشتری بیاورید و مدارک محکم تری ارائه کنید. معمولا پس از حداکثر یک ماه پاسخ را دریافت خواهید کرد. 

دوم اینکه می توانید درخواست Case Note بدهید که یادداشت های افسر را دریافت کنید تا برای اقدام بعدی شما موثر باشد و باعث شود که اشتباهات اقدام قبلی تکرار نشود. پاسخ این درخواست معمولا 90 روز طول می کشد تا به دست شما برسد.

در هر صورت، بایستی قبل از هر گونه اقدام، با یک مشاور امور مهاجرتی مشورت کنید چرا که چگونگی نامه نگاری درخواست ها و روش اقدام جدید ظرافت های خاص خود را دارد که عدم رعایت آنها ممکن است شما را به سوی ریجکت شدن برای دومین بار سوق دهد. 

بخشی از متن نامه انگلیسی در زیر آورده شده است:

You have not satisfied me that you would leave Canada at the end of your stay as a temporary resident. In reaching this decision, I considered several factors, including:

  • Travel history
  • Immigration status in country of residenc
  • Family ties in Canada and in country of residence
  • Employment prospects stay in Canada
  • Length of proposed stay in Canada
  • Purpose of visit
  • Employment prospects in country of residence
  • Current employment situation
  • Personal assets and financial status
  • Having a legitimate business purpose in Canada
  • Any history of contravening the conditions of admission on a previous stay in Canada.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar