نکاتی در مورد دریافت فایل نامبر دوم در پرونده های نیروی متخصص فدرال
14 ژانویه 2011 - 17:55
بازدید 545
9

علی مختاری   این روزها به تکرار در مورد فایل نامبر دوم و زمان وصول آن از ما سوال شده است که لازم دیدم در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم: اصولا فایل نامبر دوم چیست و چه کسانی دریافت می کنند؟  در مورد پرونده های نیروی متخصص فدرال که بین ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری

 

این روزها به تکرار در مورد فایل نامبر دوم و زمان وصول آن از ما سوال شده است که لازم دیدم در این خصوص توضیحاتی را ارائه کنم:

اصولا فایل نامبر دوم چیست و چه کسانی دریافت می کنند؟ 

در مورد پرونده های نیروی متخصص فدرال که بین ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ تا ۲۶ جون ۲۰۱۰ فایل شده اند پس از ارسال مدارک به اداره ویزا (سفارت کانادا در دمشق، مالزی و یا ….) در فاصله ۴ ماه مهلتی که مرکز CIO  در اختیار متقاضی قرار داده بود، اداره ویزای مربوطه  نامه تاییدیه ای مبنی بر وصول مدارک ارسال می کند که یک شماره پرونده دیگر بر خود دارد. این شماره مانند شماره پرونده قبلی در مرکز CIO با حرف B شروع می شود. به این شماره فایل نامبر دوم می گوییم و رفرنس مکاتبات بعدی با اداره ویزا یا همان سفارت خواهد بود.

دریافت فایل نامبر دوم چقدر زمان می برد؟

متاسفانه در این زمینه رویه یکسانی وجود ندارد و بی نظمی خاصی حکم فرماست. برای بعضی متقاضیان یکی دو هفته پس از وصول مدارک در دمشق از طریق ایمیل فایل نامبر دوم ارسال می شود و برای برخی دیگر (حدود ۲۰ درصد از متقاضیان) نامه رسید مدارک یا همان فایل نامبر دوم با پست عادی بعد از گاهی ۶ ماه و یا بیشتر ارسال می شود. توضیح خاصی برای این رویه نامنظم قابل ارائه نیست. 

آیا عدم دریافت فایل نامبر دوم به معنی عدم وصول مدارک است؟

خیر، نداشتن فایل نامبر دوم چنین معنایی ندارد. اگر مدارک در اداره ویزا به موقع (ظرف ۱۲۰ روز) نرسد نامه ای مبنی بر عدم وصول مدارک و بسته شدن پرونده به فوریت و ظرف کمتر از ۱۰ روز از پایان مهلت ارسال می شود. علاوه بر این دفتر ما در مورد هر پرونده ای رسید تحویل از DHL در اختیار دارد و شکی نیست که پرونده به موقع رسیده است.

آیا دریافت دیر هنگام و یا عدم دریافت فایل نامبر دوم به معنی رسیدگی دیرتر به پرونده است؟

خیر، سیستم رسیدگی به پرونده ربطی به صدور فایل نامبر دوم ندارد و پرونده ها به ترتیب وصول در نوبت رسیدگی قرار می گیرند.

 

موفق باشید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar