نخست‌وزیر انتاریو خواستار قدرت عمل بیشتر استان در زمینه مهاجرت شد
02 آگوست 2011 - 20:19
بازدید 384
9

آقای دالتون مک‌گینتی، خواستار قدرت عمل بیشتر برای بزرگ‌ترین استان کانادا یعنی استان انتاریو در زمینه امر مهاجرت شد. وی اخیرا اعلام نمود: «استان بریتیش کلمبیا نسبت به ما از قدرت عمل بیشتری در امر مهاجرت برخوردار است. ما هم فقط خواستار رعایت انصاف و داشتن سهم مشابهی در این حوزه هستیم تا بتوانیم در […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای دالتون مک‌گینتی، خواستار قدرت عمل بیشتر برای بزرگ‌ترین استان کانادا یعنی استان انتاریو در زمینه امر مهاجرت شد. وی اخیرا اعلام نمود: «استان بریتیش کلمبیا نسبت به ما از قدرت عمل بیشتری در امر مهاجرت برخوردار است. ما هم فقط خواستار رعایت انصاف و داشتن سهم مشابهی در این حوزه هستیم تا بتوانیم در این زمینه بهتر کار کنیم.»

استان انتاریو مدعی است که دولت فدرال از نظر امکانات، منابع و توان استقرار مهاجران به استان‌های کبک، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا کمک بیشتری کرده است. این در حالی است که هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر وارد استان انتاریو می‌شوند که بدون شک این رقم از تعداد مهاجران هر یک از استان‌های نامبرده بیشتر است.

وزیر شهروندی و مهاجرت استان، آقای دکتر اریک هاسکینز، هم در همین مورد افزود که دولت انتاریو قصد دارد تا با انجام برخی اقدامات زمینه را به‌گونه‌ای فراهم نماید تا یافتن کار برای تازه‌واردان در حوزه‌های تخصصی‌اشان آسان‌تر از قبل شود و این امر را نیز اخیرا به صورت عمومی اعلام نموده است. برای  مثال پزشکانی که دارای آمادگی لازم تشخیص داده شوند، دیگر ملزم به گذراندن دوره‌های رزیدنسی نیستند.

علاوه بر این دولت در نظر دارد تا ماموران و هیئت‌های منصفه‌ای را برای کار با دولت، هیئت‌های قانون‌گذار تخصصی و دیگر دست‌اندرکاران ایجاد نماید تا با کمک‌ آنها از میزان موانع غیرضروری برای ورود به کار این متخصصان کاسته شود و در عین حال فرصت‌های شغلی بیشتری در حوزه پزشکی و دیگر تخصص‌ها فراهم شود. 

دفاتر این هیئت‌های منصفه یا Fairness Commissioner آژانس‌های دولتی مستقلی هستند که بر کار هیئت‌های مجوزدهنده به ۴۰ حرفه و تخصص در استان انتاریو نظارت می‌کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، ۴۷ درصد از نیروی کار استان انتاریو را مهاجران تشکیل می‌دهند. وزارت دارایی استان انتاریو پیش‌بینی می‌کند که به دلیل بالا رفتن سن نیروی کار در انتاریو تا سال ۲۰۱۴، مهاجران تضمین‌کننده کل رشد نیروی کار در استان خواهند بود. 

دولت به نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ انجام شده اشاره می‌کند که در آن ذکر شده فقط ۲۴ درصد از متخصصان مهاجر در حوزه تخصصی مرتبط کار می‌کنند و این در مقایسه با رقم ۶۲ درصد برای متخصصان کانادایی، نشان از اختلافی فاحش دارد.

دولت معتقد است که مهم‌ترین موانع بر سر راه این متخصصان عبارتند از:

  •  مهارت زبان
  •  نداشتن تجربه کار کانادایی
  •  دست‌کم گرفتن تحصیلات غیرکانادایی از سوی کارفرمایان
  •  نیاز به زمان برای به روز کردن دانش و مهارت
  •  روند پیچیده دریافت مجوز یا گواهی برای کار

دولت انتاریو به راه‌هایی اشاره می‌کند که از طریق آنها می‌توان به کانادایی‌های جدید کمک نمود. یکی از این راه‌ها هیئت Global Experience Ontario و HealthForce Ontario است که به طور خاص برای کمک به دانش‌آموختگان خارجی در حرفه پزشکی تاسیس شده است و به ارائه اطلاعات و معرفی مدارک لازم برای دریافت مجوز به این عده می‌پردازد. 

دولت می‌گوید که از سال ۲۰۰۳ به این سو، بیش از ۴۰ هزار متخصص خارجی توانسته‌اند در انتاریو مراحل لازم را طی کرده و به کار در حوزه شغلی خود مشغول شوند.

دولت دالتون مک‌گینتی از سال ۲۰۰۳ در راس قدرت بوده و قرار است که امسال در ۶ ماه اکتبر، رای‌دهندگان بار دیگر برای انتخاب دولت مورد نظر خود پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar