میزان ساعت کاری دانشجویان در کشورهای مختلف 
14 می 2024 - 7:27
بازدید 191
13

از پاییز 2024، ساعات کاری کانادا برای دانشجویان بین المللی 24 ساعت در هفته خواهد بود در 29 اپریل 2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که به زودی به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد، در زمان برگزاری کلاس‌ها، تا 24 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه (off-campus) کار کنند. این خبر طی یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

از پاییز 2024، ساعات کاری کانادا برای دانشجویان بین المللی 24 ساعت در هفته خواهد بود

در 29 اپریل 2024، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که به زودی به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد، در زمان برگزاری کلاس‌ها، تا 24 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه (off-campus) کار کنند.

این خبر طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد، جایی که وزیر مهاجرت رسما اذعان کرد که سیاست موقت کنونی را تمدید نخواهد کرد. سیاست موقت اداره مهاجرت به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌داد تا در طول کلاس‌ها و در زمان‌های تعطیلی،  بدون محدودیت ساعت کار کنند.

سیاست جدید از پاییز 2024 آغاز خواهد شد. پیش از این و قبل از اعمال سیاست موقت که در سال 2022 تصویب شد، دانشجویان بین المللی فقط 20 ساعت در هفته مجاز به کار بودند. 

بر اساس سیاست بازنگری شده 24 ساعت در هفته، دانشجویان بین المللی همچنان می‌توانند در طول تعطیلات تحصیلی برنامه‌ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی و زمستانی یا زمان فرجه هفتگی به صورت تمام وقت کار کنند.

سیاست کانادا در مقایسه با سایر کشورها چگونه است؟

از نظر سیاست ساعت کاری، کانادا با سایر مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی برابری می‌کند. بر اساس گزارش ژانویه 2024 توسط «ApplyBoard»، مقاصد محبوب دانشجویان بین‌المللی برای سال 2023 به شرح زیر بودند. در این مطلب مروری خواهیم داشت بر سیاست ساعات کاری دانشجویان بین‌المللی در هر کدام از این کشورها.

  • ایالات متحده (17 درصد) 

در ایالات متحده (ایالات متحده)، دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی معتبر F-1 مجاز به کار 20 ساعت در هفته در محوطه دانشگاه (on campus) هستند. در همین حال، دانشجویان واجد شرایط می‌توانند در زمان برگزاری کلاس‌ها و به طور تمام وقت در طول تعطیلات سالانه و تعطیلی کلاس‌ها تا 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه کار کنند (با شرط).

*بر اساس گزارش ژانویه 2024 «ApplyBoard»، 17درصد دانشجویان بین المللی علاقمند تحصیل در ایالات متحده بودند. 

  • بریتانیا (11 درصد)

طبق اعلام «شورای امور دانشجویان بین‌المللی بریتانیا» (UKCISA)، دانشجویان بین‌المللی که اجازه کار دارند باید اطمینان حاصل کنند که زمان کارشان از ۱۰ یا ۲۰ ساعت در هفته تجاوز نمی‌کند.

«شورای امور دانشجویان بین‌المللی بریتانیا» هشدار می‌دهد که دانشجویان باید نسبت به محدودیت‌های کاری تحمیل یا توصیه شده توسط دانشگاه، کالج یا مدرسه، آگاه باشند. در زمانی تعطیلی کلاس‌ها، دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار تمام وقت هستند.

  • کانادا (10 درصد)

همانطور که در بالا گفته شد، از پاییز 2024، سیاست ساعات کاری کانادا برای دانشجویان بین المللی شامل موارد زیر است:

  • 24 ساعت در هفته کار خارج از دانشگاه در طول سال تحصیلی؛
  • کار تمام وقت در طول تعطیلات دانشگاه.
  • فرانسه  (6 درصد)

طبق گزارش «کامپوس فرانس» (Campus France)، دولت فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد حداکثر 964 ساعت یا معادل 60 درصد از حداکثر ساعات کاری مجاز را کار کنند که 21 ساعت در هفته می‌شود.

همین منبع توضیح می‌دهد، برای دانشجویان بین المللی که به دنبال کار در دانشگاه خود هستند، فرانسه سیاست جداگانه‌ای دارد. این دانشجویان از اول سپتامبر تا 30 جون حداکثر 670 ساعت و از اول جولای تا 31 آگوست حداکثر 300 ساعت مجاز به کار هستند.

  • استرالیا و آلمان (6 درصد)

دو کشور دیگر با درصد محبوبیت مشابه فرانسه در فهرست ApplyBoard قرار گرفتند.

به اعلام وزارت امور داخلی (Department of Home Affairs) در استرالیا، دارندگان ویزای دانشجویی اجازه دارند تا 48 ساعت در هر دوره دو هفته‌ای در حین تحصیل کار کنند.

دولت استرالیا همچنین تصریح می‌کند که دارندگان ویزای دانشجویی در زمان تعطیلی دانشگاه، محدودیت کاری ندارند.

در آلمان، طبق گزارش «ICEF Monitor»، دانشجویان بین المللی اجازه دارند در طول تحصیل خود حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند.

ارزش ساعات کار برای دانشجویان بین المللی

توانایی کار در حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی ارزشمند است، چرا که به آنها کمک می‌کند درآمد کسب کنند. 

در کانادا، دانشجویان بین‌المللی برای واجد شرایط بودن جهت کار خارج از دانشگاه در حالی که کلاس‌ها در حال برگزاری است، باید دارای شرایط زیر باشند: 

  • اجازه تحصیلی معتبر داشته باشند؛
  • به صورت تمام وقت در یک موسسه تحصیلی تعیین شده (DLI) تحصیل کنند. 
  • تحصیل در یک برنامه تحصیلی آکادمیک، فنی یا حرفه‌ای باشد که حداقل شش ماه طول می‌کشد و منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه می‌شود.؛
  • دارای شماره بیمه اجتماعی (SIN) معتبر باشند. 
  • این امکان وجود دارد که دانشجویان کانادا در طول تعطیلات تحصیلی در ساعات نامحدودی به کار خود ادامه دهند، مشروط بر اینکه در ترم آینده به صورت تمام وقت ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است که  واجد شرایط بودن برای کار در حین تحصیل در کانادا مستلزم داشتن مجوز کار در اجازه تحصیل(study permit) دانشجویان بین المللی است. این مجوز به وضوح نشان می‌دهد که آیا یک دانشجو می‌تواند در دانشگاه، خارج از دانشگاه یا هر دو کار کند یا خیر.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

قوانین جدید برای ساعات کاری دانشجویان بین المللی

سهمیه پذیرش ویزاهای تحصیلی هر استان‌ کانادا در 2024

کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های موجود برای دانشجویان بین المللی در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar