عدم تمایل بیش از نیمی از کانادایی‌ها به جابه‌جایی برای یافتن کار
10 می 2014 - 6:32
بازدید 388
9

خبر زیر نشان می‌دهد که چرا انتخاب شهری که مهاجران برای اولین بار می‌خواهند به آن وارد شوند و همچنین سبک‌باری آنها برای جابجایی سریع در کانادا در فاصله ۲-۳ سال اول ورود به کانادا می‌تواند شانس آنها را برای یافتن مشاغل بهتر و با درآمد بیشتر افزایش دهد. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبر زیر نشان می‌دهد که چرا انتخاب شهری که مهاجران برای اولین بار می‌خواهند به آن وارد شوند و همچنین سبک‌باری آنها برای جابجایی سریع در کانادا در فاصله ۲-۳ سال اول ورود به کانادا می‌تواند شانس آنها را برای یافتن مشاغل بهتر و با درآمد بیشتر افزایش دهد.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از کانادایی‌ها دوست دارند که برای یافتن یک فرصت شغلی محل زندگی خود را تغییر دهند یا به عبارتی در داخل کشور مهاجرت کنند. شاید همین یافته نشان دهد که چرا کارفرمایان مجبور می‌شوند که به جای استفاده از نیروهای کار کانادایی به سراغ نیروهای کار موقت خارجی بروند.

در این نظرسنجی که توسط موسسه Ipsos Reid و به سفارشCanadian Employee Relocation Council  (شورای جابه‌جایی نیروی کار کانادا) انجام شد، از بیش از ۲ هزار کانادایی پرسیده شد که آیا دوست دارند برای یافتن کار در استان خود یا در سطح کشور جابه‌جا شوند یا خیر. 

تنها ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان تمایل زیاد به این کار داشتند در حالی‌که یک سوم از پاسخ‌دهندگان گفته بودند که وجود مشوق مناسب شاید بتواند آنها را برای انجام این کار متقاعد کند.

به اعتقاد رئیس شورا، آقای استفن کراین، این یافته‌ها موجب نگرانی است و تاکیدی است بر چالش‌های زیادی که در حال حاضر صاحبان بیزینس‌ها در جلب نیروی کار ماهر با آن روبه‌رو هستند. این شورا از حامیان و مشوقان جابه‌جایی نیروی کار است.

به اعتقاد آقای کراین، برای این‌که بتوان با تقویت نمودن انگیزه جابه‌جایی نیروها از نیروی کار موجود در کشور استفاده بهتر و بیشتری کرد، باید کارهای زیادتری در این زمینه انجام شود. 

مهم‌ترین انگیزه و مشوقی که نظر خیلی از پاسخ‌دهندگان را در مورد جابه‌جایی در کشور برای یافتن کار مساعد می‌کرد افزایش حداقل ۲۰ درصد دستمزد بود به علاوه این‌که کارفرما نیز همه هزینه‌های این انتقال را بپذیرد.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان نیز گفته بودند که خود دولت با انجام کارهایی چون اعطای مجوز به کارفرمایان برای ارائه خدمات معاف از مالیات در زمینه اسکان به نیروهای کار تا مدت شش ماه یعنی زمانی که آنها در محل جدید استقرار لازم را می‌یایند، می‌تواند نقش مهمی در راضی کردن این نیروها برای جابه‌جایی داشته باشد.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان نیز گفته بودند که کارفرمایان باید این اجازه را داشته باشند که به کارکنان خود تا سقف ۱۰۰ هزار دلار وام معاف از مالیات برای خرید مسکن در مکان جدید پرداخت کنند.  

دقت این نظرسنجی ۲.۵ درصد برآورد می‌شود.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۳ به صورت مشترک از سوی اداره آمار کانادا و Haver Analytic منتشر شده، از سال ۱۹۷۷ به این سو مهاجرت بین استانی در کانادا به طور مرتب کاهش داشته به این ترتیب که در آن زمان ۱.۵ درصد از جمعیت در داخل کشور دست به مهاجرت می‌زدند و در سال ۲۰۱۲ این رقم به ۰.۱ درصد رسیده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar