نحوه اسپانسرشیپ همسر برای مهاجرت به کبک
12 ژانویه 2021 - 15:30
بازدید 448
7

شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم می تواند شریک زندگی یا همسر خود را که مایل به مهاجرت به کبک هستند، اسپانسر کنند.   از آنجایی که کبک از نظر مهاجرت، دارای اختیارات خاص خود است، یک مرحله اضافی در روند درخواست این برنامه وجود دارد؛ افراد مایل به مهاجرت به این استان ابتدا باید درخواست […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم می تواند شریک زندگی یا همسر خود را که مایل به مهاجرت به کبک هستند، اسپانسر کنند.

 

از آنجایی که کبک از نظر مهاجرت، دارای اختیارات خاص خود است، یک مرحله اضافی در روند درخواست این برنامه وجود دارد؛ افراد مایل به مهاجرت به این استان ابتدا باید درخواست خود را در سطح فدرال، به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC)، و سپس در سطح استانی، به «اداره مهاجرت کبک» (MIFI) ارسال کنند.

اولین مرحله برای اسپانسرشیپ همسر خود جهت مهاجرت به کانادا، ارائه پرونده کامل اسپانسرشیپ و اقامت دائم به دولت کانادا می باشد.

این پرونده شامل فرم های تکمیل شده خاص، مدارک مربوط، و هزینه پردازش مورد نیاز «IRCC» است. به علاوه، متقاضیان باید پرونده شخص اسپانسرشده را به همراه مدارک و هزینه های مورد نیاز، ارسال کنند.

برنامه اسپانسرشیپ همسر برای مهاجرت به کانادا

هنگامی که درخواست متقاضی توسط «IRCC» تأیید شود، افراد باید درخواست خود را جهت اعلام تعهد برای «MIFI» ارسال کنند. این تعهدنامه در واقع قراردادی است که متقاضی را به عنوان اسپانسر همسر یا شریک زندگی خود به دولت کبک معرفی می کند. متقاضیان باید از طریق وبسایت «MIFI»، فرم های مربوط را پر کرده، و مدارک و هزینه های لازم را نیز ارسال کنند.

در صورت تأیید درخواست توسط «MIFI»، پرونده متقاضیان مستقیماً به دفتر «IRCC» ارسال، و درخواست اقامت دائم افراد مورد نظر، پردازش خواهد شد. اسپانسرشوندگان برای دریافت اقامت دائم، باید معاینات پزشکی، تست سؤپیشینه، و چک امنیتی «IRCC» را پشت سر بگذارند.

پس از ورود به کبک، اسپانسرشوندگان می تواند از بسیاری از خدمات ارائه شده توسط «MIFI» (شامل جلسات توجیهی، دوره های زبان فرانسه، و کمک افسران مهاجرت) بهره مند شده، و به خدمات سازمان هایی که از تازه واردان استقبال می کنند، دسترسی داشته باشند.

پردازش درخواست های اسپانسرشیپ همسر توسط «IRCC» تقریباً 12 ماه به طول می انجامد؛ شامل یک دوره انتظار دو یا سه ماهه که در آن، پرونده اسپانسرشیپ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

شرایط مورد نیاز

متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ همسر باید از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنند. به طور خاص، آنها باید شهروندان کانادا، جزو بومیان کانادا، یا مقیمان دائم بالای 18 سال باشند.

مانند سایر مناطق کانادا، هیچ حداقل مشخصی برای اسپانسرشیپ همسر در کبک وجود ندارد. (برای حمایت مالی از پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، یا افراد وابسته دارای فرزند، افراد باید ثابت کنند که درآمد کافی را برای دوران تعهد خود دارند.) با این حال، متقاضیان باید به «IRCC» و «MIFI» ثابت کنند که توانایی تأمین مخارج خود، شخص اسپانسرشده، و کودکان وابسته را دارند.

برای اثبات این موضوع، و همچنین زندگی در کبک، متقاضیان می توانند:

 

  • یک رسید بانکی ارائه دهند که نشان می دهد بودجه کافی برای تأمین مخارج زندگی خود را دارند؛
  • برنامه مورد نظر خود و همسر خود را برای شروع به کار، یا اطلاعاتی را در مورد مدرک تحصیلی و سوابق خود (با اشاره به پیشنهاد شغلی فعلی در کبک) در قالب یک نامه ارائه دهند.

 

به علاوه، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که ممکن است مانع اسپانسرشیپ همسر یا شریک زندگی متقاضیان شود. موارد زیر، افراد را از اسپانسرشیپ منع خواهد کرد:

  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن مسئولیت مالی همسر سابق یا شریک زندگی خود، همزمان با تعهد سه ساله مربوط به همسر فعلی
  • ورشکستگی و عدم برکناری از شغل

 

علاوه بر شرایط مورد نیاز برای اسپانسرها، افراد اسپانسرشده نیز باید بالای 18 سال سن داشته، و معاینات پزشکی، تست سؤپیشینه، و موارد امنیتی را پشت سر بگذارند.

شایان ذکر است که همه فرم های مورد استفاده دولت کبک فقط به زبان فرانسه موجود هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar