موافقت مشروط اکثریت قاطع کانادایی‌ها با پدیده پذیرش مهاجرین
05 جولای 2010 - 18:09
بازدید 292
12

    نتایج یک نظرسنجی که در هفته اول جولای انتشار یافته نشان می‌دهد کانادایی‌ها با روی گشاده به استقبال مهاجران به کانادا می‌روند، اما نمی‌خواهند دولت از آنچه تاکنون انجام شده پیشتر رود. بیش از ۸۱ درصد از کانادایی‌ها می‌گویند با این سخن که «پدیده مهاجرت برای کانادا مفید است» موافق یا تا حدودی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 
 
نتایج یک نظرسنجی که در هفته اول جولای انتشار یافته نشان می‌دهد کانادایی‌ها با روی گشاده به استقبال مهاجران به کانادا می‌روند، اما نمی‌خواهند دولت از آنچه تاکنون انجام شده پیشتر رود.

بیش از ۸۱ درصد از کانادایی‌ها می‌گویند با این سخن که «پدیده مهاجرت برای کانادا مفید است» موافق یا تا حدودی موافق هستند و بیش از ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان، مهاجرت را یکی از ابزارهای کلیدی برای ساختن اقتصادی قوی‌تر برای کانادا می‌دانند. اما ۷۱ درصد از آنها معتقدند که کانادا باید روند سالانه ورود مهاجرین را کاهش دهد و یا آن را ثابت نگاه دارد.
 
 
این دیدگاه بر اساس آمار سال ۲۰۰۸ که حدود ۲۴۷ هزار مهاجر وارد کانادا شده‌اند اعلام شده است در حالی که آمار مهاجرین در سال‌های ۲۰۰۹ و (احتمالا) ۲۰۱۰ بیش از این عدد است.
 
 
بسیاری از اقتصاددانان کانادایی می‌گویند این کشور باید روند پذیرش مهاجر را افزایش دهد تا بتواند جایگزینی برای کاهش فزاینده نیروی کار بیابد. بر اساس بررسی‌ها در دهه‌های آینده تعداد کودکان متولد شده از تعداد افراد کهنسال کمتر خواهد بود و بنابر این افزایش روند مهاجرپذیری که موضوع حیاتی برای کاناداست.
 
 
مسئول موسسه انجام‌دهنده تحقیقات می‌گوید نظرسنجی نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به تازه‌واردان خوشامد می‌گویند اما در این بین، میان میل به پذیرش مهاجرین و نگرانی از بابت نبودن شغل کافی برای ساکنان فعلی یک تنش وجود دارد. در واقع، شرایط سخت اقتصادی در دو سال گذشته و افزایش تعداد بیکاران سبب شده تا مردم از بابت پرشدن ظرفیت‌های شغلی بازار توسط مهاجرین نگران شوند.
 
 
نتایج استانی نیز این ادعا را تقویت می‌کند چرا که مثلا در استان انتاریو که بیشترین تعداد مهاجرین به آن وارد می‌شوند و تعداد مهاجرین نسل اول ساکن کانادا هم در آن از همه جا بیشتر است، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد ۳۹ درصد پاسخ‌دهندگان (بالاترین میزان در کل کانادا) خواستار کاهش سالانه مهاجرین شده‌اند. استان انتاریو در رکود اخیر ضربه‌های سختی را تحمل کرد و آمار بیکاران در آن یکی از بالاترین‌ها در میان استان‌های کانادا بود. بعد از این استان، ساکنان بریتیش‌کلمبیا با ۳۳ درصد تقاضای مشابه، رتبه دوم را دارا هستند.

یک سخنگوی وزارت مهاجرت کانادا می‌گوید نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد سیاست‌های مهاجرپذیری محافظه‌کاران مورد اجماع جامعه کانادایی است. این سخن به تغییراتی در روند مهاجرپذیری در دو سال اخیر اشاره دارد که تلاش می‌کند بیشترین میزان هماهنگی را بین نیازهای بازار کار و روند ورود مهاجرین فراهم آورد تا تازه‌واردان به کانادا به جای آنکه نرخ بیکاری را در برخی حوزه‌های شغلی افزایش دهند، به جبران کمبودهای بازار کمک برسانند.
 
این نظرسنجی به شیوه تصادفی و تلفنی از بین ۱۰۰۸ کانادایی در فاصله ۲۹ می تا ۳ جون انجام شده و درصد خطای آن ۳.۱ معادل صحت ۱۹ از ۲۰ است.

 
اصل مقاله را می‌توانید اینجا ببینید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar