هزاران نفر از اتباع خارجی به همسران کانادایی خود می‌پیوندند
25 ژانویه 2021 - 12:32
بازدید 470
14

تعهد کانادا در کنار هم نگه داشتن خانواده ها همچنان پایدار است به گزارش «Toronto Star» ، بسیاری از کانادایی ها پس از دوری از همسران خود به دلیل همه گیری کرونا، اکنون دوباره به هم می پیوندند. کووید19 منجر به کندی در پردازش درخواست های مهاجرت کانادایی شده است. در ماه سپتامبر، دولت فدرال […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعهد کانادا در کنار هم نگه داشتن خانواده ها همچنان پایدار است

به گزارش «Toronto Star» ، بسیاری از کانادایی ها پس از دوری از همسران خود به دلیل همه گیری کرونا، اکنون دوباره به هم می پیوندند.

کووید19 منجر به کندی در پردازش درخواست های مهاجرت کانادایی شده است. در ماه سپتامبر، دولت فدرال اعلام کرد که روند رسیدگی به درخواست های اسپانسرشیپ همسر را تسریع می کند. به همین منظور، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) کارمندان مسئول اسپانسرشیپ همسر را 66 درصد افزایش داده، و به دنبال پردازش و تکمیل 6000 درخواست در هر ماه (از ماه اکتبر تا دسامبر سال 2020) است.

کانادا در تحقق این هدف، پیشرفت چشمگیری داشته است. به گزارش «Torornto Star»، در مجموع، 15999 پرونده تکمیل شده است (14816 درخواست تأیید شده، 837 پرونده رد شده، و 346 مورد پس گرفته شده است). دو سوم درخواست ها مربوط به افراد خارج از کانادا بود.

با وجود این پیشرفت های مثبت، زمان پردازش همچنان نیاز به بهبود دارد. قبل از همه گیری کرونا، میانگین زمان پردازش حدود 12 ماه بود؛ در حالی که این زمان، اکنون 17 ماه برای درخواست های خارج از کشور، و 15 ماه برای درخواست های داخلی است.

«IRCC» با اجرای ابتکاراتی مانند پروژه پایلوت اخیر (با هدف دیجیتالی کردن درخواست های کاغذی)، به دنبال حل این مسئله است. هدف این پروژه این است که کارکنان از راه دور، پردازش سریع درخواست ها را انجام دهند. اداره مهاجرت همچنین مصاحبه با متقاضیان را از راه دور آغاز کرد. این اقدامات با هدف تسریع، اولویت بندی، و تکمیل پرونده های بیشتر انجام می شود، که کانادا در حال دستیابی به آن است.

نحوه اسپانسرشیپ همسر برای ورود به کانادا

در مرحله اول، متقاضیان باید مطمئن شوند که واجد شرایط اسپانسرشیپ همسر یا شریک زندگی خود برای پیوستن به آنها در کانادا هستند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید شهروندان کانادا، جزو بومیان کانادا، یا مقیمان دائم باشند. آنها همچنین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، و ثابت کنند که به هیچ دلیل دیگری جز معلولیت، کمک اجتماعی دریافت نمی کنند.

علاوه بر این، افراد باید بتوانند ثابت کنند که قادر به رفع نیازهای مالی همسر خود هستند. در صورتی که خارج از کشور هستند، باید ثابت کنند که قصد دارند به کانادا برگردند و با شخص اسپانسرشونده زندگی کنند.

همسر متقاضی باید از نظر قانونی با ایشان ازدواج کرده و حداقل 18 سال سن داشته باشد. شریکان قانونی (common-law partner) باید حداقل 18 سال سن داشته و حداقل 12 ماه متوالی با متقاضی زندگی کرده باشند. شریکان همسر(conjugal partner) باید حداقل 18 سال داشته، حداقل 12 ماه متوالی با متقاضی در رابطه بوده، و مقیم خارج از کانادا باشند (که به دلیل موانع قابل توجه، قادر به زندگی یا ازدواج با متقاضی در کشورشان نیستند)

در صورت واجد شرایط بودن، متقاضیان باید دو درخواست مختلف ارسال کنند: درخواست اسپانسرشیپ و درخواست اقامت دائم.

برای شروع، افراد می توانید بسته درخواست را از وبسایت «IRCC» دریافت کنند. مراحل بعدی شامل پرداخت هزینه های اداری مورد نیاز، و ارسال پرونده نهایی از طریق پست به «IRCC» می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar