نرخ اشتغال کانادا در ایپریل ۲۰۱۱
07 می 2011 - 9:07
بازدید 349
11

بنا بر آماری که مرکز آمار کانادا در پایان هفته اول ماه می منتشر کرد، نرخ بیکاری در کانادا با یک دهم درصد کاهش به ۷.۶ درصد رسید که هنوز ۱.۴ درصد با بهترین آمار قبل از رکود (۶.۲ درصد و مربوط به سپتامبر ۲۰۰۸) فاصله دارد اما هم‌چنان نشان از تداوم بهبود اوضاع اقتصادی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنا بر آماری که مرکز آمار کانادا در پایان هفته اول ماه می منتشر کرد، نرخ بیکاری در کانادا با یک دهم درصد کاهش به ۷.۶ درصد رسید که هنوز ۱.۴ درصد با بهترین آمار قبل از رکود (۶.۲ درصد و مربوط به سپتامبر ۲۰۰۸) فاصله دارد اما هم‌چنان نشان از تداوم بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش شغل در جامعه است.

این کاهش نرخ بیکاری به دلیل افزایش مجموعا ۵۸۳۰۰ شغل در این ماه بود که البته سهم مشاغل پاره‌وقت مرتبط به انتخابات در آن بی‌تاثیر نبوده است. در این ماه مجموعا ۱۷۲۰۰ شغل تمام‌وقت به بازار اضافه شد در حالی که سهم مشاغل پاره‌وقت ۴۱۱۰۰ شغل بود.

اما در میان صنایع و حوزه‌های شغلی مختلف، وضعیت تولید شغل هنوز به حالت پایدار و باثبات نرسیده است و میزان تغییرات شغلی در ماه‌های مختلف بالاست مثلا در حالیکه سهم عظیمی از تولید این میزان شغل به دلیل افزایش ۶۹۶۰۰ فرصت شغلی در صنایع خدماتی بازمی‌گردد با یک کاهش ۱۱۳۰۰ شغلی در بخش تولیدات کالاها و محصولات روبرو بودیم. در واقع، این دو بخش نسبت به ماه پیش تغییر وضعیت داده‌اند. همچنین حوزه‌های مالی، بانکی و اعتباری با تولید ۱۸۷۰۰ شغل بیشتر و بخش بیزینس، ساخت و ساز و سایر خدمات حمایتی با ۱۷۲۰۰ شغل ماه خوبی را پشت سر گذاشتند درحالی‌که در بخش صنایع غذایی با کاهش ۳۸۰۰ شغل روبرو بودیم.

در استان‌های مختلف کانادا هم نظیر سطح ملی، تغییرات نرخ بیکاری بسیار اندک بود. مثلا در انتاریو و بریتیش‌کلمبیا با ۲ دهم درصد کاهش از ۸.۱ به ۷.۹ درصد رسید. اما در البرتا با ۲ دهم درصد افزایش از ۵.۷ به ۵.۹ افزایش یافت. کبک هم با یک افزایش اندک یک دهم درصدی از ۷.۷ درصد به ۷.۸ درصد رسید.

از آنجا که ماه ایپریل از مجموعه ماه‌هایی است که نرخ اشتغال عموما در آن پایین‌تر از ماه‌های دیگر است این افزایش قابل توجه و روحیه‌بخش است. تداوم روند مثبت در بازار اشتغال سبب شده که گمانه‌زنی برای افزایش نرخ پایه بهره توسط بانک مرکزی کانادا در ماه‌های آینده تقویت شود. البته چون برآورد این بانک این است که نرخ رشد کانادا در دوره زمانی ایپریل تا جون بعد از یک رشد بالا در ماه‌های آغازین سال، اندکی آرام می‌گیرد و به حدود ۲ درصد می‌رسد احتمالا هر نوع تغییری در نرخ بهره تا سه ماهه سوم سال به تاخیر خواهد افتاد تا زمانی‌که فاصله نرخ اشتغال کانادا با بهترین نرخ قبل از رکود به کمترین میزان خود برسد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar