نرخ اشتغال در کانادا در ماه جون سال ۲۰۱۱
13 جولای 2011 - 16:25
بازدید 212
10

رشد اشتغال تقریبا سه برابر میزان پیش‌بینی شده برای ماه جون امسال سبب شد تا نرخ بیکاری در رقم ۷.۴ درصد ثابت بماند و افزایشی نداشته باشد. مطالب مرتبط اینجا می آیند. اداره آمار کانادا در آخرین آماری که از وضعیت بازار  کار در این کشور منتشر ساخت اعلام نمود که در ماه جون نرخ […]

ارسال توسط :
پ
پ

رشد اشتغال تقریبا سه برابر میزان پیش‌بینی شده برای ماه جون امسال سبب شد تا نرخ بیکاری در رقم ۷.۴ درصد ثابت بماند و افزایشی نداشته باشد.

اداره آمار کانادا در آخرین آماری که از وضعیت بازار  کار در این کشور منتشر ساخت اعلام نمود که در ماه جون نرخ بیکاری بدون تغییر و در رقم ۷.۴ درصد ثابت باقی مانده است که این نرخ طی دو سال گذشته پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور بوده است.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که در ماه جون در مجموع ۲۸ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است که این امر سبب گشته تا برای سومین ماه متوالی نرخ اشتغال در کانادا با رشد همراه باشد و در کل این رشد و شکوفایی در ۱۲ ماه گذشته  به ۱.۴ درصد در کل کشور بالغ شود. این در حالی بوده که بسیاری از اقتصاددانان پیش‌تر برای این ماه فقط افزایش تعداد ۱۰ هزار شغل را پیش‌بینی کرده بودند.

به دلیل ایجاد حدود ۵۱ هزار شغل تازه در بخش دولتی و ۲۲ هزار شغل تازه در بخش خصوصی و کاسته شدن از تعداد کانادایی‌های جویای کار به میزان ۴۴ هزار نفر که اغلبشان نیز به جمع خوداشتغالان پیوسته بودند، رقم پیش‌بینی شده ۱۰ هزار شغل تقریبا به بیش از سه‌ برابر رسید.    

آقای مایکل کین مدیر شبکه تلویزیونی کانادایی Business News Network (BNN) از آنچه اتفاق افتاده با عنوان «چراغ‌های روشن و امیدبخش» نام برده و معنای آن را وجود اقتصادی آرام و پایدار برای کشور تعبیر نموده است.

آقای کین بیان نمود که با وجود این‌که در بیشتر بخش‌ها از نظر تعداد نیروی کار تغییرات بزرگی اتفاق نیفتاده اما در سه بخش خاص وضعیت به گونه‌ای استثنایی خوب بوده  است. یکی از این بخش‌ها بخش حمل و نقل و انبارداری بوده که در آن بر تعداد نیروها ۱۹ هزار نفر اضافه شده است و همچنان هم با ۵.۴ درصد رشد در میان دیگر صنایع دارای بالاترین میزان رشد در تعداد نیرو است. در بخش فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و فنی نیز با وجود کاهش ۱۹ هزار نفری نیرو اما همچنان با ۱.۴ درصد رشد نسبت به ۱۲ ماه گذششته مواجه هستیم.

آقای کین می‌گوید: «گرچه در ماه جون بر تعداد نیروهای کار در بخش ساختمان‌سازی چندان اضافه نشده اما با این‌حال این بخش از سال گذشته تا کنون ۳۹ هزار نیروی جدید را به کار گرفته است. »

دو استان انتاریو و آلبرتا از نظر رشد اشتغال در ماه جون در کانادا دارای رتبه نخست هستند که در هر یک از آنها به ترتیب تعداد ۴۰ هزار و ۲۲ هزار شغل تازه ایجاد شده است. در ماه جون تعداد مشاغل در استان نووا اسکوشیا نیز به میزان ۳ هزار و ۸۰۰ نفر اضافه شد. در این ماه به عکس در استان‌های نیوفاوندلند و لابرادور و کبک شاهد کاهش تعداد مشاغل بودیم و باقی استان‌ها نیز تغییرات قابل توجهی در تعداد نیروهای کار خود نداشتند. 

ارقام زیر نشان‌دهنده نرخ بیکاری در استان‌های مختلف کشور در ماه جون و مقایسه آن با ماه پیش از آن است:

 

استان

می

 جون      

۱

نیوفاوندلند

۱۱.۹

۱۲.۳

۲

پرینس ادوارد آیلند

۱۱.۹

۱۲

۳

نیوبرانزویک

۹.۵

۹.۶

۴

نووااسکوشیا

۹.۰

۸.۷

۵

انتاریو

۷.۹

۷.۷

۶

بریتیش کلمبیا

۷.۶

۷.۳

۷

کبک

۷.۳

۷.۹

۸

آلبرتا

۵.۴

۵.۶

۹

مانیتوبا

۵.۳

۵.۵

۱۰

ساسکاچوان

۵.۰

۴.۹

 

 

در مورد سرزمین‌های شمالی نیز که  اداره آمار کانادا هر سه ماه یک بار داده‌های مربوط به آن را منتشر می‌کند، ارقام از بالا رفتن میزان اشتغال خبر می‌دهند. نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته، امسال در قلمرو یوکان حدود ۱ هزار و ۷۰۰ شغل تازه ایجاد شده، در قلمرو نورت‌وست ۱ هزار شغل تازه ایجاد شده و در نانووات نیز ۵۰۰ شغل تازه بر تعداد مشاغل موجود افزوده شده است.

در مجموع کل کشور، بیشترین گروهی که در این افزایش نقش داشتند صاحبان مشاغل پاره‌وقت با ۲۸ هزار مورد شغل تازه و خانم‌های گروه سنی ۲۵ تا ۴۵ سال بودند. بر اساس اعلام آژانس، در ماه جون در مجموع ۱۷ میلیون و ۳۳۰ هزار کانادایی مشغول به کار بوده و تعداد ۱ میلیون و ۳۸۸ هزار نفر نیز بیکار بوده‌اند.

آقای داگلاس پورتر، اقتصاددان برجسته بانک مونترال بعد از انتشار این گزارش اعلام کرد: «حتی اگر جزئیات موجود در این گزارش به خوبی عنوان اصلی آن نباشند اما بازهم تردیدی نیست که بازار کار بهبود و حرکت رو به رشد خود را به‌طور پیوسته ادامه داده است.» و البته به گفته وی همین گزارش‌‌ها می‌توانند سبب شوند تا بانک مرکزی زودتر از آنچه انتظار آن می‌رفته به بالا بردن نرخ بهره اقدام کند.

متاسفانه آمارها در امریکا حقایق ناخوشایندی را نشان می‌دهند که نشانه‌ای از بهبود در آنها مشهود نیست و مشخص است که شرکت‌های امریکایی برای استخدام نیروهای تازه هنوز هم اطمینان خاطر کافی ندارند.   

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar