نرخ بهره در کانادا دوباره افزایش یافت
06 نوامبر 2022 - 6:46
بازدید 314
5
مهاجرت ممکن است به کاهش نرخ بهره در این کشور کمک کند
ارسال توسط :
پ
پ

مهاجرت ممکن است به کاهش نرخ بهره در این کشور کمک کند

افزایش نرخ بهره در سرتاسر کانادا کار کانادایی‌ها را برای گرفتن وام مسکن و وام‌های دیگر سخت می‌کند. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چرا مهاجرت ممکن است راه حلی برای کاهش نرخ بهره  باشد.

در ۲۶ اکتبر، بانک کانادا (BoC) نرخ بهره را افزایش داد و از ۳.۲۵ درصد به ۳.۷۵ درصد رساند. 

سال ۲۰۲۲ با  افزایش مداوم نرخ بهره مواجه است، زیرا بانک کانادا در تلاش برای مبارزه با تورم در کانادا، سیاست نرخ بهره را در طول سال افزایش داده است. در ابتدا، زمانی که برای اولین بار در ۲۶ ژانویه گزارش شد، نرخ بهره بانک مرکزی کانادا سال را با   ۰٫۲۵ درصد آغاز کرد. از آن زمان، این نرخ با هر افزایش حداقل ۲۵ نقطه پایه افزایش یافته است. 

سیاست نرخ بهره نقطه مرجعی است که توسط بانک کانادا تعیین می‌شود و نرخ‌های بهره‌ای را که برای وام‌های مسکن و خطوط اعتباری بانک‌ها در سراسر کشور از مشتریان دریافت می‌شود را مشخص می‌کند. 

معنای این امر برای مشتریان به این بستگی دارد که آیا آنها از بانک وام می‌گیرند (وام گیرندگان) یا اینکه پول خود را در بانک پس انداز کنند (پس اندازکنندگان) اما موارد زیر تأثیراتی را که شرایط نرخ بهره فعلی کانادا روی هر دو این گروه دارد تشریح می‌کند. 

پس انداز: با افزایش نرخ بهره، بانک‌ها اکنون (اگرچه موظف نیستند) نرخ سود حساب‌های پس انداز را متناسب با نرخ بهره استقراضی افزایش می‌دهند، به خصوص اگر فشارهای رقابتی بر این موسسات وارد شود. 

وام گیرندگان: به عنوان مثال، مالکان خانه به طور بالقوه به دلیل افزایش بدهی یا ممکن است به دلیل افزایش نرخ بهره برای گرفتن وام جدید دچار مشکل شوند. به عنوان مثال، صاحب خانه‌ای که قرار است وام مسکن خود را با نرخ بهره ثابت تمدید کند، ممکن است با پرداخت ماهانه گران‌تری مواجه شود. به طور مشابه، صاحبان وام مسکن با نرخ متغیر ممکن است شاهد افزایش پرداخت‌ها در طول زمان باشند که منعکس کننده این نرخ‌های سیاست جدید است. 

چرا نرخ بهره در حال افزایش است؟

نرخ‌های بهره در حال افزایش هستند تا در نهایت تورم را کاهش دهند. اساساً، این تلاشی برای تثبیت اقتصاد است، زیرا نرخ‌ بهره بالاتر مصرف‌کنندگان را از وام گرفتن منصرف می‌کند، زیرا هزینه بیشتری برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. تقاضا برای خرید کالاها نیز به طور کلی کاهش خواهد یافت. متعاقبا، با افزایش نرخ بهره در محصولات پس‌انداز، مصرف‌کنندگان احتمال بیشتری برای پس‌انداز پول خواهند داشت. این اقدامات باعث کاهش سرعت و ثبات اقتصاد خواهد شد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اهمیت مهاجران برای بازار کار کانادا در آینده

۸ مزیت کارمندان در کانادا

آیا افزایش نرخ بهره تاثیر منفی بر مهاجرت به کانادا دارد؟

با توجه به تأثیری که افزایش نرخ بهره می‌تواند از نظر اقتصادی بر جمعیت کانادا داشته باشد، ممکن است انتظار داشته باشیم که این نوع عدم اطمینان اقتصادی، مهاجران را از آمدن به کانادا منصرف کند یا حداقل باعث می‌شود که مهاجران بیشتر درباره گزینه‌های پیش روی خود فکر کنند. 

پس از یک دوره کاهش مهاجرت به دلیل بسته شدن مرزها و محدودیت‌های ناشی از همه گیری، تعداد مهاجران کانادا شروع به بازگشت به حالت عادی کرده است. در واقع، سال ۲۰۲۱ کانادا شاهد پذیرش بالاترین تعداد مهاجران در یک سال بود. ورود بیش از ۴۰۵ هزار  مهاجر دائم که از رکورد قبلی که در سال ۱۹۱۳ ثبت شده بود، فراتر رفت. 

به عبارت دیگر، مهاجرت به کانادا تحت تأثیر افزایش نرخ بهره قرار نمی‌گیرد و اوضاع برای آینده مهاجرتی این کشور روشن به نظر می رسد. این چشم انداز مثبت توسط اهداف مهاجرتی کانادا در چند سال آینده که اداره مهاجرت کانادا (IRCC)  در طرح ظرفیت پذیرش مهاجر برای ۲۰۲۴-۲۰۲۲  اعلام کرده، مجدداً تأیید شده است. 

به عنوان بخشی از این طرح، کانادا به دنبال پذیرش سالانه بیش از ۴۳۰ هزار مهاجر از هم اکنون تا سال ۲۰۲۴ است. 

ظرفیت پذیرش مهاجر برای پایان سال ۲۰۲۲: ۴۳۱ هزار و ۶۴۵ 

ظرفیت پذیرش مهاجر برای ۲۰۲۳: ۴۴۷ هزار و ۵۵

ظرفیت پذیرش مهاجر برای ۲۰۲۴: ۴۵۱ هزار

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا، برای ۲۰۲۵-۲۰۲۳، تا اول نوامبر ۲۰۲۲ اعلام خواهد شد.

توجه: طرح ظرفیت پذیرش مهاجر ممکن است منجر به بازنگری در اهداف مهاجرت برای سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شود، اما اهداف تعیین شده توسط اداره مهاجرت باید بالا باقی بمانند، زیرا دولت کانادا با افزایش مهاجرت به دنبال جبران کاهش‌ ورود مهاجران در طول همه‌گیری و همینطور روشن کردن آینده اقتصادی و اجتماعی کشور است. 

اگر افزایش نرخ بهره به مهاجرت کانادا لطمه‌ای نمی زند، این دو مورد چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

برخلاف ارتباط منفی که برخی ممکن است بین نرخ بهره و ورود خارجی‌ها به کانادا فرض کنند، اقتصاددانانی مانند استفان براون از کپیتال اکونومیکس (Capital Economics) به این ایده اشاره می‌کنند که ورود مهاجران بیشتر کمک زیادی به کانادا می‌کند تا نرخ بهره را زودتر از سایر کشورهای اطراف کاهش دهد. 

تحقیقات انجام شده توسط اداره آمار نشان می دهد که مهاجران نقش مهمی در رفع کمبود نیروی کار کانادا دارند. تحقیقات منتشر شده در جون ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از رشد نیروی کار کانادا در طول دهه ۲۰۱۰ توسط مهاجران بوده است. بر این اساس، درجه بالاتر مهاجرت به کانادا در آینده می‌تواند به کاهش فشار بر کمبود نیروی کار در سراسر کشور کمک کند که این  یک گام، هرچند قابل توجه، در حرکت کانادا به سمت کاهش نرخ بهره است. 

انتظار می رود استقبال از مهاجران بیشتر به پر کردن موقعیت‌های شغل خالی در کانادا کمک و بار افزایش دستمزدها را بر اقتصاد کانادا کاهش دهد. کارشناسان می‌گویند که کانادا می تواند انتظار داشته باشد که مهاجرت به دلیل کاهش نرخ‌های بهره، نقش مهمی در پایداری نهایی اقتصاد داشته باشد. 

علاوه بر این، براون پیش بینی می‌کند که مهاجرت بیشتر به این معنی است که «تورم قیمت اجاره بها [به احتمال زیاد] در سال ۲۰۲۳ … کند خواهد شد». به عبارت دیگر، افزایش اجاره ملک که با ورود مهاجران بیشتر به کانادا بالا می‌رود به تنظیم قیمت کلی در طول زمان می‌تواند کمک کند و ثبات بیشتری را به بازار مسکن کشور به نفع اقتصاد بیافزاید. 

در نهایت، همه اینها بدین معنی است که ورود مهاجران مورد انتظار کانادا در سال‌های آینده می‌تواند برای همه کسانی که این کشور را خانه خود می‌نامند مفید باشد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

تمایل کارفرمایان به استخدام مهاجران

کانادا سومین کشور برتر جهان شد

کمبود نیروی کار در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar