موفقیت قابل‌ توجه برنامه سوپرویزا
12 دسامبر 2012 - 15:05
بازدید 199
7

بر اساس اطلاعی که بخش خبری CBC از اداره شهروندی و مهاجرت کانادا کسب نموده، آمار و ارقام نشان می‌دهند که از یک‌سال پیش یعنی از زمانی که دولت فدرال ویزای جدیدی به نام «سوپرویزا» را برای ورود والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به کانادا معرفی کرده، این ویزا با استقبال خوبی مواجه شده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اطلاعی که بخش خبری CBC از اداره شهروندی و مهاجرت کانادا کسب نموده، آمار و ارقام نشان می‌دهند که از یک‌سال پیش یعنی از زمانی که دولت فدرال ویزای جدیدی به نام «سوپرویزا» را برای ورود والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به کانادا معرفی کرده، این ویزا با استقبال خوبی مواجه شده و تا کنون بیش از ۱۱ هزار مورد از آن توسط دولت صادر شده است.  

این رقم اثباتی است بر این‌که ویزای مذکور به‌رغم هزینه‌های بالای تامین آن، مورد توجه خانواده‌های مهاجر بوده است.

سوپرویزای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به این‌ گروه از افراد که خانواده‌هایشان در کانادا ساکن هستند این مجوز را می‌دهد که حداکثر برای مدت ده سال بتوانند به دفعات به کانادا سفر کنند. این ویزا باید هر دوسال یک‌بار هم تمدید شود.

از سال گذشته تا کنون بیش از ۱۵ هزار نفر برای دریافت این ویزا تقاضا داده‌اند.

تا پایان اکتبر امسال، بخش مربوط به این امر در اداره مهاجرت ۱۳ هزار تقاضا را بررسی و حدود ۸۵ درصد آنها یعنی حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد را نیز پذیرش نموده است. علاوه بر این، ارقام نشان می‌دهند که فقط تعداد بسیار کمی از متقاضیان پیش از بررسی تقاضایشان از این موضوع انصراف داده‌اند.

برخی از کسانی که سال‌هاست مدافع گرد هم آمدن خانواده‌ها هستند این اتفاق را یک موفقیت می‌دانند. آقای فلیکس ژانگ، صاحب وبسایت Sponsor our Parents می‌گوید که خیلی از والدین واقعا تمایلی برای مهاجرت به کانادا ندارند، آنها فقط می‌خواهند این امکان را داشته باشند که بتوانند به‌طور مرتب عزیزانشان را ببینند. وی گفت: «سوپرویزا در مجموع چیز خوبی است، روشی جایگزین است برای والدینی که فرزندانشان در کانادا هستند تا به جای منتظر ماندن در پروسه طولانی مهاجرت، هرچه زودتر بتوانند به آنها بپیوندند. علاوه بر این این ویزا نشان می‌دهد که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا انعطاف‌پذیرتر از همیشه شده است. برنامه‌های متفاوت برای نیازهای متفاوت.»

سال گذشته دولت اعلام کرد که برای مدت دو سال بررسی تقاضاهای جدید صدور ویزای اسپانسرشیپی برای والدین را متوقف خواهد کرد. به اعتقاد آقای ژانگ، برخی از سوپرویزا برای پر کردن این فاصله زمانی دوساله استفاده می‌کنند. وی می‌گوید: «سوپرویزا می‌تواند پلی باشد بین زمان حال تا آن‌ زمان که اقامت دائم فرد پذیرفته می‌شود. به این ترتیب اگر پروسه گرفتن اقامت دائم سه تا چهار سال هم طول بکشد، آن‌وقت سوپرویزا حکم پل رابط را خواهد داشت.»

الزام بیمه درمانی

اما برخی نیز هشدار می‌دهند که سوپرویزا ممکن است برای بعضی خانواده‌ها گران باشد زیرا ضرورت دریافت آن خرید بیمه درمانی توسط متقاضی است و لازم است که خانواده ساکن در کانادا سطح درآمد مشخصی داشته باشند.

آقای فرد دویلا، رئیس انجمن Winnipeg Filipino Breakfast می‌گوید که بسیاری از افراد در کامیونیتی فیلیپینی‌ها نمی‌توانند از عهده تامین شرایط این ویزا برآیند. وی می‌گوید: «این ویزا خیلی گران است، زیرا متقاضی باید بیمه درمانی با پوشش ۱۰۰ هزار دلار خریداری کند و نمی‌تواند این کار را بکند.» وی افزود که هزینه این بیمه برای یک فرد به‌طور متوسط می‌تواند تا ۱ هزار و ۳۰۰ دلار در سال باشد.

به اعتقاد آقای دویلا، این ویزای جدید نمی‌تواند راه‌حلی برای مدت زمان طولانی انتظار و انباشت پرونده‌ها در گروه والدین باشد که در حال حاضر بررسی آنها گاه تا هشت سال نیز به طول می‌انجامد. وی گفت که دولت‌های لیبرال قبلی منابع بیشتری را به این امر اختصاص داده بودند و لازم است که دولت محافظه‌کار فعلی نیز همین کار را انجام دهد.

وی گفت: «در دولت‌های قبلی برای حل معضل انباشت پرونده‌ها تعداد افراد بیشتری را مسئول رسیدگی به پرونده‌ها می‌کردند تا زمانی که مسئله برطرف شود. چرا حالا باید مشکل تازه‌ای ایجاد کنیم؟ نمی‌توان یک مشکل را با ایجاد مشکلی تازه برطرف کرد.»

با این وجود یکی از کارشناسان این حوزه معتقد است که سوپرویزا با برطرف ساختن بخشی از نیاز در گروه والدین، به کم شدن حجم انباشت پرونده‌های آن کمک خواهد کرد. آقای ریچارد کرلند، وکیل مهاجرتی ساکن ونکوور، در این‌باره می‌گوید: «این کار بعد از مدتی به تعدیل کار در این گروه منجر خواهد شد. چون به نظر من افراد زیادی یا احتمالا قریب به یک‌سوم از متقاضیان این گروه، فقط برای دست‌یابی به امکان دیدار وابستگانشان در کانادا برای این ویزا درخواست داده‌اند.»

آقای کرلند می‌افزاید که بسیاری از والدین که در کشورهای اصلی متقاضی همچون چین و هند زندگی می‌کنند، تمایل دارند که حداقل برای مدتی از سال و اجتناب از سرمای کانادا به کشور زادگاه خود بازگردند و مجددا با دیگر اعضای خانواده و جامعه آشنای خود در ارتباط باشند.  

آمار مهم مربوط به این نوع ویزا تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۲

تعداد تقاضای دریافت شده: ۱۵ هزار و ۵۸۱ درخواست

پذیرفته شده: ۱۳ هزار و ۲۱۶

درصد پذیرش شده: ۸۷ درصد

درصد مردود شده: ۱۳ درصد

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با سوپرویزا، شرایط تقاضا برای آن و خدماتی که کنپارس در این زمینه ارائه می‌دهد، این مطلب را ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar