وزیر مهاجرت اعلام کرد: با وجود مشکلات اقتصادی از میزان جذب مهاجرین در سال ۲۰۰۹ کاسته نخواهد شد
01 می 2009 - 23:52
بازدید 312
8

پیشتر آقای جیسن کنی وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده بود که کانادا در نظر دارد با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بحران جهانی از ظرفیت پذیرش مهاجر در سال ۲۰۰۹ بکاهد. پس از این اعلام و در پی مذاکره با مقامات مسئول در استانها و بررسی میزان تقاضا برای نیروی کار در بازارهای منطقه ای، […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیشتر آقای جیسن کنی وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده بود که کانادا در نظر دارد با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بحران جهانی از ظرفیت پذیرش مهاجر در سال ۲۰۰۹ بکاهد. پس از این اعلام و در پی مذاکره با مقامات مسئول در استانها و بررسی میزان تقاضا برای نیروی کار در بازارهای منطقه ای، آقای وزیر اعلام کرده است که با وجود بحران اقتصادی نیاز به مهاجرین همچنان فزاینده است و از این رو ظرفیت پذیرش مهاجر در سال ۲۰۰۹ کاهش نخواهد یافت.  

با وجود اینکه کانادا در معرض افزایش نرخ بیکاری است اداره مهاجرت کانادا بدون کاهش ظرفیت پذیرش همچنان در پی جذب ۲۵۰۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۰۹ است. دلیل این امر این است که این کشور دچار کمبود مزمن نیروی کار است. به گفته آقای وزیر، تنها در استان بریتیش کلمبیا و آلبرتا به بیش از ۶۰۰ هزار نیروی کار در ۵ سال آینده مورد نیاز است. دلیل این نیاز فزاینده، موج بازنشستگی نیروی کار فعال (Baby Boomers) و نیز رشد اقتصادی این استانها در این دوره زمانی خواهد بود.  

رشد جمعیت کانادا و نیز تامین نیروی کار در این کشور تا حد زیادی به مهاجرت متکی است. بر اساس گزارشی از اداره آمار کانادا مهاجرت منبع اصلی تامین نیروی کار مورد نیاز در این کشور خواهد بود.

 ۳۸ گروه شغلی مورد نیاز در برنامه نیروی متخصص فدرال در حال ارزیابی است و در صورت نیاز به تغییر دستخوش تغییر خواهد شد. در هر صورت به متقاضیانی که در حال حاضر در قالب این برنامه می توانند اقدام کنند توصیه می شود در اولین فرصت اقدام خود را انجام دهند تا مشمول تغییرات احتمالی نشوند.

منبع:اخبار مهاجرت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar