مهاجران سالم تر از شهروندان متولد کانادا
07 دسامبر 2011 - 10:31
بازدید 269
15

تاثیر مهاجر سالم در یک جامعه تاثیری پایدار است و بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا مشخص شده است که مهاجران در مجموع سلامت‌تر از شهروندان کانادایی هستند. بعضی از افراد سالم بعد از مهاجرت به کانادا از نظر سلامتی دچار مشکلاتی می‌شوند اما هنوز به‌ خوبی روشن نیست که چرا […]

ارسال توسط :
پ
پ

تاثیر مهاجر سالم در یک جامعه تاثیری پایدار است و بر اساس گزارش ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا مشخص شده است که مهاجران در مجموع سلامت‌تر از شهروندان کانادایی هستند.

بعضی از افراد سالم بعد از مهاجرت به کانادا از نظر سلامتی دچار مشکلاتی می‌شوند اما هنوز به‌ خوبی روشن نیست که چرا برخی از مهاجران هر چه بیشتر از مدت حضورشان در کانادا می‌گذرد، وضعیتشان از نظر سلامتی روند نزولی پیدا می‌کند.

هنوز هم نرخ مرگ‌ و میر در میان مهاجران به کانادا کمتر از شهروندان کانادایی است و مطالعات نشان داده‌اند که این امر حتی در مورد مهاجرانی که بیش از بیست سال از حضورشان در کانا ا می‌گذرد نیز صدق می‌کند.

در این مطالعه مشخص نشده که چرا مهاجران تمایل بیشتری به سالم ماندن دارند اما بدون شک این افراد جزء آن گروه از مردمان محسوب می‌شوند که از نظر کلی و ژنتیکی در وضعیت جسمی بهتری هستند، رژیم غذایی سالم‌تری دارند و فعالیت بدنی آنها نیز در کشور مبدا یا موطنشان بیشتر بوده است.

هر چه مهاجری مدت زمان طولانی‌تری در کانادا زندگی کرده باشد بیشتر به الگوی کلی سلامت در این جامعه نزدیک می‌شود. البته رابطه بین مهاجرت و سلامت با توجه به تغییراتی که از نظر منشا و جمعیت‌شناختی مهاجران در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، به روشنی قابل تشخیص نیست.

نتایج این آخرین گزارش اداره آمار کانادا بر اساس داده‌های موجود از سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ در مورد میزان مرگ و میر کانادایی‌هاست که رقم آن ۲.۷ میلیون نفر بوده که از این میان۵۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر یا ۲۰ درصد را جمعیت مهاجر تشکیل می‌داده است. 

نرخ مرگ و میر در میان مهاجران به طور محسوسی کمتر از متولدین کانادا است: در مردان ۱هزار و ۶ مورد در مقابل ۱ هزار و ۳۰۵ مورد و در زنان ۶۱۰ مورد در مقابل ۷۳۱ مورد.

در سال ۲۰۰۶، جمعیت مهاجر کانادا ۱۹.۸ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌داد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۱ سهم مهاجران در جمعیت کل حداقل به ۲۵ درصد بالغ شود. 

نرخ مرگ و میر با توجه به منشاء مهاجران متغیر است و این مطالعه پیشنهاد می‌کند که بهتر است تحلیل‌های ریشه‌ای‌تری در زمینه سلامتی در کشورهای مبدا مهاجران نیز انجام گیرد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar