نرخ اشتغال کانادا در ماه می سال ۲۰۱۱
23 ژوئن 2011 - 20:56
بازدید 287
7

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار کانادا در زمینه اشتغال، در ماه می امسال نرخ بیکاری در این کشور با اندکی کاهش نسبت به ماه گذشته از ۷.۶ درصد به ۷.۴ درصد رسید. در این مدت ۲۲ هزار و ۳۰۰ شغل جدید بر تعداد مشاغل افزوده شد که غالب آنها را نیز مشاغل تمام‌وقت و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس آخرین گزارش اداره آمار کانادا در زمینه اشتغال، در ماه می امسال نرخ بیکاری در این کشور با اندکی کاهش نسبت به ماه گذشته از ۷.۶ درصد به ۷.۴ درصد رسید. در این مدت ۲۲ هزار و ۳۰۰ شغل جدید بر تعداد مشاغل افزوده شد که غالب آنها را نیز مشاغل تمام‌وقت و مشاغل بخش خصوصی تشکیل می‌دادند.

افزایش تعداد مشاغل که به افزایش ارزش دلار کانادا نیز منجر شد کمی بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی بود که برای ماه می تعداد ۲۰ هزار شغل را در نظر گرفته بودند؛ گرچه این تعداد نسبت به ماه ایپریل که در آن ۵۸ هزار و ۳۰۰ شغل اضافه شده بود، کمتر بود.  

تحلیل‌گران برای این ماه پیش‌بینی کرده بودند که نرخ بیکاری ۷.۶ درصدی ثابت باقی خواهد ماند. در نقطه مقابل، داده‌ها در امریکا حکایت از آن دارند که در این ماه نرخ بیکاری با ۱درصد افزایش از ۰.۹درصد به ۹.۱درصد افزایش داشته است.

علاوه بر بالا رفتن میزان اشتغال که سبب کاهش نرخ بیکاری شده است، عامل دیگری نیز به این امر کمک نموده و آن کاسته شدن از تعداد افرادی است که در جستجوی شغل هستند. 

یکی از اقتصاددانان برجسته بانک CIBC در این‌باره می‌گوید: «خبر خوب بالا رفتن تعداد مشاغل در میان دیگر اخبار ناخوشایند اقتصادی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، تا حدی باعث آرامش خیال شنوندگان است.»

در همین ماه بر تعداد خوداشتغالان نیز ۲۹ هزار و ۵۰۰ مورد افزوده شد. بر تعداد مشاغل تمام‌وقت نیز ۳۲ هزار و ۹۰۰ مورد افزوده شد و این در حالی بود که از تعداد مشاغل پاره‌وقت ۱۰ هزار و ۶۰۰ مورد کاسته شده بود. اشتغال در بخش خصوصی با  ۳۷ هزار و ۱۰۰ مورد افزایش و در بخش دولتی با ۴۴ هزار و ۳۰۰ مورد کاهش همراه بود.

بانک مرکزی کانادا پیش‌بینی می‌کند که در آینده با توجه به خارج شدن هرچه بیشتر کشور از دوران رکود اقتصادی و پایان یافتن زمان اعطای بسته‌های تشویقی دولت، تا حدی از میزان این رشد کاسته شود.

به محض انتشار این گزارش نرخ برابری دلار کانادا نسبت به دلار امریکا یک‌ ده‌هزارم درصد افزایش یافت و از   ۰.۹۷۳۱ دلار کانادا به ۰.۹۷۳۰ رسید.

بیشترین میزان اشتغال در بخش خدمات اتفاق افتاد که دو بخش عمده‌فروشی و خرده‌فروشی نیز در این میان در صدر جدول قرار می‌گرفتند.

در این ماه بخش تولید better-paying goods-producing  با ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر کاهش شغل مواجه شد. بخش manufacturing نیز که از زلزله ژاپن به شدت متاثر شده بود، ۲۲ هزار و ۵۰۰ موقعیت شغلی خود را از دست داد گرچه با همه این احوال هنوز هم نسبت به سال گذشته در همین زمان تعداد نیروهای شاغل در این بخش ۲۵ هزار نفر بالاتر است. صنعت ساخت و ساز مسکن که انتظار می‌رفت به دنبال قطع بسته‌های تشویقی دولت دچار رکود شود، کمی هم رشد نشان داد.

بانک مرکزی کانادا در یک بررسی دقیق به این نکته رسید که در این ماه متوسط دستمزد ساعتی افراد نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد رشد داشته که این رشد در مقایسه با رشد ۲.۴ درصدی ماه ایپریل کمی کاهش نشان می‌دهد که به اعتقاد یکی از اقتصاددانان بانک اسکوشیا این امر نشان‌دهنده این است که نرخ دستمزدها متناسب با تورم افزایش نیافته است. علاوه بر این هنوز هم آمار و ارقام حکایت از این دارند که جوانان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال از نظر نرخ بیکاری بدترین شرایط را دارند.

جدول زیر نرخ بیکاری در استان‌های مختلف را در دو ماه ایپریل و می نشان می‌دهد:  

رتبه‌بندی

استان

ایپریل

  می      

۱

نیوفاوندلند

۱۱.۱

۱۱.۹

۲

پرینس ادوارد آیلند

۱۱.۲

۱۱.۹

۳

نیوبرانزویک

۱۰

۹.۵

۴

نووااسکوشیا

۹.۲

۹.۰

۵

انتاریو

۷.۹

۷.۹

۶

بریتیش کلمبیا

۷.۹

۷.۶

۷

کبک

۷.۸

۷.۳

۸

آلبرتا

۵.۹

۵.۴

۹

مانیتوبا

۵.۲

۵.۳

۱۰

ساسکاچوان

۵.۰

۵.۰

 

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar