ورزش، سیاست و اقتصاد در این هفته
01 ژوئن 2011 - 17:49
بازدید 344
11

آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از اعتصاب کارکنان پست مطالب مرتبط اینجا می آیند. با اعلام چهارشنبه شب (اول جون ۲۰۱۱) مبنی بر اینکه اعضا اتحادیه کارمندان شرکت پست کانادا هنوز با انجام یک تلاش دیگر برای توافق با مدیران و مسئولان شرکت موافق هستند امید به حل مشکل افزایش یافت. چند هفته‌ای هست که شهروندان […]

ارسال توسط :
پ
پ

آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از اعتصاب کارکنان پست

با اعلام چهارشنبه شب (اول جون ۲۰۱۱) مبنی بر اینکه اعضا اتحادیه کارمندان شرکت پست کانادا هنوز با انجام یک تلاش دیگر برای توافق با مدیران و مسئولان شرکت موافق هستند امید به حل مشکل افزایش یافت. چند هفته‌ای هست که شهروندان کانادایی نگران موضوع اختلاف بین اتحادیه و مدیران این شرکت عظیم و پرکار بر سر افزایش دستمزدها و چند موضوع دیگر هستند. اگر چه ده‌ها شرکت پستی کوچک و بزرگ خصوصی در کانادا به فعالیت‌های نقل و انتقال پستی اشتغال دارند اما کماکان حجم عظیمی از فعالیت‌ها توسط شرکت اصلی یعنی Canada Post انجام می‌شود.

امروزه به دلیل توسعه نقل و انتقالات الکترونیکی، از حجم اهمیت این شرکت تا حدودی کاسته شده و مثلا حجم نقل و انتقالات پستی نسبت به سال ۲۰۰۶، ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است اما به دلیل عادت ساکنان امریکای شمالی به ارسالات پستی هنوز حجم این فعالیت‌ها آنقدر زیاد هست که اعتصاب کارکنان این شرکت بتواند فعالیت‌های مهمی را خصوصا در زمینه دریافت مدارک مهم (کارت اقامت، SIN، گواهی‌نامه، کارت بهداشت، پاسپورت، مدارک مالیاتی، صورت‌حساب‌های بانکی، چک‌های حمایتی…) که خصوصا برای مهاجران تازه‌وارد اهمیت چند برابر دارد، مختل سازد.

باید منتظر ماند و دید دو طرف می‌توانند در جلسه پنج‌شنبه به یک توافق نهایی دست یابند و یا اعتصاب ۴۸ هزار کارمند این شرکت و تبعات آن تنها چاره است.

لیبرال‌ها کابینه در سایه خود را معرفی کردند

بعد از شکست سخت و تاریخی لیبرال‌ها در انتخابات ماه گذشته، بحث‌های مفصلی درباره بازسازی این حزب درگرفت و نهایتا باب ری که تنها چهره خیلی شاخص حزب بود که به مجلس راه یافته بود به عنوان رهبر داخلی حزب تا حدود یک سال دیگر انتخاب شد. البته با این شرط که برای رهبری اصلی کاندید نشود. هدف حزب این است که برخلاف نوبت قبل که بعد از شکست استفن دیون در انتخابات دو سال قبل، با تعجیل زیاد مایکل ایگناتیف را انتخاب کرد، در این نوبت با فرصت بیشتری به نقاط ضعف حزب پرداخته و افراد واجد شرایط بیشتری شناسایی و بررسی شوند. از آنجا که محافظه‌کاران تا چهار سال آینده هدایت کشور را برعهده دارند و همچنین اوضاع لیبرال‌ها در چند استانی که آنها بر سر کار هستند (نظیر انتاریو) اصلا خوب نیست، این مدت زمان به اعضای شورای اصلی حزب فرصت می‌دهد تا با صبر و حوصله و بعد از آرام شدن همه طغیان‌های استانی، به موضوع انتخاب رهبری و بازسازی اساسی حزب بپردازند.

شب‌های شادی کانادایی‌ها: هاکی و اقتصاد رو به رشد

برای کدام ایرانی ممکن است اخبار هاکی (روی یخ) مهم باشد؟ برای مهاجران ایرانی شاید چنین باشد. هاکی ورزش اول کانادا و برای کانادایی ها چیزی شبیه فوتبال در ایران است. در زمان برگزاری مسابقات لیگ امریکای شمالی، NHL (در واقع، عنوان لیگ National Hockey League است اما تقریبا همه لیگ‌های ورزشی مهم در امریکای شمالی با حضور تیم‌های امریکایی و کانادایی توامان انجام می‌شود.) حس و حال جامعه کاملا دگرگون می‌شود و هر چه به هفته‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شویم این طغیان احساسات شدت بیشتری به خود می‌گیرد.

بسیاری از کانادایی‌ها عادت دارند تا در ایام پخش مسابقات، در مکان‌های عمومی نظیر بارها و رستوران‌ها به تماشای مسابقه بپردازند و در بیان احساسات با یکدیگر سهیم شوند و چون دوره برگزاری مسابقات هاکی، در زمستان و بهار است حضور در این مکان‌های سرپوشیده نوعی فعالیت خارج از خانه هم محسوب می‌شود. از این نظر، خود تماشای هاکی یک بحث مهم اقتصادی و اجتماعی در کانادا و عامل رونق بسیار زیاد کسب و کارهای وابسته است.

این هفته تقریبا همه اخبار مهم کشور، تحت تاثیر چند خبر مربوط به هاکی بود. اولین خبر که جزییات آن سه‌شنبه، نهایی شد بازگشت شهر وینی‌پگ (مرکز استان منیتوبا و هشت‌مین شهر مهم کانادا) به لیگ هاکی بود. مشهورترین تیم شهر که از ۱۹۹۶ به دلیل مشکلات مالی و کاهش فروش بلیط به یکی از شهرهای امریکایی کوچ کرده بود پس از سه سال تلاش بی‌وقفه که یکسال آخر بسیار فشرده بود به شهر بازگشت تا تماشاگران مشتاق از شنیدن این خبر، در اصلی‌ترین محل شهر تجمع کرده و ساعت‌ها به رقص و شادی بپردازند. تقریبا تمامی مسئولان اصلی شهر درگیر این انتقال بودند و خبر بازگشت تیم (و در واقع، بازگشت هاکی به شهر)، مستقیما توسط رییس دولت استان اعلام شد. مهم‌ترین دلیل این موفقیت، رشد بسیار خوب اقتصادی کانادا و توانایی استان و ساکنان آن در این زمینه است و آمار بسیار بالای پیش‌فروش بلیط‌های فصول آینده هم منعکس کننده این واقعیت است. مسئولین استان امیدوارند این اتفاق تاثیر خوبی در رونق کسب و کار استان شود و به گام‌های توسعه‌ای استان کمک کند.

اما شاید خبر مهم‌تر دیشب (چهارشنبه، اول جون) و در اولین مسابقه از دیدار نهایی لیگ، بین دو تیم از شهرهای ونکوور کانادا و باستن (بوستن) امریکا اتفاق افتاد جایی که کنوک‌های ونکوور در کمتر از یک دقیقه به پایان مسابقه توانستند یک گل به Boston Bruins بزنند تا با خیال آسوده‌تر به دیدار آخر که شنبه‌شب برای تصاحب جام مهم و بسیار معتبر استنلی Stanley Cup برگزار می‌شود بروند. به غیر از شادی و خوشحالی طرف‌داران، متخصصان اقتصاد ورزشی، فصل ۲۰۱۱ را به دلیل وضعیت مالی بهتر شهروندان کانادایی و خرج کردن بیشتر، فصل موفقی برای توسعه ورزش و کسب و کارهای مرتبط با آن در کانادا می‌دانند و سال ۲۰۱۲ را از این هم بهتر پیش‌بینی می‌کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar