لایحه جدید شهروندی تا آخر آوریل تصویب خواهد شد
08 آوریل 2017 - 0:00
بازدید 297
9

مذاکرت بر سر اصلاحات لایحه جدید شهروندی (C۶) در جلسات روزهای ۵ و ۶ مارس مجلس سنای کانادا ادامه یافت و با اعلام ۳۵ رای موافق و ۲۷ رای مخالف، ادامه گفت و گو ها به جلسه ۱۱ آوریل موکول شد. سناتور راتنا امیدوار که اسپانسر این لایحه است، در جلسه ۶ مارس در ابتدای […]

ارسال توسط :
پ
پ

مذاکرت بر سر اصلاحات لایحه جدید شهروندی (C۶) در جلسات روزهای ۵ و ۶ مارس مجلس سنای کانادا ادامه یافت و با اعلام ۳۵ رای موافق و ۲۷ رای مخالف، ادامه گفت و گو ها به جلسه ۱۱ آوریل موکول شد.

سناتور راتنا امیدوار که اسپانسر این لایحه است، در جلسه ۶ مارس در ابتدای سخنان خود بار دیگر متذکر شد که لایحه C۶ لایحه ای است که قبلا در قانون وجود داشته است و پس از تغییرات در دولت هارپر به شکل کنونی درآمده است و اکنون نیز قرار نیست تغییرات عجیب و غریبی اتفاق بیفتد، فقط قرار است به همان قانونی که قبلا نیز وجود داشته، برگشته شود.

سناتور امیدوار ضمن تشکر از دقت همه همکارانش در بررسی این لایحه اظهار کرد که تغییرات در لایحه شهروندی از وعده های انتخاباتی دولت لیبرال ها بوده است و شخص نخست وزیر در سخنان خود به این نکته اشاره کرده است که بخش های ناعادلانه قانون قبلی یعنی C۲۴ که شرایط شهروندی را برای مهاجران سخت کوش دشوار می کند، باید تغییر کنند.

وی در ادامه به تک تک مباحثی که سناتورها در روزهای گذشته در خصوص اصلاحیه ها مطرح کرده بودند، پاسخ داد که این مباحث شامل افزایش هزینه های درخواست دریافت شهروندی به ۶۳۰ دلار، حداقل و حداکثر سن معافیت آزمون زبان برای دریافت شهروندی، لغو شهروندی به دلیل اعلام اطلاعات اشتباه، مشکلات افراد مسن ۵۵ ساله و بیشتر برای یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسه بود.

سناتور امیدوار در پاسخ به سناتور Woo اشاره کرد: کاملا با شما موافق هستم که دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه برای پیدا کردن فرصت های شغلی لازم است اما باید در این خصوص به نتایج نظرسنجی اخیر National Household اشاره کنم که حاکی از آن است که ۲۵۰ هزار مهاجر بدون دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه در کانادا مشغول به کار هستند و حتی در صنایعی کار می کنند که دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه اصلا الزامی نیست و این دیدگاه که این افراد برای اقتصاد کانادا مفید نیستند، کاملا دیدگاه اشتباهی ست.

سناتور مبینا جعفر هم که از مدافعان این لایحه است، در ادامه با اشاره به کلاس های زبانی که دولت استانی کبک برای زنان مهاجر برگزار می کند، گفت: هزینه های آموزش زبان و حتی هزینه های نگهداری بچه برای زنان مهاجر به خصوص زنان پناهنده در دولت استانی کبک به طور منظمی پرداخت می شود و در سایر استان های کانادا نیز آموزش زبان انگلیسی انجام می شود اما باید سرعت بگیرد، اگرچه این بدین معنی نیست که یادگیری زبان در هر سنی راحت و آسان است.

وی در ادامه با ارائه مثال های واقعی، موضوع یادگیری زبان برای افراد بالای ۵۵ سال را بیشتر توضیح داد و اصلاحات لایحه شهروندی در خصوص سن آزمون زبان برای دریافت شهروندی را کاملا منطقی دانست.

سناتورپیتر هاردر، نماینده دولت در مجلس سنا، با توجه به تذکر روز ۴ آوریل بار دیگر اعلام کرد که بعد از زمان پرسش و پاسخ در جلسه بعدی سنا یعنی ۱۱ آوریل که به مدت یک سال خواهد بود، رای گیری نهایی بایستی انجام شود.

گفتنی است سناتورهای مجلس سنا در جلسه ۴ آوریل چندین مرتبه به لایحه جدید شهروندی رای دادند که در آخرین رای گیری خود در آن روز ۵۰ رای موافق و ۳۳ رای مخالف ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar