هشدار به متقاضیان ویزای کار در کانادا – قربانی کلاهبرداران نشوید
16 می 2009 - 23:47
بازدید 445
6

در روزهای گذشته چندین تلفن از عزیزان متقاضی کار در کانادا دریافت کردیم مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با راه اندازی وب سایتهای بسیار غیر حرفه ای و گاه وبلاگ با ادبیات بسیار ضعیف وعده دریافت ویزای کار کانادا می دهند و برای این خدمات مورد ادعا ارقام کلانی را طلب می کنند. بخشی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در روزهای گذشته چندین تلفن از عزیزان متقاضی کار در کانادا دریافت کردیم مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با راه اندازی وب سایتهای بسیار غیر حرفه ای و گاه وبلاگ با ادبیات بسیار ضعیف وعده دریافت ویزای کار کانادا می دهند و برای این خدمات مورد ادعا ارقام کلانی را طلب می کنند. بخشی از این رقم را دریافت  و بخشی دیگر را منوط به دریافت ویزا می کنند و نام تضمینی را هم بارها بر زبان می رانند. در متن به هم ریخته و پر از غلط این وبلاگها از متقاضی می خواهند مدارک خود را به آنها داده و پس از مدتی پاسپورت حاوی ویزا را دریافت کنند.

اگر چه هر فرد با هوشی با دیدن این سایت یا وبلاگها می تواند بوی کلاهبرداری را استشمام کند اما بر خود لازم دانستیم ضمن هشدار به دوستانی که احتمالا به این دسته از افراد برخورد می کنند اطلاعاتی را در خصوص قوانین کانادا در این ارتباط در اختیار دوستان بگذاریم تا خود در خصوص نیت واقعی این افراد قضاوت کنند:

۱- دریافت ویزای کار کانادا منوط به داشتن پیشنهاد شغل مصوب HRSDC کاناداست. این سازمان دولتی تنها زمانی پیشنهاد کار را تایید می کند و برای آن LMO صادر می کند که پیشنهاد دهنده شغل اثبات کند که هیچ فردی در کانادا برای به عهده گرفتن آن شغل وجود ندارد و حضور این کارگر خارجی اثر مثبتی بر وضعیت بازار کار کانادا دارد. در راه اثبات این امر کارفرما موظف است علاوه بر توصیف کامل آن شغل و کیفیت کاندیدای مناسب برای آن اثبات کند که کاندیدا واجد آن شرایط است و فرد مورد نظر مشابه هم پس از مدتها آگهی در کانادا پیدا نشده است.

۲- ویزای کار از نوع ویزاهای موقت است و حتی پس از دریافت Job Offer  و LMO باز هم صدور ویزا منوط به اقناع افسر مهاجرت است. معمولا کسانی که در ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی و فرانسه متناسب با آن شغل توانایی ندارند در پی مصاحبه در سفارت ناکام خواهند ماند و رد می شوند.

۳- با توجه به وضع اقتصادی کنونی دریافت مصوبه HRSDC جز در مشاغل خاص به راحتی ممکن نیست بنابراین این امکان که برای مشاغل معمولی مانند نظافت چی و یا انبارداری و…… فرد بتواند مصوبه بگیرد امید واهی است.

۴- برای صدور  ویزاهای بیش از ۶ ماه متقاضی حتما باید معاینه پزشکی بشود.

 

با توجه به آنچه گفتیم اگر کسی به شما وعده ویزای کار داد و شما با افسر مهاجرت مصاحبه نشدید و برای معاینات پزشکی هم  دعوت نشدید بدانید که گذشته از همه ادعاها شما قربانی کلاهبرداری هستید و حتی اگر ویزایی در پاسپورت شما نقش بندد آن ویزا تقلبی است و شما در زمان خروج از ایران و یا ورود به کانادا به عنوان استفاده کننده از ویزای جعلی تعقیب خواهید شد.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar