ما همه بازاریاب هستیم
07 اکتبر 2013 - 16:27
بازدید 244
9

اگر صاحب بیزینس، نویسنده، مهندس،‌ دکتر، آرایشگر یا معلم باشید، همیشه در حال بازاریابی یا در حال پیدا کردن فرصتی برای عرضه توانایی و قابلیت خود هستید. تهیه رزومه کاری، نوشتن مقاله برای ورود به دانشگاه، آماده شدن برای مصاحبه کاری، آمادگی برای جلسات کاری با مشتریان جدید و یا پاسخ به سوال ساده «شغل […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر صاحب بیزینس، نویسنده، مهندس،‌ دکتر، آرایشگر یا معلم باشید، همیشه در حال بازاریابی یا در حال پیدا کردن فرصتی برای عرضه توانایی و قابلیت خود هستید.

تهیه رزومه کاری، نوشتن مقاله برای ورود به دانشگاه، آماده شدن برای مصاحبه کاری، آمادگی برای جلسات کاری با مشتریان جدید و یا پاسخ به سوال ساده «شغل شما چیست؟» همه و همه فعالیتی در جهت بازاریابی برای استعداد، توانایی و قابلیت‌های شخصی هستند.

به‌طور خلاصه، بازاریابی معادل پیدا کردن فرد یا افرادی است که به خدماتی که شما ارائه می‌کنید نیاز دارند و مجزا کردن خودتان یا خدمتتان است از رقبای موجود در بازار و یافتن راهی برای تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات شما. به نظر خیلی ساده است، چه کسی به توانایی و دانش من نیاز دارد، چطور ثابت کنم که از رقبایم بهترم و از چه راهی به گوش مشتریانم برسانم که چه خدماتی عرضه می‌کنم. این سه عمل خیلی ساده هستند ولی نود درصد از ما هیچ‌وقت این‌ کارها را انجام نمی‌دهیم و دست آخر هم شکست می‌خوریم و بعد هم شکوه و گلایه آغاز می‌کنیم که کسی به سراغ ما نمی‌آید.

حال ببینیم که روش صحیح بازاریابی چگونه است.

سوال نخست این است آیا اصلا شما خدمت یا قابلیتی برای عرضه دارید یا خیر.

فرض می‌کنیم که شما خدمتی برای ارائه دارید. برای مثال در کار املاک هستید و در کارتان هم بهترینید (ما همه و در همه‌حال بهترین هستیم اما متاسفانه دیگران متوجه نیستند و نیاز به یادآوری دارند.) شما فکر می‌کنید همین که در کار املاک هستید کافی است تا دیگران به شما مراجعه کنند؟ اما از شما می‌پرسم چرا باید در حالی‌که هزار نفر دیگر هم در کار املاکند، من شما را برای کار انتخاب کنم؟ شما چه برتری و قابلیتی دارید که مرا راضی به این انتخاب کند؟

این‌جاست که متفاوت کردن خودتان از رقبا مطرح می‌شود.

آیا شما در کار املاک در زمینه منازل شخصی هستید یا املاک تجاری؟ اگر پاسخ تجاری است آیا زمین خرید و فروش می‌کنید یا دفاتر اداری یا مغازه در داخل پاساژهای تجاری؟ آیا در داخل تورنتو فعالیت می‌کنید و آیا این فعالیت محدود به یک منطقه خاص است؟

همین‌طور که ملاحظه می‌کنید ما فقط در تلاش هستیم تا شما را از رقبا متفاوت کنیم، شما را به‌طور کامل نسبت به خدمتی که ارائه می‌کنید آگاه نماییم و نیز نسبت به این‌که شما نمی‌توانید به همه آدم‌های روی زمین یا همه آنهایی که در کانادا زند گی می‌کنند سرویس بدهید و بالاخره این‌که متخصص بودن در حرفه اصلی‌اتان، همه و همه در بازاریابی شما مهم و تاثیرگذار هستند.

حال فرض می‌کنیم که شما در کار املاک مسکونی در یکی از نواحی معروف تورنتو هستید. فکر می‌کنید فقط این موضوع کافی باشد و فکر می‌کنید مشاور املاک دیگری در آن ناحیه فعالیت نمی‌کند؟ حالا که سعی کردید خدماتی که ارائه می‌کنید تخصصی‌تر، محدودتر و هدفمندتر باشد، سوال این است که مشتری‌ای که به خدمات شما نیاز دارد چه کسی است؟ آیا مشتری شما برای منازل مسکونی زوج‌های جوان تازه ازدواج کرده هستند؟ یا مدیران تراز بالا با حقوق عالی که از نیویورک به تورنتو نقل مکان کرده‌اند؟ یا زوج‌های بازنشسته‌ای که به دنبال یافتن خانه‌های کوچک‌تر یا به اصطلاح downsize کردن منزل خود هستند؟ و یا خانواده‌های بچه‌دار که به دنبال محله‌های خوب و مدارس خوب می‌گردند؟

برای مطالعه متن کامل این نوشتار، این صفحه از وبسایت پرنیان را ببینید یا این صفحات نسخه دیجیتالی آن را ورق بزنید.

یادآوری می‌شود که اپلیکیشن نشریه پرنیان هم‌اکنون روی بازارهای اپل و اندروید قرار دارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar