قیمت حمایت بلاک کبکوا از بودجه دولت هارپر: ۵ میلیارد دلار
06 فوریه 2011 - 8:30
بازدید 333
9

حزب بلاک کبکوا قیمت خود را برای حمایت از لایحه پیشنهادی بودجه دولت اقلیت استفن هارپر اعلام کرد، که آن هم چیزی نیست جز تخصیص یک بودجه ۵ میلیارد دلاری ناقابل برای استان کبک. لازم به ذکر است که اگر بودجه پیشنهادی موافقت اکثریت را در مجلس به دست نیاورد، در شرایطی خاص شاید معنای […]

ارسال توسط :
پ
پ

حزب بلاک کبکوا قیمت خود را برای حمایت از لایحه پیشنهادی بودجه دولت اقلیت استفن هارپر اعلام کرد، که آن هم چیزی نیست جز تخصیص یک بودجه ۵ میلیارد دلاری ناقابل برای استان کبک. لازم به ذکر است که اگر بودجه پیشنهادی موافقت اکثریت را در مجلس به دست نیاورد، در شرایطی خاص شاید معنای آن بتواند برگزاری مجدد انتخابات در فصل بهار باشد.

اما حتی اگر حزب بلاک کبکوا با ۴۳ کرسی در مجلس از این لایحه حمایت نکند، باز هم دولت محافظه‌کار و اقلیتی هارپر که خود ۱۴۳ کرسی در مجلس دارد، می‌تواند در صورت داشتن حمایت لیبرال‌ها با ۷۷ کرسی و یا حتی حزب نیودموکرات معروف به   NDPبا ۳۵ کرسی، رای لازم را به دست بیاورد و از این مرحله به سلامت عبور کند.

رهبر حزب بلاک کبکوا، آقای ژیل دوسپ، چندی پیش در سخنانی اعلام کرد که تصویب آخرین بودجه دولت هارپر برای استان انتاریو ۱۳ میلیارد دلار به شکل کمک به صنایع خودروسازی عایدی داشته است که بخش عمده آن به شکل پرداخت Equalizationبوده و مبلغ ۴.۳ میلیارد دلار آن نیز به شکل جبران تغییر شکل مالیات از GSTبه مالیات هماهنگ یا HSTبه استان انجام شده است.  

آقای دوسپ می‌گوید: «دولت در سال گذشته این رقم را پذیرفت پس چرا نباید رقم ۵ میلیارد دلار را که به دولت کبک مدیون هم هست نپردازد؟» دولت کبک بنا بر اعلام وزیر دارایی این استان برای این که مانند استان انتاریو مالیات GSTخود را به مالیلت HSTتبدیل کند، به ۲.۲ میلیارد دلار بودجه اضافی نیاز خواهد داشت. واضح است که اگر آقای دوسپ همین ۲.۲ میلیارد دلار را داشته باشد، به جامه حامیان هارپر درخواهد آمد اما او در این مرحله یک گام فراتر رفته و ۲.۸ میلیارد دلار دیگر نیز از دولت درخواست کرده است.

در واقع حزب بلاک کبکوا برای هماهنگ‌سازی حقوق‌ها در استان کبک ۱.۵ میلیارد دلار دیگر، برای برنامه‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی و برنامه‌های اجتماعی ۸۰۰ میلیون دلار دیگر، برای مشارکت دولت مرکزی در طوفان یخ سال ۱۹۹۸در استان کبک ۴۲۱ میلیون دلار و بالاخره برای مقابله با مسائل ناشی از تغییر روش مالیاتی مطابق با یکی از برنامه‌های پیشنهادی دولت مرکزی ۱۳۷ میلیون دلار دیگر درخواست کرده است. به گفته آقای دوسپ این ارقام درخواستی در ضمیمه بودجه ۲۰۱۱-۲۰۱۰ لحاظ شده است.

آقای دانیل پیل که یکی از کارشناسان مالی حزب بلاک کبکوا است، گفته است که می‌خواهد در این زمینه با آقای جیم فلاهرتی، وزیر دارایی دولت فدرال، دیدار کند. آقای فلاهرتی چندی پیش‌ با کارشناسان مالی احزاب لیبرال و ان‌دی‌پی دیدار کرده است. آقای پیل اعلام کرده است که بودجه‌ای که حزب وی برای کل کشور به دولت پیشنهاد داده در مجموع ۱۶.۸ میلیارد دلار اضافه‌تر از بودجه مورد نظر دولت است که این ۵ میلیارد دلار نیز در آن دیده شده است.

این هزینه اضافی در استان کبک و دیگر استان‌ها صرف مواردی چون کشاورزی، جنگلداری، مسکن، ماشین‌های برقی، کمک‌های خارجی و دیگر اولویت‌های موجود خواهد شد. دولت استان کبک در نظر دارد تا به طور خاص  ۱۷۵ میلیون دلار از این ۵ میلیارد دلار را صرف ساخت یک آمفی تئاتر چندمنظوره در شهر کبک‌سیتی کند که این مجموعه بزرگ در عین حال می‌تواند برای برگزاری لیگ مسابقات ملی هاکی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این حزب ۱۰۰ میلیون دلار پول برای احیا و مرمت پل‌های استان می‌خواهد، بخشی از آن را برای بهبود کار مجموعه تصفیه آب ‌Fete de Levisدر شمال شهر کبک‌سیتی می‌خواهد و پول زیادی هم برای طرح راه ارتباطی میان شهر کبک و ساگونا در نظر گرفته است. پیشنهاد حزب این است که این پول با وضع ۲ درصد اضافه مالیات بر درآمدهای ۱۵۰ هزار دلار به بالا و ۳ درصد اضافه مالیات بر درآمدهای ۲۵۰ هزار دلار به بالا تامین شود.

علاوه بر این کبک در نظر دارد تا در سال آتی قانون offshore tax shelterکه در حال حاضر بانک‌های استان از این راه درآمدی معادل ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کسب می‌کنند را حذف کند، دادن سوبسید به کمپانی‌های نفتی را قطع کند، نیروهای ارتشی را از افعانستان فرا بخواند و راه‌های قاچاق تنباکو را نیز سد کند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar