وزیر مهاجرت کانادا از برنامه مهاجرتی آتلانتیک-کانادا حمایت می کند
17 آوریل 2017 - 0:00
بازدید 371
4

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در کنفرانس مطبوعاتی که در حاشیه انعقاد قرارداد مهاجرتی بین دولت کانادا و دولت استانی نیوبرانزویک برگزار شد، برنامه مهاجرتی آتلانتیک-کانادا را راهی برای جبران کمبود نیروی متخصص استان های آتلانتیک دانست.  احمد حسین در ابتدای سخنان خود از همه وزیران حاضر در کنفرانس، وزیر شیلات و […]

ارسال توسط :
پ
پ

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در کنفرانس مطبوعاتی که در حاشیه انعقاد قرارداد مهاجرتی بین دولت کانادا و دولت استانی نیوبرانزویک برگزار شد، برنامه مهاجرتی آتلانتیک-کانادا را راهی برای جبران کمبود نیروی متخصص استان های آتلانتیک دانست. 

احمد حسین در ابتدای سخنان خود از همه وزیران حاضر در کنفرانس، وزیر شیلات و اقیانوس ها، وزیر مهاجرت استان نووو اسکوشیا، وزیر کار، آموزش و تحصیلات تکمیلی استان نیوبرانزویک، مسئولین دولتی استان ها و نمایندگان شرکت ها تشکر کرد و گفت: در اواخر ژانویه که راه اندازی برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک را اعلام کردیم، از همان موقع دولت های استانی آمادگی خود را برای پذیرش درخواست های مهاجرتی برای استان های آتلانتیک اعلام کردند.

وی ادامه داد: اشتیاقی که افراد به این برنامه مهاجرتی استانی نشان داده اند، حیرت آور بوده است و همین موضوع سرعت ما را برای شروع این سه برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک بیشتر می کند.

وزیر مهاجرت کانادا خاطر نشان کرد: در ۶ مارس این برنامه مهاجرتی را به صورت آزمایشی در قالب سه برنامه Atlantic Intermediate Skills Program و Atlantic High Skilled Program و Atlantic International Graduate Program آغاز کردیم که البته هدف این سه برنامه جذب نیروی متخصص و دانشجویان بین المللی ست که ۲۰۰۰ متقاضی به همراه اعضای خانواده پذیرش خواهیم کرد که در سالهای آتی نیز این تعداد بیشتر خواهد شد.

احمد حسین در خصوص قرارداد با دولت استانی نیوبرانزویک گفت: با این قرارداد استان نیوبرانزویک می تواند کمبود نیروی کار خود را جبران کند و در راستای رشد جمعیتی خود گام بردارد.

استان های مجاور اقیانوس اطلس با انعقاد این قرارداد بادولت فدرال اقدام به معرفی یک برنامه مهاجرتی به مدت سه سال به صورت آزمایشی کرده اند که در راستای رشد اقتصادی آتلانتیک – کانادا ست و در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۷ راه اندازی شده است. سهیمه پذیرش این برنامه برای سال 2017 تعداد 2000 درخواست در نظر گرفته شده است. این برنامه برای نیروی کار متخصص و فارغ التحصیلان دانشگاهی ست که می خواهند به طور دائم در استان های نیوبرانزویک، نیوفوندلند، نووو اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد زندگی کنند.

این برنامه از سه طریق زیر متقاضیان واجد شرایط را گزینش می کند:
• Atlantic Intermediate Skills Program
• Atlantic High Skilled Program
• Atlantic International Graduate Program

به طور کلی شرایط گزینش تقریبا برای هر سه روش مشابه است. مدارک مربوط به سابقه کار، تحصیلات، و یا پیشنهاد کار مواردی هستند که بستگی به نوع تقاضا دارند، ولی سایر مدارک و شرایط برای هر سه روش مشابه است.

چند نکته مهم در مورد برنامه مهاجرتی آتلانتیک-کانادا:
• داشتن پیشنهاد کار از کارفرما شرط اصلی گزینش در این برنامه است.
• این برنامه در مقایسه با دیگر برنامه های مهاجرتی برای نیروی متخصص که آشنایی با یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه در سطح بالایی ندارند، ایده آل است، چرا که حداقل سطح زبان برای این برنامه در نظر گرفته شده است.
• در این برنامه سیستم امتیازبندی وجود ندارد.
• گزینش این برنامه از طریق سیستم اکسپرس انتِری انجام نمی شود و کاملاً مجزا است.
• این برنامه رقابتی نیست و درخواست متقاضیان به ترتیب دریافت مورد بررسی قرار می گیرد.
• در این برنامه کارفرما نیازی به داشتن LMIA و یا مجوز استخدام از وزارت کار ندارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar