نقش دانشجویان در اقتصاد کانادا
20 نوامبر 2017 - 22:48
بازدید 437
9

سالانه صدها هزار دانشجو و دانش آموز برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی هر ساله با رشد چشمگیری مواجهه است، به طوری که در سال 2013، جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کانادا به بیش از 5 میلیون نفر رسید. احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالانه صدها هزار دانشجو و دانش آموز برای تحصیل به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد که جمعیت دانشجویی هر ساله با رشد چشمگیری مواجهه است، به طوری که در سال 2013، جمعیت دانش آموزی و دانشجویی کانادا به بیش از 5 میلیون نفر رسید.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در صفحه توییتر خود روز بین المللی دانشجویان را تبریک گفت و افزود: کانادا در میان کشورهای برتر دنیا برای تحصیل قرار دارد و دانشجویان کمکی برای رشد اقتصادی کانادا هستند.

بیش از 330 هزار دانشجوی دوره های بلند مدت و حدود 110 هزار دانشجوی دوره های کوتاه مدت در کانادا مشغول به تحصیل هستند که 11.4 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا در سال 2014 اضافه کرده اند.

دانشجویان 123 هزار موقعیت شغلی را ثابت نگه داشته اند و 2.1 میلیارد دلار درآمد مالیاتی برای دولت کانادا داشته اند.

دانشجویان همچنین نقش بسزایی در عرصه های دیگر برای کانادا داشته اند: ارتقا سطح مهارت ها و دانش، ایجاد رقابت اقتصادی جهانی، ایجاد و توسعه روابط انسانی، تشکیل جوامع کانادایی جدید.

رتبه بندی اخیر کیو اس که حاصل نظر سنجی از 18 هزار دانشجو در سراسر جهان بود، نشان داد که کانادا در جایگاه ویژه ای قراردارد و مونترال با داشتن 250 هزار دانشجو به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شد که در مقایسه با سایر شهرهای کانادا، دارای بالاترین تعداد دانشجو ست. ونکور در رتبه دهم و تورنتو در رتبه یازدهم قرار گرفت. اتاوا و کبک سیتی نیز به ترتیب رتبه های 26 و 72 را به خود اختصاص دادند.

این رتبه ها نشان دهنده تعداد قابل توجه دانشجویانی که است که به تحصیل با کیفیت بالای زندگی و معیارهای جهانی و فرصت اقامت در کانادا علاقه مند هستند.

 نکته قابل ملاحظه دیگر برای دانشجویان بین المللی، هزینه های مناسب زندگی، فضای خاص و هنری شهر مونترال است که اغلب با شهرهای اروپایی مقایسه می شود. گوناگونی فرهنگی، تنوع فرصت های شغلی و معیار های ارزشی متفاوت آمریکای شمالی از دیگر مواردی ست که در این نظر سنجی مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.

چهار گروه می توانند در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند (افرادی که به سن قانونی رسیده اند🙂

  • شهروندان کانادا (Canadian Citizens)
  • مقیمان دائم کانادا (Permanent Residents)
  • دارندگان ویزای تحصیلی (Study Permit Holders)
  • برخی شرایط خاص دیگر نظیر دیپلمات ها و خانواده هایشان و …

شرایط صدور ویزای تحصیلی

  1. برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل یا ویزای اقامت موقت داشته باشید.
  2. در مورد تحصیل در استان کبک،  باید قبل از این که مجوز تحصیل قابل صدور باشد، یک (Application for Acceptance Certificate (CAQ  یا درخواست گواهی پذیرش داشته باشید.
  3. باید از یک مدرسه، کالج، دانشگاه یا دیگر موسسات آموزشی در کانادا پذیرش گرفته باشید.
  4. باید در سلامت کامل باشید و سابقه ی ارتکاب جرم نداشته باشید.
  5. باید مدارک کافی ارائه کنید دال بر اینکه امکان پرداخت هزینه های تحصیلی، هزینه های اقامت و نیز هزینه رفت و برگشت از کانادا را دارید.
  6. در مصاحبه با افسر مهاجرت باید اثبات کنید که بعد از پایان تحصیلات، کانادا را ترک می کنید.

 اینجا را بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره موضوعات زیر به دست آورید: وضعیت اقامتی اعضای خانواده دانشجو، مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی، شرایط کار برای دانشجویان بین المللی در کانادا، گرفتن مجوز کار برای دانشجویان بین المللی، اگر تقاضای ویزای تحصیلی رد شد، چه باید کرد؟

برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی به نشانی [email protected]  ایمیل بزنید و از خدمات مشاوره رایگان ویزای تحصیلی بهره مند شوید.

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar