ویزای استارت آپ: مسیر مهاجرت کانادا برای کارآفرینان بااستعداد
12 ژوئن 2020 - 16:39
بازدید 566
12

برنامه جدید ویزای استارت آپ کانادا در شرایطی موفق است که برنامه های قبلی در جذب کارآفرینان با توانمندی بالا و دارای مهارت و ویژگی های مناسب برای کسب و کار موفق، شکست خوردند. اگرچه تعداد متقاضیان کمتری از طریق استارت آپ به کانادا می آیند، اما آن هایی که می آیند افرادی با مهارت […]

ارسال توسط :
پ
پ

برنامه جدید ویزای استارت آپ کانادا در شرایطی موفق است که برنامه های قبلی در جذب کارآفرینان با توانمندی بالا و دارای مهارت و ویژگی های مناسب برای کسب و کار موفق، شکست خوردند. اگرچه تعداد متقاضیان کمتری از طریق استارت آپ به کانادا می آیند، اما آن هایی که می آیند افرادی با مهارت های بالا هستند که سرمایه انسانی قابل توجهی از جمله سن، تحصیلات و توانایی در زبان با خود به همراه می آورند.

متقاضیان استارت آپ در مقایسه با کسانی که از طریق برنامه های کارآفرینی قبلی کانادا در زمینه سرمایه انسانی و موفقیت در کسب و کار، پذیرفته شده اند، مطلوب تر هستند. ویزای استارت آپ، به عنوان نمونه دیگری از رویکردهای نوآورانه و انعطاف پذیر کانادا در زمینه مهاجرت، توسط سایر کشورها مورد تحسین و کپی برداری قرار گرفته است. از طریق استارت آپ، کانادا قادر است به سرعت برخی از استعدادهای درخشان جهان را جذب کرده و آن ها را با سرمایه گذاران محلی تطبیق دهد تا ایده های تجاری شان را به واقعیت تبدیل کنند.

استارت آپ در ابتدا به عنوان یک برنامه آزمایشی راه اندازی و سپس در سال 2018 دائمی شد. از آن زمان این برنامه روز به روز مستحکم تر شده است. استارت آپ با هدف جذب کارآفرینان نوآور به کانادا و پیوند آن ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای کمک به راه اندازی مشاغل آن ها انجام می شود.

متقاضیان قبل از اینکه مقیم دائمی کانادا شوند، این امکان را دارند که ابتدا با مجوز کار به کانادا بیایند. در سال 2019، تعداد کل ساکنان دائمی جدید کانادا که از طریق استارت آپ پذیرفته شده بودند، به 510 نفر رسید که بیش از دو برابر یعنی 250 نفر پذیرفته شده در سال 2018 بود. این آمار طی 5 سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.

ذینفعان می گویند که یک مزیت مهم این برنامه، پردازش به موقع مجوز کار اولیه و نیز درخواست اقامت دائم است. اگر یک کارآفرین دارای یک پروژه تجاری مناسب برای استارت آپ باشد، 4 تا 6 ماه طول می کشد تا یک گواهی تعهد یا نامه حمایتی(letter of support)  از یک نهاد تعیین شده را کسب کند. پس از دریافت نامه حمایتی می تواند درخواست اقامت دائم بدهد. تقریباً 18 ماه زمان لازم است تا درخواست برای صدور ویزای اقامت دائم نهایی شود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که متقاضیان استارت آپ در زمینه های رشد کسب و کار، جذب سرمایه گذاری بیشتر، ایجاد شبکه یا فروش کسب و کار خود برای سود، در کانادا موفق هستند. از منظر اداره مهاجرت کانادا، این برنامه از نظر اجرا نسبت به برنامه کارآفرینی قبلی ارزان تر است. از طریق استارت آپ ، سرمایه گذار بخش خصوصی متقاضیان را بر اساس قابلیت ایده تجاری آن ها انتخاب می کند. طبق برنامه قبلی، این کار توسط افسران ویزای اداره مهاجرت کانادا انجام می شد.

کانادا که از قبل هم به عنوان یک رهبر در صنعت مهاجرت مورد توجه بوده، یکی از اولین ها در میان همتایان خود بود که ویزای استارت آپ را معرفی کرد، اقدامی که توسط کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان تکرار می شود. در نتیجه، کانادا با وجود افزایش رقابت با سایر کشورها، اکنون به عنوان مقصد مورد نظر برای کارآفرینان مهاجر تلقی می شود.

تعداد متقاضیان ممکن است بسیار کم باشند، (اگرچه به سرعت در حال افزایش است) ولی کسانی که از طریق این برنامه به نتیجه رسیده اند برای اقتصاد کانادا از ارزش بالایی برخوردار هستند و در محیط کسب و کار خود نیز موفق بوده اند. با افزایش تعداد متقاضیان، استارت آپ قرار است به یک برنامه مهم در زمینه مهاجرت کانادا تبدیل شود.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar