از سرگیری انتخاب‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص و تجربه کانادایی
29 مارس 2022 - 4:07
بازدید 740
6
اداره مهاجرت قصد دارد انتخاب‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص و تجربه کانادایی را از بهار امسال از سر بگیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت قصد دارد انتخاب‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص و تجربه کانادایی را از بهار امسال از سر بگیرد.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، در مصاحبه اخیر خود گفته است که اداره مهاجرت به دنبال از سرگیری انتخاب‌های اکسپرس انتری برای نیروی کار متخصص در بهار سال جاری است. یکی از وظایف وزیر مهاجرت، ایجاد مسیرهایی برای دریافت اقامت دائم برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار موقت خارجی است.

در پایان این مصاحبه، وزیر مهاجرت به سؤالات مطرح‌شده درباره زمان از سرگیری انتخاب‌های اکسپرس انتری برای متقاضیان برنامه‌های متخصص فدرال پاسخ داده است. این برنامه‌ها شامل نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)، تجربه کانادایی (CEC) و نیروی کار فنی فدرال (FSTP) می‌شوند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از دسامبر ۲۰۲۰، انتخاب‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال و از سپتامبر ۲۰۲۱، برای متقاضیان تجربه کانادایی برگزار نکرده است. بدون این انتخاب‌ها، متقاضیان اکسپرس انتری که می‌توانند از طریق این برنامه‌ها واجد شرایط مهاجرت باشند، نمی‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

فریزر تأکید کرده که خبر تازه‌ای وجود ندارد، اما هم‌زمان تکرار کرده که اداره مهاجرت به دنبال از سرگیری انتخاب‌های نیروی کار متخصص فدرال در کوتاه‌مدت و به احتمال زیاد از بهار امسال است.

شرایط دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

فریزر همچنین از افرادی یاد کرده که با مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا کار می‌کنند و ممکن است اجازه کار آن‌ها در آستانه انقضا باشد. دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، نمی‌توانند بدون دعوت‌نامه برای مهاجرت درخواست داده و واجد شرایط اجازه کار بریجینگ شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از انقضای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی خود، همچنان به صورت قانونی در کانادا مانده و کار کنند.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی قابل تمدید یا تجدید نیست. به این معنی که با پایان اعتبار، دارندگان آن باید مجوز کار متفاوتی دریافت و یا شغل خود یا حتی کانادا را ترک کنند.

فریزر گفته است: ما در حال حاضر به دنبال گزینه‌های مختلفی هستیم تا مطمئن شویم افراد مستعد را از دست نمی‌دهیم. ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده در این مورد حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.

چرا انتخاب‌های نیروی کار متخصص فدرال از سال ۲۰۲۰ متوقف شده‌اند؟

پیش از همه‌گیری کرونا، بیش از هر برنامه دیگری که توسط اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، از متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال دعوت می‌شد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. این امر بیشتر به دلیل تعداد بالای آن‌ها در مجموعه اکسپرس انتری بود.

دلیل متوقف شدن انتخاب‌های برنامه نیروی کار متخصص فدرال، به شروع همه‌گیری جهانی کرونا در مارچ ۲۰۲۰ برمی‌گردد. کانادا مرزهای خود را به روی مسافران بین‌المللی، با برخی استثناها، بست. متقاضیان مهاجرت که تأییدیه گرفته بودند، در خارج از کانادا و ایالات متحده حضور داشتند و معافیت‌های سفر کانادا شامل شان نمی‌شد، اجازه نداشتند فرآیند اقامت دائم خود را تکمیل کنند.

از آنجایی که متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال اغلب در خارج از کانادا حضور دارند، حتی با صدور تأییدیه اقامت دائم، شرایط امکان تکمیل فرآیند فرود را به آن‌ها نمی‌داد. با گذشت زمان، اعتبار تأییدیه اقامت دائم (COPR) آن‌ها به پایان می‌رسید و نمی‌توانستند اقامت دائم دریافت کنند. این شرایط تا ماه جون ۲۰۲۱ برقرار بود.

به منظور دستیابی به اهداف خود در پذیرش مهاجر، با وجود محدودیت‌های سفر، اداره مهاجرت تلاش‌های خود را بر پذیرش هرچه بیشتر متقاضیانی متمرکز کرد که پیشاپیش در کانادا حضور داشتند. برای این کار، این اداره انتخاب‌های بزرگ اکسپرس انتری را برای متقاضیان برنامه تجربه کانادایی برگزار و مسیر تبدیل اقامت موقت به دائم (PR to TR) را ایجاد کرد.

هر چند این استراتژی منجر به عقب‌افتادگی درخواست‌های مهاجرت شد. انباشت درخواست‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال و تجربه کانادایی در اداره مهاجرت به ‌قدری افزایش یافت که امکان پردازش شش ماهه آن‌ها وجود نداشت. انتظار می‌رود زمان پردازش درخواست‌های برنامه نیروی کار متخصص فدرال در سال ۲۰۲۲ به ۳۶ ماه افزایش یابد.

چرا انتخاب‌های برنامه تجربه کانادایی از پاییز ۲۰۲۱ متوقف شده‌اند؟

در سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت در یک انتخاب، برای تعداد بی‌سابقه‌ای از متقاضیان برنامه تجربه کانادایی دعوت‌نامه صادر کرد. در فوریۀ همان سال، اداره مهاجرت همه متقاضیان برنامه تجربه کانادایی را که در مجموعه اکسپرس انتری پروفایل داشتند، دعوت و در مجموع ۲۷,۳۳۲ دعوت‌نامه صادر کرد. حداقل امتیاز متقاضیان در آن انتخاب در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS)، ۷۵ بود. در ماه‌های بعد و در انتخاب‌هایی که هر دو هفته یک‌بار برگزار می‌شدند، حدود شش هزار متقاضی برنامه تجربه کانادایی دعوت شدند.

با این حال، مشابه آنچه که برای متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال اتفاق افتاد، انباشت درخواست‌های متقاضیان برنامه تجربه کانادایی به حدی افزایش یافت که اداره مهاجرت نتوانست در زمان معمول آن‌ها را پردازش کند. مقامات مسئول تصمیم گرفتند تا پذیرش درخواست‌های بیشتر را متوقف کنند تا به افسران مهاجرت فرصتِ پردازش درخواست‌هایی داده شود که پیشاپیش ارسال شده بودند. زمان پردازش برای درخواست‌های برنامه تجربه کانادایی حدود هفت ماه است.

وضعیت فعلی اکسپرس انتری

کانادا هر دو هفته یک‌بار انتخاب‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی استانی برگزار می‌کند. این متقاضیان واجد شرایط یکی از برنامه‌های متخصص فدرال بوده و گواهی استانی هم دارند. داشتن گواهی استانی، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه‌بندی اضافه کرده و شانس دریافت دعوت‌نامه از اداره مهاجرت را برای آن‌ها افزایش می‌دهد.

شواهد نشان می‌دهند که اداره مهاجرت هم‌زمان که به انباشت درخواست‌های سایر برنامه‌ها رسیدگی می‌کند، برگزاری این انتخاب‌ها را هم ادامه خواهد داد.

نشانه‌های پیشرفت در پردازش درخواست‌های عقب‌افتاده اداره مهاجرت

آمارها نشان می‌دهند که از ۲۸ فوریه تا ۱۵ مارچ ۲۰۲۲، اداره مهاجرت درخواست‌های چهار هزار متقاضی برنامه نیروی کار متخصص را پردازش کرده است. این رقم بیش از درخواست‌های پردازش‌شده در یک دوره هفت ماهه در سال ۲۰۲۱ است. درخواست‌هایی که کانادا از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون برای برنامه نیروی کار متخصص دریافت کرده، بیشتر از درخواست‌هایی است که در تمام طول سال گذشته برای این برنامه دریافت کرده بود.

تا ۱۵ مارچ، درخواست‌های عقب‌افتادۀ برنامه نیروی کار متخصص که باید مورد رسیدگی قرار بگیرند، ۱۰,۴۰۰ عدد بود. اداره مهاجرت توانست در ۴۲ روز به درخواست‌های ۴,۷۵۱ متقاضیِ برنامه تجربه کانادایی رسیدگی کند. با این نرخ، اداره مهاجرت می‌تواند عقب‌افتادگی فعلی را تا بهار امسال برطرف کند.

انتخاب‌های برنامه نیروی کار متخصص فدرال در سال ۲۰۲۲ از سر گرفته می‌شوند

متقاضیان حاضر در مجموعه اکسپرس انتری، از جمله آن‌هایی که اعتبار مجوز کارشان رو به اتمام است، برای دریافت دعوت‌نامه خود در کوتاه‌مدت، همچنان با بلاتکلیفی مواجه خواهند بود. پس از آن که انتخاب‌ها در سال ۲۰۲۲ مجدداً از سر گرفته شوند، این متقاضیان می‌توانند امتیاز خود در سیستم جامع رتبه‌بندی را با حداقل امتیاز اعلام‌شده در هر انتخاب مقایسه کنند.

ادامه توقف انتخاب‌ها، حداقل تا ۳۱ مارچ، به اداره مهاجرت امکان می‌دهد تا به درخواست‌های عقب‌افتادۀ خود رسیدگی کند. طول مدت توقف باید با در نظر گرفتن اولویت‌های اداره مهاجرت تعیین شود.

اداره مهاجرت، برای دستیابی به اهداف مهاجرتی خود، باید انتخاب‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص و تجربه کانادایی را امسال از سر بگیرد

برای اینکه اداره مهاجرت بتواند، طبق طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۲-۲۰۲۴، به اهداف خود برای پذیرش مهاجر از طریق اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۳ دست یابد، باید دعوت‌نامه صادر کند. حدود یک سال طول می‌کشد تا متقاضیان اکسپرس انتری درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنند. پس از دریافت دعوت‌نامه، آن‌ها ۶۰ روز مهلت دارند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. سپس حداقل شش ماه طول می‌کشد تا درخواستشان بررسی شود. پس از تایید هم، مدت زمان مشخصی برای فرود دارند.

دلیل دیگری که به خاطر آن اداره مهاجرت احتمالاً در ماه‌های آینده انتخاب‌های برنامه‌های نیروی کار متخصص یا تجربه کانادایی را از سر می‌گیرد، رسیدگی به مشکل نیروی کاری است که در حال از دست دادن وضعیت اقامت خود در کانادا هستند.

فریزر خود گفته است: من نمی‌خواهم افرادی را ببینم که شغل دارند، برای کشور ما کارآیی دارند، می‌خواهند در کانادا بمانند و هم‌زمان که من تلاش می‌کنم با پذیرش مهاجر کمبود نیروی کار را برطرف کنم، کانادا را ترک کنند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar