مشاغل حرفه‌ای مورد تقاضا در کانادا در سال ۲۰۲۲
25 اکتبر 2022 - 4:57
بازدید 724
7
بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند با بهترین فرصت‌های شغلی روبرو هستند. مشاغل متعددی در کانادا وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک نیروی کار متخصص برای آن‌ها درخواست دهید.
ارسال توسط :
پ
پ

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند با بهترین فرصت‌های شغلی روبرو هستند. مشاغل متعددی در کانادا وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک نیروی کار متخصص برای آن‌ها درخواست دهید. برای اینکه بتوانید در این مشاغل موفق عمل کنید به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز خواهید داشت. هر شغلی نیازمند مهارت خاصی است و بنابراین متقاضیان باید برای آن آماده باشند. مسلما افراد زیادی برای اشتغال در کانادا اقدام می‌کنند و رقابت نیز در این بین بالاست پس باید مهارت‌های خود را گسترش دهید تا بتوانید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. در این مطلب مشاغل حرفه‌ای مورد تقاضا در کانادا در سال ۲۰۲۲ بررسی خواهند شد. شما می‌توانید از بین این مشاغل، شغلی را که متناسب با شرایط، توانایی‌ها، دانش و مهارت‌های شماست انتخاب کنید. 

مشاغل حرفه‌ای کانادا در سال ۲۰۲۲

اگر یک نیروی حرفه‌ای هستید و می‌خواهید حداقل ۹۱۵۰۰ دلار کانادا در سال درآمد داشته باشید باید بدانید که کانادا تقریبا در هر بخشی نیازمند متخصصان متخصص است و نیاز فوری به نیروی کار دارد. چه در ساخت و ساز کار کنید یا در تعمیر و نگهداری خانه یا امور تجاری، در هر صورت حداقل در یکی از ۱۳ استان کانادا می‌توانید شغل محبوب خود را پیدا کنید. بر اساس آمار در دسامبر ۲۰۲۱، ۵۴٫۷ هزار شغل به بازار کار کانادا اضافه شده است. این از رکورد بالای نزدیک به ۱ میلیون شغل در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ایجاد شد که دو سوم آن در ۵ بخش زیر قرار دارند.

  • خدمات اقامتی و غذایی با حداقل درآمد ۸۶۴۰۰ دلار کانادا در سال
  • مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی با حداقل درآمد ۵۲۱۰۰ دلار کانادا در سال
  • ساخت و ساز با حداقل درآمد ۳۴۳۰۰ دلار کانادا در سال
  • تجارت خرده فروشی با حداقل درآمد ۳۲۴۰۰ دلار کانادا در سال
  • تولید با حداقل درآمد ۳۱۲۰۰ دلار کانادا در سال

کانادا در حال ایجاد تغییرات بزرگ در دو جهت توسعه و سیستم مهاجرتی است. به این معنی که اکنون می‌تواند بهترین زمان برای شروع کار و فرآیند درخواست ویزا باشد. اما قبل از اینکه ببینید این تغییرات چطور می‌تواند روی شانس موفقیت شما تاثیر بگذارد باید بررسی کنیم که آیا شغل مورد نظر شما در فهرست مشاغل حرفه‌ای برتر مورد تقاضا در کانادا در سال ۲۰۲۲ قرار دارد یا خیر.

۵ بخش برتر نیازمند به نیروی کار خارجی در سال ۲۰۲۲

در حال حاضر کانادا در ۵ بخش زیر بیشترین کمبود نیروی کار را دارد. البته بخش‌های دیگری نیز هستند اما نیاز به نیروی آن‌ها مانند این ۵ بخش ضروری و فوری نیست.

  • حوزه خدمات اسکان و غذا در کانادا

موقعیت‌های شغلی برتر تجاری: مکانیک یخچال و تهویه مطبوع، آشپز و سرآشپز و قصاب

فرصت‌های شغلی ملی: ۱۵۶۹۵ شغل

استان‌های با بیشترین میزان تقاضا: انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا

میانگین حداقل دستمزد استانی: از ۱۵ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت

نرخ جای خالی شغل در بخش اقامت و خدمات غذایی کانادا حدود ۷٫۸% است که یک چهارم یعنی ۲۴٫۷% از افزایش کل مشاغل را شامل می‌شود. این صنعت بیشترین کمبود نیروی کار را در کانادا دارد که بیشتر آن‌ها در صنعت رستوران‌داری هستند. سایر مشاغلی که تقاضای زیادی در این صنعت دارند به شرح زیر هستند.

  • سرو غذا و نوشیدنی
  • نظافت
  • متخصص ضدعفونی

رستوران‌ها و اقامتگاه‌های کانادا با کمبود شدید نیروی کار متخصص مواجه هستند و با توجه به حقوق حداقل ۱۵ دلار در ساعت می‌توانید درآمد سالانه قابل توجهی داشته باشید. برای اینکه بتوانید در این رده شغلی موفق عمل کنید باید قبلا در این حوزه کار کرده باشید. داشتن مهارت لازمه این کار است البته ممکن است برخی از کافرماها دوره‌های کارآموزی برای نیروی جدید طراحی کرده باشند تا بتواند با قوانین و شرایط کار در مجموعه بیشتر آشنا شود. در هر صورت برای این شغل می‌توانید استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا را انتخاب کنید که به عنوان استان‌های برتر کانادا شناخته می‌شوند. اگر تخصص و مهارت کافی را دارید باید بدانید که کانادا در رده شغلی اسکان و غذا نیازمند جذب نیروی فوری است و بخشی از این نیرو را از میان متقاضیان خارجی انتخاب می‌کند پس احتمال موفقیت شما بالا خواهد بود. شغل اسکان و غذا بیشترین میزان فرصت‌های شغلی را دارد که حدود ۱۵۶۹۵ شغل است پس احتمال موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. 

  • حوزه مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی در کانادا

موقعیت‌های شغلی برتر تجاری: تکنسین تعمیر و نگهداری، برق و لوله‌کش

فرصت‌های شغلی ملی: ۴۵۴۰ شغل

استان‌های با بیشترین میزان تقاضا: کبک، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا

میانگین حداقل دستمزد استانی: از ۱۱٫۸۱ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت

بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی زیاد مورد علاقه نیروی کار خارجی نیست اما این رده شغلی بیشترین تاثیر را روی صنعت مراقبت‌های بهداشتی دارد که برای کانادا بسیار حائز اهمیت است. بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی به شدت نیازمند نیروی تعمیر و نگهداری بوده و بسیار به این نیروها متکی هستند بنابراین می‌توانید امنیت شغلی داشته باشید. کانادا به مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی نیاز فوری دارد تا مطمئن شود همه تجهیزات در سطوح بهینه کار می‌کنند. متخصصان بهداشت نیز برای سال‌های آینده مورد تقاضا خواهند بود. 

بخش مراقیت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی که بیشتر شامل مشاغلی مانند تکنسین تعمیر و نگهداری، تکنسین برق و لوله‌کشی هستند از جمله رده‌های شغلی است که کشور کانادا به آن نیاز فوری دارد. برخی از نیروهای کانادایی در این بخش‌ها مشغول به کار شده‌اند اما باز هم پاسخگوی نیاز بالای این بخش نیست. در حال حاضر فرصت‌های شغلی ملی موجود شامل ۴۵۴۰ شغل است که می‌توانید برای اشتغال در استان‌های کبک، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا اقدام کنید. لازم است بدانید که میانگین حقوق پرداختی در این شغل‌ها بین ۱۱٫۸۱ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت است. هر استان میزان مشخصی را برای حقوق ساعتی در نظر گرفته که می‌تواند با استان دیگر تفاوت زیادی داشته باشد. بنابراین قبل از ارائه درخواست به استان خاصی، شرایط اولیه و میزان حقوق را بررسی کنید. 

  • حوزه ساخت و ساز در کانادا

موقعیت‌های شغلی برتر تجاری: دستیاران و نیروی کار صنایع ساختمانی، اپراتورهای جرثقیل، پیمانکاران و سرپرستان

فرصت‌های شغلی ملی: ۲۷۱۶ شغل

استان‌های با بیشترین میزان تقاضا: آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا

میانگین حداقل دستمزد استانی: از ۱۱٫۸۱ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت

صنعت ساخت و ساز کانادا به رشد هر روزه خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ تعداد فرصت‌های شغلی مورد نیاز در این حوزه به بیش از ۶۴۹۰۰ شغل افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه در سال ۲۰۳۰ در کانادا بیش از ۲۵۹۱۰۰ کارگر بازنشسته می‌شوند بنابراین کانادا با کمبود شدید نیروی کار در حوزه ساخت و ساز مواجه خواهد شد. به همین دلیل نیز دولت این کشور به دنبال جذب مهاجران متخصص برای پُر کردن شکاف رو به رشد نیروی کار در حوزه ساخت و ساز خواهد بود. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر ساله تقاضا برای کار در زمینه ساخت و ساز افزایش چشمگیری خواهد داشت. در حال حاضر تعداد فرصت‌های شغلی موجود در یان حوزه، ۲۷۱۶ شغل است که به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. استان‌های آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا بیشترین میزان تقاضا را برای نیروی متخصص و نیروی کار متخصص ساخت و ساز دارند. میانگین حقوق نیز در این استان‌ها بین ۱۱٫۸۱ دلار کانادا در ساعت تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت است. 

  • حوزه تجارت خرده فروشی در کانادا

موقعیت‌های شغلی برتر تجاری: رانندگان کامیون و حمل و نقل

فرصت‌های شغلی ملی: ۸۶۹۰ شغل

استان‌های با بیشترین میزان تقاضا: انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا

میانگین حداقل دستمزد استانی: از ۱۱٫۸۱ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت

همانطور که بخش‌های خرده فروشی (به ویژه وب‌سایت‌های خرید آنلاین) در کانادا دوباره شروع به رشد می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود که حمل و نقل نیز برای سال‌های آینده تقاضای بالایی داشته باشد. برای اینکه کالا در هر حوزه‌ای به موقع به خرده‌ فروشی‌ها و فروشگاه‌ها برسد نیاز فوری به رانندگان حمل و نقل و تحویل خواهد بود. اما این تمام ماجرا نیست، علاوه‌بر رانندگان که نقش بسیار مهمی در حوزه تجارت خرده فروشی در کانادا بازی می‌کنند، باید توجه داشته باشید که خودروی آن‌ها نیازمند تعمیر و نگهداری است. پس در کنار رانندگان و خودروهای آن‌ها، مکانیک‌های خودرو نیز وجود دارند. می‌توان نتیجه گرفت که این دو شغل یعنی رانندگان کامیون و حمل و نقل و مکانیک‌ها در کنار یکدیگر می‌توانند صنعت خرده‌فروشی را رونق دهند. در حوزه خرده فروشی در حال حاضر ۸۶۹۰ فرصت شغلی وجود دارد و هر روز نیز در حال افزایش است چون تعداد فروشگاه‌ها و مراکز خرده فروشی هر روز بیشتر می‌شوند. اگر در زمینه رانندگی وسایل نقلیه باری سنگین یا مکانیکی تجربه و مهارت دارید می‌توانید در یکی از استان‌های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا شغلی مناسب پیدا کنید. در ضمن میانگین حقوق استانی بین ۱۱٫۸۱ دلار تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت است که در مجموع می‌تواند عدد قابل توجهی در سال باشد. 

  • تولید در کانادا

موقعیت‌های شغلی برتر تجاری: جوشکار، تعمیرکار، نجار و نصاب

فرصت‌های شغلی ملی: ۲۰۲۳ شغل

استان‌های با بیشترین میزان تقاضا: انتاریو و منیتوبا

میانگین حداقل دستمزد استانی: از ۱۱٫۹۵ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت

تولیدکنندگان تقریبا در هر بخشی به نیروی کار حرفه‌ای‌، باتجربه و متخصص نیاز دارند. این امر نه تنها برای اطمینان از انجام سفارشات بلکه برای اطمینان از سلامت ماشین‌آلات در خطوط مونتاژ نیز خواهد بود. نیروی کار در بخش‌های ساخت و ساز، کشاورزی و خودرو تقریبا در همه جای کانادا موقعیت شغلی خوبی خواهند داشت. در حوزه تولید به مشاغل مختلفی نیاز است که در حال حاضر برخی از آن‌ها در این مقاله معرفی شدند که شامل جوشکار، نجار و نصاب هستند. برای این موقعیت‌های شغلی و دیگر مشاغل حوزه تولید هم اکنون ۲۰۲۳ شغل در دسترس است که نیروی کار متخصص از سراسر دنیا می‌توانند برای آن اقدام کنند. استان‌های انتاریو و منیتوبا بیشترین میزان تقاضا را برای مشاغل حوزه تولید داشته‌اند و بنابراین می‌توانید برای مشاغل ذکر شده در این استان‌ها درخواست دهید. لازم است بدانید که میانگین حداقل دستمزد استانی در میان مشاغل حوزه تولید بین ۱۱٫۹۵ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت است. با این تفاسیر می‌توانید شغلی مناسب پیدا کرده و از درآمد خوبی بهره‌مند شوید. 

نحوه مهاجرت به کانادا به‌ عنوان کارگر متخصص در سال ۲۰۲۲

برای مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر هستند.

  • برنامه تجارت نیروی کار متخصص فدرال

به منظور کمک به نیروی کار متخصص و باتجربه خارجی، برنامه تجارت متخصص فدرال کانادا به متقاضیان اقامت دائم می‌دهد. برای اینکه واجد شرایط شرکت در این برنامه باشید باید دانش زبانی (خواندن و نوشتن CLB4 و شنیدن و مکالمه CLB5) داشته و حداقل ۲ سال سابقه کار تمام‌وقت در یک حرفه در ۵ سال گذشته داشته باشید. داشتن پیشنهاد شغلی یکی از الزامات این روش مهاجرتی است.

  • برنامه نامزد استانی

برای کمک به رفع نیاز نیروی کار خاص در ۱۳ استان و منطقه کانادا، برنامه نامزد استانی در هر استان اجرا می‌شود. داشتن مهارت و تجربه می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. برنامه نامزد استانی در هر استان از کانادا شرایط خاص خود را دارد.

  • برنامه مهاجرت آتلانتیک

برنامه مهاجرت آتلانتیک که از سال ۲۰۲۱ به آن برنامه مهاجرت آتلانتیک نیز گفته می‌شود یک راه عالی برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر متخصص در سال ۲۰۲۲ است. برای اینکه در این برنامه شرکت کنید باید دارای شرایط مشخصی باشید. این شرایط شامل ارائه مدرک دبیرستان، ارائه یک پیشنهاد شغلی از یکی از استان‌های نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور و پرنس ادوارد، ارائه مدرک زبان سطح CLB4 و مدرک فارغ‌التحصیلی از یک موسسه آموزشی با حداقل ۲ سال آموزش است. 

جمع‌بندی

در این مقاله مشاغل حرفه‌ای برتر مورد تقاضا در کانادا در سال ۲۰۲۲ بررسی شدند. همان‌طور که مطالعه کردید در هر حوزه استان‌های مختلفی معرفی شدند که بیشترین میزان تقاضا را داشته‌اند و شما می‌توانید یکی از این استان‌ها را انتخاب کنید. میانگین حداقل دستمزد استانی معمولا بین ۱۱٫۸۱ دلار کانادا تا ۱۵٫۲۰ دلار کانادا در ساعت است که در بین استان‌های مختلف متفاوت خواهد بود. در حال حاضر حوزه اسکان و غذا دارای بیشترین موقعیت شغلی فعال است و حوزه ساخت و ساز نیز تا سال ۲۰۳۰ بیشترین میزان تقاضا را خواهد داشت. با توجه به مشاغلی که بررسی شد و میزان حقوق و استان‌های مورد تقاضا، شما کدام حوزه شغلی را انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar